افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
3

انتصابات جدید رهبر طالبان در ساختار دولت موقت افغانستان

  • کد خبر : 277733
انتصابات جدید رهبر طالبان در ساختار دولت موقت افغانستان

به گزارش خبرآنلاینذبیح الله مجاهد سخنگوی حکومت موقت طالبان بر اساس این حکم گفته است ملا هیبت الله آخوندزادهاین انتصاب ها در وزارت صحت عامه، وزارت داخله و همچنان در ولایت های فاریاب، سمنگان، قندهار و هلمند انجام شده است. در این انتصابات مقام اداری پیشین وزارت داخله به حیث سرپرست وزیر صحت عامه، معاون […]

به گزارش خبرآنلاینذبیح الله مجاهد سخنگوی حکومت موقت طالبان بر اساس این حکم گفته است ملا هیبت الله آخوندزادهاین انتصاب ها در وزارت صحت عامه، وزارت داخله و همچنان در ولایت های فاریاب، سمنگان، قندهار و هلمند انجام شده است.

در این انتصابات مقام اداری پیشین وزارت داخله به حیث سرپرست وزیر صحت عامه، معاون اداری پیشین ریاست اطلاعات به حیث مسئول اداری وزارت امور داخله، والی پیشین ولایت سمنگان به حیث والی فاریاب، والی پیشین فاریاب به حیث والی سمنگان، والی پیشین ولسوالی گرشک ولایت هلمند به عنوان معاون ولایت قندهار و معاون پیشین ولایت قندهار به عنوان والی گرشک ولایت هلمند تعیین شده اند.

به گزارش ایرنا به نقل از طلوع نیوز، الحمدلله فطرت معاون سخنگوی حکومت موقت طالبان گفت: نور جلال جلالی مولوی، کارمند سابق اداری وزارت امور داخله به عنوان سرپرست وزارت صحت عامه. رحمت الله نجیب مسئول اداری پیشین ریاست عمومی استخبارات به عنوان مسئول اداری وزارت امور داخله و والی پیشین سمنگان نیز به عنوان والی فاریاب تعیین شدند.

با این حال، برخی از کارشناسان سیاسی تغییرات ایجاد شده در نهادهای حکومت تحت رهبری طالبان را یک اصل حکومت داری می دانند و معتقدند که این انتصاب ها باید به بهبود وضعیت افغانستان کمک کند.

سلیم پگیری این کارشناس سیاسی در این رابطه گفت: امیدوارم انتصابات امروز به نفع مردم افغانستان تمام شود. هر وزیری عوض شود مردم باید از آن بهره ببرند و مثل گذشته بی دلیل عوض نشوند.

پیش از این به دستور رهبر حکومت موقت طالبان، انتصابات جدید در ولایات هرات، بلخ، فاریاب، فراه، قندهار و نیمروز انجام شده بود که در این انتصاب برخی از چهره ها به عنوان والی، فرماندهان امنیتی و شاروال تعیین شدند. .

310310

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=277733

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.