افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
1

نفت برنت 82 دلار و 36 سنت معامله شد

  • کد خبر : 276458
نفت برنت 82 دلار و 36 سنت معامله شد

به گزارش بازار، قیمت نفت در نخستین ساعات معاملات روز دوشنبه در آسیا تغییر چندانی نداشت. بازارها منتظر نتیجه نشست اوپک پلاس در 2 ژوئن هستند. در این جلسه درباره تمدید طرح کاهش تولید تصمیم گیری می شود. قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 19 سنت معادل 0.23 درصد افزایش به 82 […]

به گزارش بازار، قیمت نفت در نخستین ساعات معاملات روز دوشنبه در آسیا تغییر چندانی نداشت. بازارها منتظر نتیجه نشست اوپک پلاس در 2 ژوئن هستند. در این جلسه درباره تمدید طرح کاهش تولید تصمیم گیری می شود.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 19 سنت معادل 0.23 درصد افزایش به 82 دلار و 31 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 22 سنت افزایش معادل 0.28 درصد به قیمت 77.94 دلار معامله شد.

دوشنبه، تعطیلات در ایالات متحده و بریتانیا، به نظر می رسد که معاملات را در سطح محدودی حفظ کند.

اوپک روز جمعه اعلام کرد که نشست بعدی سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش در ائتلاف اوپک پلاس یک روز به تعویق می افتد و در تاریخ 2 ژوئن به صورت آنلاین برگزار می شود.

تولیدکنندگان این اتحاد قرار است در مورد تمدید کاهش تولید 2.2 میلیون بشکه ای در نیمه دوم سال جاری تصمیم گیری کنند. برخی منابع از احتمال گسترش این طرح خبر داده اند.

مجموع کاهش تولید از این ائتلاف با احتساب 3.66 میلیون بشکه در روز کاهش تولید دیگر که تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت، به حدود 6 درصد تقاضای جهانی نفت می رسد.

اوپک انتظار دارد تقاضای جهانی نفت در سال جاری 2.25 میلیون بشکه در روز افزایش یابد، اما آژانس بین المللی انرژی 1.2 میلیون بشکه در روز پیش بینی کرده است.
بسیاری از تحلیلگران مصرف بنزین در نیمکره شمالی در آغاز فصل سفر را تحلیل می کنند.

بازارها همچنین منتظر انتشار شاخص مخارج مصرف شخصی ایالات متحده هستند که می تواند سرنخ های بیشتری در مورد سیاست نرخ بهره فدرال رزرو ارائه دهد. این شاخص که در 31 می اعلام می شود، شاخصی است که بانک مرکزی آمریکا برای ارزیابی تورم انتخاب کرده است.

پس از انتشار جزئیات آخرین نشست فدرال رزرو، نفت خام برنت و نفت خام آمریکا هفته گذشته به ترتیب 2 و 3 درصد کاهش یافتند. این گزارش حاکی از تداوم سیاست نرخ سود بالا برای کنترل تورم است.

چشم انداز افزایش مداوم نرخ بهره، ارزش دلار را افزایش داده و خرید نفت را برای دارندگان ارزهای دیگر جهان گرانتر کرده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=276458

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.