افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

اردوغان: همه فعالیت های تجاری با اسرائیل را متوقف کرده ایم – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 274643
اردوغان: همه فعالیت های تجاری با اسرائیل را متوقف کرده ایم – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تی آر تی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که «تمام فعالیت های تجاری با اسرائیل را متوقف کرده ایم». وی همچنین افزود: تا پایان قتل عام فلسطینیان در غزه، از طریق تجارت و دیپلماسی به اسرائیل فشار خواهیم آورد. در اوایل ماه مه، روزنامه بلومبرگ […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تی آر تی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که «تمام فعالیت های تجاری با اسرائیل را متوقف کرده ایم».

وی همچنین افزود: تا پایان قتل عام فلسطینیان در غزه، از طریق تجارت و دیپلماسی به اسرائیل فشار خواهیم آورد.

در اوایل ماه مه، روزنامه بلومبرگ اعلام کرد که در پی ادعای تل آویو مبنی بر اینکه آنکارا از دسترسی کشورهای ثالث به بنادر ترکیه برای تجارت با آنها نیز جلوگیری می کند. اسرائيل ترکیه روابط تجاری خود با رژیم صهیونیستی را به طور کامل به حالت تعلیق درآورده است.

بلومبرگ به نقل از دو مقام ترکیه ای آگاه اعلام کرد که تمامی صادرات و واردات ترکیه به مقصد و از مقصد اسرائيلمعلق شده.

اسرائيل کاتزوزیر خارجه رژیم صهیونیستی به طور جداگانه مدعی شد که آنکارا نیز تلاش کرده از واردات و صادرات جلوگیری کند اسرائيل در بنادر ترکیه وی با متهم کردن آنکارا به نقض قراردادهای تجاری با تل آویو، اظهار داشت که «وزارت امور خارجه اسرائيل او به آنها دستور داد تا با تمرکز بر کشورهای دیگر به دنبال جایگزینی باشند.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی توضیح نداد کدام بنادر ترکیه روابط تجاری با تل آویو را مسدود کرده اند. به گفته یک منبع دیپلماتیک المانیتوروزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی در این زمان جلوه ها تصمیم ترکیه برای توقف صادرات تائیدیه انجام داده است.

ترکیه در ماه آوریل اعلام کرد که تا زمان اعلام آتش بس، این کشور طیف وسیعی از محصولات خود را به نوار غزه صادر نخواهد کرد. اسرائيل محدود خواهد کرد با توجه به گفته وزارت بازرگانی ترکیه، این محدودیت شامل 54 محصول مختلف از جمله آهن، سنگ مرمر، فولاد، سیمان، آلومینیوم، آجر، کودهای شیمیایی، تجهیزات ساختمانی و همچنین سوخت موشک و هواپیما می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=274643

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.