افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
2

مقام بحرینی: به زودی روابط با ایران را از سر خواهیم گرفت

  • کد خبر : 275117
مقام بحرینی: به زودی روابط با ایران را از سر خواهیم گرفت

به گزارش خبرآنلاین؛ عبدالنبی سلمان در این باره گفت: تمایل برای از سرگیری روابط دو کشور در دولت و پارلمان بحرین پاسخ مثبتی پیدا کرده است و پارلمان بحرین نیز در این زمینه بیانیه مثبتی صادر کرده است. عبدالنبی سلمان افزود: از سرگیری روابط سیاسی و تجاری دو کشور از این جهت حائز اهمیت است […]

به گزارش خبرآنلاین؛ عبدالنبی سلمان در این باره گفت: تمایل برای از سرگیری روابط دو کشور در دولت و پارلمان بحرین پاسخ مثبتی پیدا کرده است و پارلمان بحرین نیز در این زمینه بیانیه مثبتی صادر کرده است.

عبدالنبی سلمان افزود: از سرگیری روابط سیاسی و تجاری دو کشور از این جهت حائز اهمیت است که ایران کشوری همسایه است و بحرین از برقراری روابط با ثبات با همه کشورهای منطقه حمایت می کند.

به گزارش ایرنا به نقل از ارم نیوز، نایب رئیس پارلمان بحرین افزود: در مقایسه با سایر کشورهای حوزه خلیج فارس نزدیک ترین کشور به ایران هستیم. علاوه بر این، یک اقلیت ایرانی در بحرین زندگی می کند. همچنین شاهد حضور شهروندان بحرینی مقیم ایران هستیم. از سوی دیگر، سابقه مبادلات تجاری بین کشورها به چندین دهه قبل باز می گردد.

عبدالنبی سلمان خاطرنشان کرد: منامه امیدوار است روابط سیاسی باثبات و قوی با کشور همسایه خود ایران را از سر بگیرد.

نایب رئیس پارلمان بحرین با تاکید بر اینکه این موضوع در آینده بسیار نزدیک اتفاق خواهد افتاد، تاکید کرد که این امر باید بر اساس احترام به حسن همجواری باشد.

عبدالنبی سلمان تصریح کرد: این موضوع با حمایت های قابل پیش بینی روسیه در این زمینه رخ خواهد داد و این کشور نقش میانجی بین ایران و بحرین را ایفا می کند زیرا روسیه منافع مستقیمی در حوزه ثبات در منطقه دارد. علاوه بر این، مسکو روابط قوی با کشورهای حوزه خلیج فارس دارد. به همین دلیل می تواند نقش موثری در برقراری ارتباط بین کشورها داشته باشد.

نایب رئیس مجلس بحرین همچنین گفت: دو کشور ممکن است اختلافات سیاسی داشته باشند اما این اختلافات برای همیشه باقی نخواهد ماند و در حال حاضر باید از نقش محوری که در تقویت ثبات در منطقه ایفا می کنند بهره ببرند.

عبدالنبی سلمان با تاکید بر اولویت دادن به منافع کشورها از طریق ثبات سیاسی و همکاری های دوجانبه، گفت: بروز جنگ های فراوان و تشدید اختلافات موضوعی ساخته شده توسط کشورهای غربی و در راستای منافع آنها بود و این کشورها برای آنها سعی کردند در منطقه فتنه انگیزی کنند، اما زمان آن فرا رسیده است که عقل سیاسی جایگزین تنش شود.

پادشاه بحرین روز پنجشنبه در دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت که این کشور خواهان عادی سازی روابط با ایران است و دلیلی برای به تاخیر انداختن آن وجود ندارد.
حمد بن عیسی آل خلیفه در مسکو افزود: قبلاً با ایران مشکل داشتیم اما اکنون آن مشکلات وجود ندارد. بنابراین دلیلی برای به تعویق انداختن عادی سازی روابط با ایران وجود ندارد.

پادشاه بحرین در بخشی دیگر از سخنان خود تصریح کرد: بین کشورهای عربی بر لزوم برگزاری کنفرانس صلح برای حل مشکلات خاورمیانه اجماع کامل وجود دارد و روسیه اولین کشوری است که این موضوع را مطرح می کند. برای حمایت از برگزاری این همایش.

310310

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=275117

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.