افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

تجزیه و تحلیل فنی قیمت بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و لینک زنجیره (LINK)؛ 7 ژوئن 1403

  • کد خبر : 276708
تجزیه و تحلیل فنی قیمت بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و لینک زنجیره (LINK)؛  7 ژوئن 1403

تصویب صندوق‌های قابل معامله در بورس اسپات اتریوم (ETF) توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در 23 مه نتوانست روند صعودی ارز دیجیتال را گسترش دهد. قیمت اتریوم در هفته گذشته تقریباً 25 درصد افزایش یافت. اما از جنبه مثبت، این تاییدیه نظارتی باعث فروش اتریوم نشد و نشان می‌دهد که گاوهای […]

تصویب صندوق‌های قابل معامله در بورس اسپات اتریوم (ETF) توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در 23 مه نتوانست روند صعودی ارز دیجیتال را گسترش دهد. قیمت اتریوم در هفته گذشته تقریباً 25 درصد افزایش یافت. اما از جنبه مثبت، این تاییدیه نظارتی باعث فروش اتریوم نشد و نشان می‌دهد که گاوهای اتریوم عجله‌ای برای خروج از بازار ندارند. این بدان معنی است که معامله گران منتظر هستند و بازار را تماشا می کنند.

طبق گزارش Blockchain Homeland، قیمت بیت کوین در این هفته به نزدیک به 72000 دلار افزایش یافت، اما گاوها نتوانستند سطوح بالاتر را حفظ کنند. قیمت کمتر از سطح روانی 70000 دلار اصلاح شد که نشان می‌دهد قیمت بیت کوین در محدوده نوسانی ادامه خواهد داشت.

نمایی روزانه از بازار کریپتو.  منبع: Coin360
نمایی روزانه از بازار کریپتو. منبع: Coin360

آیا رشد بیشتر بیت کوین و اتریوم پشتیبانی می شود؟ آیا خریداران به بازار آلت کوین بازخواهند گشت؟ در ادامه این مقاله به تحلیل و تحلیل نمودار قیمت بیت کوین، اتریوم و لینک چین می پردازیم.

تحلیل فنی قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین در 24 می به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه (66814 دلار) رسید، که به این معنی است که احساسات معامله گران مثبت است و آنها در حال خرید هستند.

نمودار روزانه BTC/USDT.  منبع: Trading Viewنمودار روزانه BTC/USDT.  منبع: Trading View
نمودار روزانه بیت کوین منبع: Trading View

گاوها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالای مقاومت 73777 دلار برسانند. این یک سطح مهم برای نظارت است. زیرا انتظار می رود خرس ها به شدت از آن دفاع کنند. اگر قیمت از 73777 دلار کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک سقوط کند، به این معنی است که محدوده اقدام قیمت بیت کوین ممکن است برای مدت طولانی تری ادامه یابد.

از سوی دیگر، اگر گاوها با قیمت 73777 دلار تسلیم نشوند، چشم انداز یک شکست صعودی بهبود خواهد یافت. جفت ارز BTC در این مورد می تواند تا 80000 دلار و سپس 84000 دلار صعود کردن

نمودار 4 ساعته BTC/USDT.  منبع: Trading Viewنمودار 4 ساعته BTC/USDT.  منبع: Trading View
نمودار 4 ساعته بیت کوین. منبع: Trading View

در بازه زمانی 4 ساعته، خریداران قیمت را به بالای خط روند نزولی رساندند اما سعی می‌کنند سطوح بالاتری را حفظ کنند. این نشان می دهد که خرس ها تسلیم نشده اند و در راهپیمایی ها می فروشند. اگر قیمت به زیر خط روند نزولی سقوط کند، می تواند به معنای آغاز یک اصلاح باشد 66000 دلار و سپس 64600 دلار بودن

اگر گاوها بخواهند برتری خود را حفظ کنند، باید از میانگین های متحرک یک جهش به سمت بالا را آغاز کنند و قیمت را به سمت بالا ببرند. بالای 70000 دلار تحویل اگر این کار با موفقیت انجام شود، بیت کوین می تواند به 72000 دلار و سپس به 73777 دلار برسد.

تحلیل فنی قیمت اتریوم

قیمت اتریوم در 21 می به بالای 3730 دلار رسید و گاوها از آن زمان قیمت را بالاتر از این سطح نگه داشته اند. این نشان می دهد که گاوها در تلاش هستند تا این سطح را به یک تکیه گاه تبدیل کنند.

