افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
2

مایکروسافت با کامپیوترهای هوش مصنوعی «CoPilot Plus» وارد میدان می شود.

  • کد خبر : 275316
مایکروسافت با کامپیوترهای هوش مصنوعی «CoPilot Plus» وارد میدان می شود.

مایکروسافت در اقدامی جالب برای ادغام فناوری‌های نوظهور در محصولات خود و رقابت با غول‌های فناوری جهانی مانند آلفابت و اپل، روز دوشنبه از کلاس جدیدی از رایانه‌های شخصی با قابلیت‌های هوش مصنوعی رونمایی کرد. ساتیا نادلا، مدیرعامل این شرکت، رایانه‌های شخصی به نام «Copilot Plus» (+Copilot) را معرفی کرد که مایکروسافت قصد دارد با […]

مایکروسافت در اقدامی جالب برای ادغام فناوری‌های نوظهور در محصولات خود و رقابت با غول‌های فناوری جهانی مانند آلفابت و اپل، روز دوشنبه از کلاس جدیدی از رایانه‌های شخصی با قابلیت‌های هوش مصنوعی رونمایی کرد. ساتیا نادلا، مدیرعامل این شرکت، رایانه‌های شخصی به نام «Copilot Plus» (+Copilot) را معرفی کرد که مایکروسافت قصد دارد با همکاری چندین سازنده از جمله ایسوس و ایسر در رویدادی که در پردیس ردموند، واشنگتن برگزار شد، آنها را بفروشد. با دی جی همراه باشید.

این رایانه‌های جدید که CoPilot Plus نام دارند، برای پردازش کارآمدتر وظایف هوش مصنوعی بدون وابستگی شدید به مراکز داده ابری مجهز شده‌اند. قیمت اولیه این کامپیوترها از 1000 دلار شروع می شود و قرار است از 18 ژوئن وارد بازار شوند. در رویداد روز دوشنبه، مایکروسافت ویژگی‌هایی مانند «Recall» را به نمایش گذاشت که به کاربران کمک می‌کند فایل‌ها و داده‌هایی را که قبلاً مشاهده شده‌اند، حتی در یک برگه مرورگر وب پیدا کنند. علاوه بر این، دستیار صوتی Copilot معرفی شد که به کاربرانی که بازی محبوب Minecraft را بازی می‌کنند، راهنمایی می‌کند.

Copilot Plus

یوسف مهدی، رئیس بخش بازاریابی مصرف کننده مایکروسافت، ابراز امیدواری کرد که 50 میلیون رایانه شخصی مجهز به هوش مصنوعی در سال آینده به فروش برسد. او تاکید کرد که دستیارهای سریع‌تر هوش مصنوعی که مستقیماً روی رایانه‌های شخصی اجرا می‌شوند، انگیزه‌ای بزرگ برای کاربران برای ارتقای دستگاه‌هایشان خواهد بود.

معرفی رایانه‌های CoPilot Plus بر تمرکز مایکروسافت بر ویژگی‌های هوش مصنوعی تأکید می‌کند و شباهت‌هایی با ارتقاء دسته اولترابوک اینتل در سال 2011 برای رقابت با MacBook Air اپل دارد.

Copilot Plus

تبلت سرفیس پرو مجهز به هوش مصنوعی

مایکروسافت همچنین از دسترسی قریب الوقوع GPT-4o، آخرین فناوری هوش مصنوعی OpenAI، به عنوان بخشی از Microsoft Copilot خبر داد.

علاوه بر رایانه های شخصی CoPilot Plus، مایکروسافت نسل جدیدی از تبلت ها و لپ تاپ های سرفیس پرو را با تراشه های کوالکام بر اساس معماری Arm Holdings معرفی کرد. این شرکت همچنین فناوری Prism را برای تسهیل سازگاری نرم افزاری بین تراشه های Intel و AMD با تراشه های مبتنی بر Arm معرفی کرد.

این رویداد همچنین عملکرد بهتر دستگاه‌های جدید مایکروسافت را در مقایسه با دستگاه اپل نشان داد، جایی که نرم‌افزار ویرایش عکس Adobe روی دستگاه مایکروسافت سریع‌تر اجرا می‌شد. در همین حال، اپل اخیرا از یک تراشه مبتنی بر هوش مصنوعی برای لپ تاپ های آینده خود رونمایی کرده است.

Copilot Plus

معرفی و عرضه تراشه های سفارشی توسط اپل منجر به افزایش رقابت در صنعت کامپیوترهای شخصی شده است و مایکروسافت قصد دارد از هوش مصنوعی اسنپدراگون کوالکام مانند نرم افزار Copilot استفاده کند و برنده این رقابت شد و فاصله چندانی با آن نداشت.

همزمانی رویداد محصول مایکروسافت با شروع کنفرانس سالانه توسعه دهندگان این شرکت، تعهد این شرکت به پیشرفت ابزارهای هوش مصنوعی و حفظ موقعیت رقابتی خود در صنعت فناوری را برجسته می کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=275316

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.