افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
1

ارتش روسیه در کما تعارض بین مدیران ارشد

  • کد خبر : 27652
ارتش روسیه در کما  تعارض بین مدیران ارشد

گزارش کردن اخبار اقتصاد فرماندهی روسیه در جنوب اوکراین به دلیل کمبود و تلفات زیادی که متحمل شده است با نارضایتی های جدی مواجه است.اوایل صبح سه شنبه یک موشک اوکراینی به هتلی در شهر ساحلی بردیانسک اصابت کرد که به تصرف ارتش درآمد.روسی و ژنرال کشته شد. اولگ تسوکوف. معاون فرمانده ناحیه نظامی جنوب […]

گزارش کردن اخبار اقتصاد فرماندهی روسیه در جنوب اوکراین به دلیل کمبود و تلفات زیادی که متحمل شده است با نارضایتی های جدی مواجه است.اوایل صبح سه شنبه یک موشک اوکراینی به هتلی در شهر ساحلی بردیانسک اصابت کرد که به تصرف ارتش درآمد.روسی و ژنرال کشته شد. اولگ تسوکوف. معاون فرمانده ناحیه نظامی جنوب و یکی از شخصیت های کلیدی ارتش روسیه کشته شد. گفته می شود که او یکی از ده فرمانده ارشد روسیه است که در جریان جنگ در اوکراین جان باختند.سرلشکر ایوان پوپوف اواخر روز چهارشنبه یک پیام صوتی چهار دقیقه ای منتشر کرد و خیانت های رهبران نظامی روسیه و کمبودها و نارسایی ها را محکوم کرد. از حاکم ساختار نظامی این کشور گفت: موضعی که نشان دهنده خشم پنهان در ارتش روسیه است.

آیا رئیس ارتش از بدنه جداست؟

پیام پوپوف کاستی های قابل توجهی را در وزارت دفاع روسیه نشان می دهد، وضعیتی که فرصت هایی را برای اوکراینی ها برای حمله بیشتر ایجاد کرده است: او کشتار و زخمی شدن جمعی سربازان روسی را در جریان حملات توپخانه اوکراین مطرح کرد. مسائلی که این فرمانده ارشد به آن اشاره کرد ارتش این کشور را به چالش کشید.

بر اساس گزارش منتشر شده توسط موسسه مطالعات جنگ، شکایات پوپوف ممکن است چالش اصلی روس ها را آشکار کند. آنها فاقد ذخایر عملیاتی و دارای خطوط شکننده هستند. اما موضع گیری و مخالفت های پوپوف به همین جا ختم نشد. او شدیداً والری گراسیموف، رئیس ستاد ارتش روسیه را به چالش کشید و گفت که نیروهای مسلح اوکراین نتوانستند از جلو ارتش ما را بشکنند، اما فرمانده کل ما از پشت به ما ضربه زد و خائنانه و ظالمانه ما را کشت. سخت ترین و پرتنش ترین لحظات ارتش را منحل کرد. وی همچنین سرگئی شویگو وزیر دفاع را نیز در لیست خود قرار داد و تاکید کرد: ظاهرا فرماندهان ارشد این خطر را احساس کردند و به سرعت و ظرف یک روز از وزیر دفاع خواستند تا به نحوی از شر من خلاص شود. “

ارتش روسیه در آستانه خطر بالقوه است.

به نوشتن خبرگزاری cnnوبلاگ نویسان نظامی روسی گفته اند که تسوکوف و پوپوف هر دو سربازانی توانا بوده اند که الهام بخش وفاداری در میان مردان خود بوده اند. به نظر می رسد تسوکوف، 51 ساله، یک ستاره در حال ظهور در ارتش روسیه بوده است. در سال 2021، او در مراسمی در کرملین با حضور پوتین به دانشجویان نظامی سخنرانی کرد. ریبار وبلاگ نویس نظامی در یک تفسیر طولانی خاطرنشان کرد که پوپوف از پشتیبانی گسترده کارکنان برخوردار است: جنگجویان خط مقدم از خبر برکناری این ژنرال صادق و صریح شوکه شده اند. سربازان او بودند. او آنها را گلادیاتورها و خانواده محبوب خود خواند و گفت که به ایستادن و مبارزه با آنها افتخار می کند.