نمودار روزانه ETH/USDT.  منبع: Trading Viewنمودار روزانه ETH/USDT.  منبع: Trading View
نمودار روزانه اتریوم منبع: Trading View

میانگین متحرک نمایی 20 روزه (3452 دلار) شیب صعودی به خود گرفته است و RSI در منطقه اشباع خرید قرار دارد که نشان می دهد ما کمترین مقاومت را در حرکت های صعودی داریم. خریداران سعی خواهند کرد قیمت را به منطقه 3950-410 دلار برسانند. انتظار می‌رود فروشندگان با تمام قدرت از این منطقه دفاع کنند، زیرا در صورت برتری گاوها، قیمت ETH می‌تواند تا 4868 دلار افزایش یابد.

از سوی دیگر، اگر خرس‌ها قیمت را به زیر 3730 دلار کاهش دهند، نشانه آغاز یک اصلاح خواهد بود. اتریوم ممکن است تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش یابد که می تواند به عنوان یک سطح پشتیبانی قدرتمند عمل کند. اگر قیمت به بالاتر از میانگین متحرک 20 روزه بازگردد، گاوها دوباره تلاش خواهند کرد تا روند صعودی را از سر بگیرند.

نمودار 4 ساعته ETH/USDT.  منبع: Trading Viewنمودار 4 ساعته ETH/USDT.  منبع: Trading View
نمودار 4 ساعته اتریوم منبع: Trading View

نمودار قیمت 4 ساعته نشان می دهد که میانگین های متحرک روند صعودی دارند و RSI نزدیک به منطقه اشباع خرید است. این بدان معناست که گاوها دارای مزیت نسبی هستند. خریداران سعی خواهند کرد با افزایش قیمت بالای 3950 دلار موقعیت خود را تقویت کنند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، اتریوم ممکن است تا 4100 دلار افزایش یابد.

خرس ها احتمالاً نقشه های دیگری در سر دارند. آنها سعی خواهند کرد قیمت را به زیر میانگین متحرک 20 روزه برسانند. اگر این کار با موفقیت انجام شود، منجر به کسب سود توسط خریداران کوتاه مدت خواهد شد. اتریوم ممکن است تا 3730 دلار و سپس به SMA 50 روزه کاهش یابد. شکست به پایین به فروشندگان برتری می دهد.

تحلیل فنی قیمت لینک چین

در سه روز گذشته، China Link نزدیک به سطح مقاومت بحرانی 17.32 دلار معامله شد که نشان دهنده درگیری بین گاوها و خرس ها است.

نمودار روزانه LINK/USDT.  منبع: Trading Viewنمودار روزانه LINK/USDT.  منبع: Trading View
نمودار روزانه پیوند زنجیره ای. منبع: Trading View

متحرک نمایی 20 روزه (15.96 دلار) روند بالاتری را طی می کند و RSI بالاتر از سطح 62 است که نشان می دهد گاوها بازار را تحت کنترل دارند. یک مقاومت جزئی در 18.68 دلار وجود دارد، اما اگر گاوها این مانع را برطرف کنند، قیمت LINK می تواند به 20.74 دلار و متعاقباً 22 دلار افزایش یابد.

از سوی دیگر، اگر قیمت Chainlink کاهش یابد و به زیر 17.32 دلار تثبیت شود، نشان دهنده آن است که بازار شکست صعودی را رد کرده است. در این مورد، Chainlink ممکن است به EMA 20 روزه و سپس به SMA 50 روزه (14.95 دلار) ادامه دهد.

نمودار LINK/USDT 4 ساعته.  منبع: Trading Viewنمودار LINK/USDT 4 ساعته.  منبع: Trading View
نمودار 4 ساعته چین لینک. منبع: Trading View

گاوها سعی می کنند قیمت را بالاتر از سطح شکست 17.32 دلار نگه دارند که نشان می دهد خرس ها در سطوح بالایی فعال هستند. قیمت به میانگین متحرک خود در نمودار 4 ساعته رسیده است که سطح مهمی است و باید رصد شود. اگر قیمت به شدت بالاتر از میانگین‌های متحرک باشد، گاوها دوباره تلاش خواهند کرد تا لینک را به 18.68 دلار برسانند.

برعکس، شکست میانگین های متحرک نزولی نشان می دهد که گاوها کنترل بازار را از دست داده اند. در این مورد، قیمت ممکن است پشتیبانی مهمی داشته باشد 15.44 دلار نزول کردن.

کوین تلگراف

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-05-27 15:14:07

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=276708

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.