افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
2

اختصاص 2 میلیارد دلار برای واردات خودرو / 22 هزار خودرو وارد شد – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 275488
اختصاص 2 میلیارد دلار برای واردات خودرو / 22 هزار خودرو وارد شد – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی ضیغمی رئیس سازمان توسعه تجارت درباره واردات خودرو گفت: تاکنون تعداد قابل توجهی خودروهای وارداتی وارد کشور و منطقه شده است. معاون وزیر سکوت وی ادامه داد: خودروهای زیادی در گمرک وجود دارد و خودروهای بیشتری در منطقه وجود دارد. حجم آن به حدی زیاد شده که گاهی شرکت ها […]

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی ضیغمی رئیس سازمان توسعه تجارت درباره واردات خودرو گفت: تاکنون تعداد قابل توجهی خودروهای وارداتی وارد کشور و منطقه شده است.

معاون وزیر سکوت وی ادامه داد: خودروهای زیادی در گمرک وجود دارد و خودروهای بیشتری در منطقه وجود دارد. حجم آن به حدی زیاد شده که گاهی شرکت ها ترجیح می دهند خودرو را به بنادر کشور وارد نکنند و سایر کشورهای منطقه فعلا آن را نگه دارند تا خودرو از مسیر پیش بینی شده وارد کشور شود. به افرادی که خودروی خود را در سامانه انتخاب می کنند تا پایان تیرماه می توانیم خودروهای مارک دار را به راحتی تحویل دهیم.

و افزود: احتمالا این گزارش و اطلاعیه منتشر می شود و مبنای تصمیم گیری قرار می گیرد تا خودروهایی که متقاضی ندارند وارد چرخه مازاد عرضه مشتریان و متقاضیان جدید شوند. احتمالا هفته آینده مازاد عرضه خواهیم داشت. بنابراین طبق قوانین شورای مسابقات حداقل سه برابر خودرو مانند در صورت عرضه معمولی، در صورت عدم وجود مشتری، ممکن است مازاد وارد سیستم شود. هنوز مشخص نیست عرضه جدید به چه صورت خواهد بود اما قطعا سیستم برچیده نمی شود و احتمال آن بسیار ضعیف است اما ممکن است مدل عرضه تغییر کند یا شورای رقابت به برخی شرکت ها اجازه عرضه خارج از سامانه را بدهد.

رئیس سازمان توسعه تجارت در رابطه با مشکلاتی که برخی شرکت های واردکننده در خصوص تخصیص ارز داشتند، گفت: با توجه به سامانه های موجود درگیر مشکل مبادلات بودیم اما از هفته گذشته (پنجشنبه گذشته) این واگذاری انجام شد. شروع شده و مشکلات در حال حل شدن است. به نوعی تامین مالی خودروهای برقی و هیبریدی در حال حل شدن است. در مورد خودروهای بنزینی نیز طی این هفته و هفته آینده از مسیری که تعیین شده مشکل حل می شود. امیدواریم بین دو تا دو میلیارد باشد اندی که در برنامه تعیین شده بود، به زودی اجرا خواهد شد.

انحلال 13 هزار خودرو.

و افزود: در حال حاضر بیش از 22 هزار خودرو خارجی وارد کشور شده است. تعداد قابل توجهی در منطقه و بنادر منطقه وجود دارد که شرکت ها ترجیح داده اند وارد بنادر کشور نشوند و منتظر عرضه به داخل کشور هستند. از این میزان بیش از 13 هزار دستگاه خودرو اعزام و اکثر آنها با ثبت ملی به متقاضیان سامانه تحویل داده شده است. تعداد تحویل خودرو نیز قابل توجه است.

معاون وزیر سکوت وی در رابطه با واردات در سال 1403 اظهار داشت: برای امسال با توجه به آنچه در نظر گرفته شده و مسیرها و روش های مختلفی که برای تامین ارز دنبال می کنیم، قصد داریم میزان واردات را از سایر ارزها مانند افزایش سرمایه گذاری خارجی افزایش دهیم. اما آنچه از ابتدا در برنامه مشاهده شد دو میلیارد دلار مشارکت ارزی برای واردات برق و بنزین بود. ما همچنان در تلاش هستیم تا جاهای مختلف را به خود اختصاص دهیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=275488

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.