افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
3

قدرتمندترین خودروی جهان وارد بازار شد + عکس

  • کد خبر : 27732
قدرتمندترین خودروی جهان وارد بازار شد + عکس

کونیگزگ جمرا با موتور جدید عرضه خواهد شد. در این موتور، موتور 2 لیتری سه سیلندر قبلی با موتور قدرتمند V8 جایگزین می شود. با این تغییر قابل توجه، مجموع قدرت موتور سوپراسپرت چهار نفره سوئدی به 2300 اسمارتک نیوز می رسد! هنگامی که Koenigsegg Gemara در مارس 2020 معرفی شد، شرکت سوئدی اعلام کرد […]

کونیگزگ جمرا با موتور جدید عرضه خواهد شد. در این موتور، موتور 2 لیتری سه سیلندر قبلی با موتور قدرتمند V8 جایگزین می شود. با این تغییر قابل توجه، مجموع قدرت موتور سوپراسپرت چهار نفره سوئدی به 2300 اسمارتک نیوز می رسد!

هنگامی که Koenigsegg Gemara در مارس 2020 معرفی شد، شرکت سوئدی اعلام کرد که این ابرخودرو با چهار چرخ متحرک در دسترس خواهد بود. این موتور شامل یک موتور 2 لیتری سه سیلندر بیتوربو و سه موتور الکتریکی است و در مجموع می تواند 1700 اسمارتک نیوز قدرت و 3500 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

مشخصات فنی نسخه جدید کونیگزگ جمرا

حالا کونیگزگ تصمیم گرفته است محصول پر سر و صدای خود را با موتور قدرتمند V8 روانه بازار کند. این موتور 5 لیتری با یک موتور الکتریکی به نام «ماده سیاه» جفت خواهد شد. اگرچه این موتور الکتریکی تنها 39 کیلوگرم وزن دارد، اما 800 اسمارتک نیوز قدرت و 1250 نیوتن متر گشتاور تولید می کند.

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم قدرت این دو موتور به 2300 اسمارتک نیوز و 2750 نیوتن متر گشتاور می رسد. البته این ارقام زمانی به دست می آید که باک خودرو با سوخت E85 پر شود. وظیفه انتقال نیرو به چرخ ها نیز توسط یک گیربکس 9 سرعته معروف به Light Speed ​​انجام می شود. نسخه جدید جمرا 400 هزار دلار بیشتر برای علاقه مندان هزینه خواهد داشت!

قدرتمندترین خودروی جهان/ سوپراسپرت 2300 اسب بخاری!/ عکس

این نسخه از Koenigsegg Gemara علاوه بر موتور، تفاوت هایی نیز با نسخه اصلی دارد. به عنوان مثال، دوربین های جانبی جایگزین آینه های معمولی شده اند. این تغییر به این دلیل است که در برخی از کشورها مانند آمریکا دوربین های جانبی هنوز مجوزهای لازم را ندارند و خودروسازان نمی توانند محصولات خود را با این فناوری عرضه کنند.

یک گزینه جدید برای جمرا

نسخه جدید جمرا با یک گزینه جدید دیگر در دسترس خواهد بود. این آپشن “پکیج روح” نامیده می شود و در صورت سفارش، یک اسپلیتر جلو بزرگتر، کانال S، بال عقب و چند بیت آیرودینامیکی دیگر به جمرا اضافه می شود. با توجه به تغییرات روی دماغه، باید گفت که این نسخه از جمرا دارای محفظه لوازم جانبی خاصی در زیر کاپوت جلو نخواهد بود.

همزمان با ارائه نسخه جدید Gemara، کونیگزگ امکانات جدید کارخانه خود را نیز ارائه کرد. این منطقه شامل خط مونتاژ جدید، اتاق پذیرش مشتریان، مرکز آزمون، دفاتر، اتاق کنفرانس، نمایشگاه ها و انبارهای برزگ می باشد. پیست آزمایشی ویژه نیز در این منطقه در حال ساخت است.

طبق برنامه ریزی ها، تولید نسخه نهایی کونیگزگ جمرا از اواخر سال 2024 آغاز می شود. روند تحویل سفارشات مشتریان نیز برای اوایل سال 2025 برنامه ریزی شده است. کونیگ زگ تنها 300 دستگاه از این ابرخودروی چهار نفره را تولید خواهد کرد. .

لازم به ذکر است که در مارس 2022، این خودروساز سوئدی نمونه اولیه جمرا را در معرض دید عموم قرار داد. در این نمونه اولیه، موتور سه سیلندر توانایی حرکت تا 4500 دور در دقیقه را داشت. اما انتظار می رود دور موتور در نسخه نهایی به 8500 افزایش یابد.

مروری بر ویژگی های شگفت انگیز جمرا

بر اساس پیش بینی های کونیگ زگ، شتاب 0 تا 60 جمرا مجهز به موتور سه سیلندر 1.9 ثانیه و حداکثر سرعت آن 249 مایل یا 400 کیلومتر در ساعت خواهد بود. این نسخه می تواند 31 مایل یا 50 کیلومتر را در حالت تمام الکتریکی طی کند. بهره مندی از قدرت چهارچرخ محرک، فرمان پذیری چهار چرخ و فناوری بردار گشتاور از ویژگی های این نسخه است.

گفتنی است در بین ابرخودروها، کابین کونیگزگ جمرا یکی از مجلل ترین هاست. هر چهار صندلی این خودرو مجهز به گرمکن بوده و در مجموع 8 صندلی در کابین آن وجود دارد. برخی از این بخاری ها می توانند نوشیدنی ها را برای مسافران گرم یا خنک کنند. جدای از این موارد باید به ویژگی هایی مانند صفحه نمایش سرنشینان جلو و عقب، سیستم تهویه مطبوع سه منطقه ای و شارژرهای بی سیم جلو و عقب اشاره کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=27732

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.