افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
1

آفریقای جنوبی: دستور لاهه برای توقف عملیات رفح قاطع ترین واکنش علیه اسرائیل است

  • کد خبر : 273974
آفریقای جنوبی: دستور لاهه برای توقف عملیات رفح قاطع ترین واکنش علیه اسرائیل است

به گزارش رکنا، وزارت امور خارجه آفریقای جنوبی اعلام کرد: رای دیوان بین المللی دادگستری بی سابقه است و ما به این حکم با شورای امنیت سازمان ملل متحد ما در دسترس خواهیم بود. دیوان بین‌المللی دادگستری اخیراً رای خود را در پاسخ به شکایت آفریقای جنوبی علیه این کشور صادر کرده است اسرائيل وی […]

به گزارش رکنا، وزارت امور خارجه آفریقای جنوبی اعلام کرد: رای دیوان بین المللی دادگستری بی سابقه است و ما به این حکم با شورای امنیت سازمان ملل متحد ما در دسترس خواهیم بود.

دیوان بین‌المللی دادگستری اخیراً رای خود را در پاسخ به شکایت آفریقای جنوبی علیه این کشور صادر کرده است اسرائيل وی که متهم به ارتکاب جنایت نسل کشی علیه مردم غزه است، خواستار توقف فوری عملیات این رژیم در شهر رفح شد و از تل آویو خواست تا تمام اقدامات منجر به نسل کشی را متوقف کند، کمک های بشردوستانه را به غزه منتقل کند و به بین المللی اجازه دهد. کمیته‌های تحقیق درباره جنایات نسل‌کشی رژیم صهیونیستی باید وارد غزه شوند.

به گزارش رویترز، وزارت امور خارجه آفریقای جنوبی در ادامه اعلام کرد که این حکم دیوان دادگستری لازم الاجرا است و رژیم صهیونیستی باید به آن عمل کند.

رئیس جمهور آفریقای جنوبی نیز با استقبال از این حکم دیوان بین المللی دادگستری تصریح کرد: بار دیگر به نمایندگی از مردم غزه شواهد قانع کننده ای را در مقابل دیوان دادگستری ارائه می کنیم.

وی افزود: امیدواریم حکم دیوان بین المللی دادگستری اجرایی شود زیرا به توقف نسل کشی در غزه کمک می کند.

سخنگوی تیم حقوقی آفریقای جنوبی در دیوان بین المللی دادگستری همچنین گفت: رژیم صهیونیستی حق ندارد آفریقای جنوبی را به دروغگویی متهم کند زیرا دادگاه به حقایق ثابت شده استناد کرده است.

وی در ادامه تاکید کرد: اگر واشنگتن از حق وتو برای حمایت از رژیم صهیونیستی استفاده کند، قوانین بین المللی را به خطر می اندازد. رژیم صهیونیستی نباید برای فرار از مجازات محافظت شود.

ارتش رژیم صهیونیستی روز 16 اردیبهشت ماه با حمله زمینی به شهر رفح، گذرگاه مرزی رفح با مصر را اشغال کرد و از انتقال کمک های بشردوستانه به غزه و خروج مجروحان از طریق گذرگاه رفح جلوگیری کرد .

همچنین بر اساس اعلام سازمان ملل متحد، در نتیجه این حمله زمینی، نزدیک به یک میلیون فلسطینی از رفح آواره شدند، تنها مقدار کمی از مایحتاج اولیه و دارویی وارد غزه شد که بر اساس هشدارهای بین المللی و نهادهای رسمی فلسطینی ها. ، خطر فاجعه انسانی است.

آفریقای جنوبی در پایان دسامبر 2023 از رژیم صهیونیستی به دیوان بین المللی دادگستری شکایت کرد. آفریقای جنوبی سپس از دیوان بین‌المللی دادگستری خواست تا در درخواستی که بخشی از این شکایت است، رژیم صهیونیستی را به توقف فوری عملیات نظامی در رفح محکوم کند.

در پاسخ به این شکایت، دیوان بین المللی دادگستری در 26 ژانویه از رژیم صهیونیستی خواست تا اقداماتی را برای جلوگیری از جنایت نسل کشی در غزه و بهبود وضعیت انسانی این نوار انجام دهد.

این دادگاه امروز نیز با صدور حکمی از رژیم صهیونیستی خواست تا عملیات خود در شهر رفح را متوقف کند.

جنگ غزه بیش از 116 هزار فلسطینی شهید یا مجروح برجای گذاشته است که بیشتر آنها کودک و زن هستند و حدود 10 هزار نفر در میان ویرانی و گرسنگی که جان کودکان و سالمندان را گرفت مفقود شده اند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=273974

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.