ناظران بر این باورند که از دست دادن فرماندهانی که وفاداری آنها مورد آزمایش قرار گرفته است، یک تهدید بالقوه جدی است، به ویژه از آنجایی که شورش واگنر در اواخر ژوئن، کارآمدی و وفاداری چندین شخصیت بلندپایه را که از آن زمان دیگر دیده نشده اند، مورد تردید قرار داد. ژنرال اولگ سوروویکین، رئیس نیروهای هوافضای روسیه، در یک ویدئوی کثیف ظاهر شد و از یوگنی پریگوژین رئیس واگنر خواست تا به شورش خود پایان دهد. او عقب نشینی منظم از خرسون را در نوامبر گذشته سازماندهی کرد و برای این کار مورد تحسین قرار گرفت. در میان گمانه زنی ها در مورد وضعیت او، آندری کارتاپولوف، رئیس کمیته دفاع دومای دولتی، روز چهارشنبه گفت که سوروویکین برای استراحت رفته و در دسترس نیست. این عبارات در میانه جنگی مطرح شد که خوب پیش نمی رود. کرملین به سوالات در مورد سرنوشت سوروویکین پاسخ دقیقی نداد.

photo_2023-07-14_15-29-22

جنگ در ساختار وزارت دفاع

به همین دلیل، کارتاپولوف هدف سؤالات بیشتری در مورد سرنوشت پوپوف قرار گرفت. به همین دلیل به نظر می رسد او در سمت جدید خود پیامی پنهان برای وزارت دفاع دارد و در کانال تلگرامی خود نوشت: «مهمترین مهارت از همه رئیس توانایی دیدن مشکلات و گوش دادن به خواسته های زیردستان است. بنابراین، من معتقدم که کسانی که قرار است این کار را انجام دهند، شنیده اند، دیده اند و عمل خواهند کرد. سلسله مراتب در تسویه حساب ها غوطه ور است.

ریبار، یک وبلاگ نویس روسی، معتقد است که سرنوشت پوپوف نشان دهنده یک عملیات شکار جادوگر است. این عملیات پس از شورش پریگوژین آغاز شد.یک رسانه غیررسمی روز چهارشنبه اعلام کرد که جنگ در وزارت دفاع ادامه دارد. به گفته وی، این گراسیموف بود که خواستار برکناری پوپوف شد و او را به باج خواهی از رهبری متهم کرد. رسانه ها مدعی شدند که پوپوف تهدید کرده است که وضعیت دولت را مستقیماً به پوتین گزارش می دهد. پس از آن بود که گراسیموف او را از سمت خود برکنار کرد و به خط مقدم فرستاد.

photo_2023-07-14_15-28-32

روایت سریالی از مسابقات مرگبار.

در میان این همه بلاتکلیفی و سردرگمی، وزارت دفاع سکوت اختیار کرده است. دو روز پس از مرگ تسوکوف، خبری از پویوف نیست و هیچ کس نمی داند او کجاست. با گسترش شایعات در مورد سوروویکین، گراسیموف به طور برجسته در یک کنفرانس تلفنی با معاون سوروویکین دیده شد: نشان دادن مسئولیت و شاید نشانه ای از عدم خصومت سورویکین با ارتش روسیه، دارا ماسیکو، کارشناس نظامی روسی در موسسه رند، معتقد است که شایعات برجسته مربوط به وضعیت سوروویکین احتمالا عمدی است. ماسیکو در توییتی نوشت: همه چیز خوب است، من وزیر دفاع خوبی هستم.

رایبر وبلاگ نویس این موضوع را تکرار کرد و روز چهارشنبه نوشت: انکار این واقعیت که اکنون رهبری وزارت دفاع روسیه عمدتاً بر اساس گزارش های مثبت استوار است بسیار دشوار است، نیروهای مسلح روسیه برجسته می کند. وی معتقد است که دشمن قطعا از این مشکل سوء استفاده خواهد کرد. کارشناسان غربی می گویند که علیرغم جنگ در اوکراین، فرهنگ رقابت کوچک، که بخشی از آن توسط فساد بومی تقویت شده است، در وزارت دفاع و در بسیاری از رده های نیروهای مسلح وجود دارد. همچنین روایت های سریالی از بی کفایتی و ظلم در میان فرماندهان ارشد وجود دارد.

عملیات نظامی ویژه غیرقابل شنیده شده است

گروهی از ناظران معتقدند که حماسه سورئال پریگوژین معادلات ساختار نظامی روسیه را بر هم زده است. کسی که به همراه فرماندهی عالی خود یک جلسه سه ساعته با پوتین (که شورش را با خیانت یکسان می‌دانست) برگزار کرد تا در مورد امور آنها گفتگو کند.

طبیعتاً چنین اخباری با سیگنال های مختلط ذهن را گیج می کند. به گفته این گروه، در جریان جنگ اوکراین، از دست دادن دو فرمانده نشان می دهد که «عملیات نظامی ویژه» روسیه هر هفته بی اهمیت و بی اثرتر می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=27652

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.