افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
2

طرز تهیه یک شام خوشمزه و آسان بدون گوشت

  • کد خبر : 275294
طرز تهیه یک شام خوشمزه و آسان بدون گوشت

۱۴۲۶۰۱۲ 6 ژوئن 1403 09:45 کتلت بدون گوشت یکی از کتلت های سبزیجات خوشمزه است که با سبزیجاتی مانند سیب زمینی، هویج، پیاز و ادویه تهیه می شود و بسیار مقوی است. فرارو: کتلت بدون گوشت یکی از کتلت های سبزیجات خوشمزه است که با سبزیجاتی مانند سیب زمینی، هویج، پیاز و ادویه تهیه می […]





۱۴۲۶۰۱۲


6 ژوئن 1403 09:45

کتلت بدون گوشت یکی از کتلت های سبزیجات خوشمزه است که با سبزیجاتی مانند سیب زمینی، هویج، پیاز و ادویه تهیه می شود و بسیار مقوی است.


فرارو: کتلت بدون گوشت یکی از کتلت های سبزیجات خوشمزه است که با سبزیجاتی مانند سیب زمینی، هویج، پیاز و ادویه تهیه می شود و بسیار مقوی است.

کتلت و نارگیل از جمله غذاهای لذیذ و محبوب ایرانیان است که جایگاه ویژه ای در رژیم غذایی ما دارد. تهیه نارگیل و خرده‌های خرد شده معمولاً آسان است و به زمان پخت کمی نیاز دارند. به علاوه، مواد تشکیل دهنده آن ساده و در دسترس هستند. نارگیل و کتلت انواع مختلفی دارند و بسیار متنوع هستند. به عنوان مثال می توان به کتلت گوشت، کتلت سیب زمینی، نارگیل سبزیجات، نارگیل سیب زمینی، نارگیل مرغ، نارگیل لوبیا سبز، نارگیل سبزی، نارگیل بادمجان، نارگیل کدو تنبل و … اشاره کرد که تنوع این نوع غذا را نشان می دهد. کتلت معمولاً با سیب زمینی و گوشت تهیه می شود و برخی افراد از تخم مرغ نیز برای تهیه کتلت استفاده می کنند. اما لازم نیست همیشه از گوشت برای خوش طعم شدن کتلت استفاده کنید. می توانید با سیب زمینی، هویج، پیاز و کمی ادویه یک غذای لذیذ از کتلت تهیه کنید که سالم و بسیار مغذی است و برای گیاهخواران نیز گزینه ای عالی است. اگر می خواهید این قلیه خوشمزه را در خانه به روشی آسان تهیه کنید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

عناصر

سیب زمینی متوسط: 3 عدد

هویج: 2 عدد

پیاز: 1 عدد

آرد: 1 پیمانه

ساقه پیازچه: 3 عدد

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه: به میزان لازم

روغن: به مقدار لازم

طرز تهیه

طرز تهیه یک شام خوشمزه و آسان بدون گوشت

برای تهیه این کتلت خوشمزه و مقوی ابتدا سیب زمینی ها را پوست گرفته و رنده کنید. هویج و پیاز را رنده کنید و با سیب زمینی مخلوط کنید. ساقه های پیاز را خرد کرده و به همراه آرد، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مواد فوق اضافه کنید و مخلوط خرد شده را با دست خوب ورز دهید تا همه مواد کاملا مخلوط شوند. حالا در ماهیتابه به مقدار کافی روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود. به اندازه یک نارنگی کوچک از مخلوط کتلت بردارید و آن را کف دست بغلتانید سپس در روغن قرار دهید تا سرخ شود. دو طرف خرد شده را خوب سرخ کنید و سپس از روغن خارج کنید. برای خوش طعم شدن این قیمه می توانید گوجه و سیب زمینی را هم تفت دهید و در ظرفی در کنار خلال بگذارید و نوش جان کنید.

نکات مهم

۱- بعد از رنده کردن سیب زمینی و پیاز حتما آب اضافی آن را تخلیه کنید. به این ترتیب ریز ریز هنگام سرخ کردن چکه نمی‌کند و ترد و پف کرده باقی می‌ماند.

2- قبل از سرخ کردن ریزه از داغ بودن روغن و چسبندگی تابه مطمئن شوید. کتلت را سرخ کنید تا پخته شود.

3- اگر بخواهیم کاربرد انواع پیاز را به اختصار توضیح دهیم باید از پیاز زرد شروع کنیم که معروف ترین عضو خانواده پیاز است. این پیاز بهترین گزینه برای پخت و پز است. پیاز سفید طعم ملایم تری نسبت به پیاز زرد دارد. از نظر کاربرد تقریباً شبیه پیاز قرمز است و می توان آن را به صورت خام و یا در سالاد و سس مصرف کرد. این پیاز بهترین گزینه برای غذاهای مکزیکی نیز می باشد. پیاز بنفش فیبر بیشتری نسبت به پیاز سفید و زرد دارد و به دلیل رنگ زیبایی که دارد می توان از آن برای تزئین بشقاب غذا استفاده کرد. به علاوه، گزینه خوبی برای گریل، سالاد و ساندویچ است. پیاز قرمز طعم کافی به غذا نمی دهد. بنابراین معمولاً برای پخت و پز استفاده نمی شوند.


برای دسترسی سریع به آخرین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان.

بهترین برنامه

را نصب کنید

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=275294

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.