افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

پیشنهاد صدور مجوز صادرات مرحله‌ای سیب‌زمینی به وزارتخانه

  • کد خبر : 276338
پیشنهاد صدور مجوز صادرات مرحله‌ای سیب‌زمینی به وزارتخانه

علی مهقانی در گفت و گو با خبرنگار بازار با بیان اینکه هم اکنون در آغاز فصل برداشت سیب زمینی در گلستان هستیم، گفت: هم اکنون برداشت این محصول در 850 هکتار از اراضی کشاورزی استان انجام می شود. مسئول بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به اینکه هنوز به حداکثر برداشت از […]

علی مهقانی در گفت و گو با خبرنگار بازار با بیان اینکه هم اکنون در آغاز فصل برداشت سیب زمینی در گلستان هستیم، گفت: هم اکنون برداشت این محصول در 850 هکتار از اراضی کشاورزی استان انجام می شود.

مسئول بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به اینکه هنوز به حداکثر برداشت از این محصول نرسیده ایم، افزود: برای کنترل قیمت پیشنهادی کشاورزان و همچنین انجمن سیب زمینی کاران، در نظر گرفته شده است. صادرات تدریجی را آغاز خواهد کرد. این پیشنهاد طی نامه ای خطاب به وزارت جهاد کشاورزی اعلام شده است.

وی افزود: امیدواریم تا پیش از رسیدن به اوج برداشت سیب زمینی در گلستان مجوز صادرات صادر شود تا کشاورزان محصولات خود را با قیمت مناسب به فروش برسانند.

محقانی با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی از هر پیشنهادی که به بهبود شرایط کشاورزی استان کمک کند استقبال می کند، افزود: مشکل اصلی محصول سیب زمینی مشکل قیمت است و کمبودی در تولید آن وجود ندارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه آموزش های زیادی با همکاری بخش خصوصی برای تولید این محصول برای کشاورزان انجام شد، خاطرنشان کرد: آنچه این روزها باعث نگرانی تولیدکنندگان سیب زمینی شده است. عرضه بیش از تقاضا و کاهش قیمت این محصول است.

وی با تاکید بر اینکه با این حجم برداشت سیب زمینی هر چه به اوج برداشت نزدیک شویم با کاهش قیمت مواجه خواهیم شد، تصریح کرد: در حال حاضر سیب زمینی با قیمت 8 تا 10 هزار تومان از کشاورز خریداری می شود. در روزهای تعطیل شاهد خرید این محصول تا سقف 11 هزار تومان بوده ایم و این یعنی مدیریت برداشت تاثیر زیادی در قیمت دارد.

مهقانی خاطرنشان کرد: کشاورزان باید محصول را به گونه ای برداشت کنند که به اندازه کافی در بازار موجود باشد و شاهد کاهش تقاضا و قیمت فروش نباشیم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با صدور دستور صادرات پلکانی شرایط بهتری برای فروش این محصول داشته باشیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=276338

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.