افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
3

دیوان بین المللی دادگستری اسرائیل را به توقف حمله رفح محکوم کرد – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

  • کد خبر : 273749
دیوان بین المللی دادگستری اسرائیل را به توقف حمله رفح محکوم کرد – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، دیوان بین المللی دادگستری در لاهه هلند با 13 رای موافق و 2 رای مخالف دستور توقف فوری عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح را داد و خواستار بازگشایی این رژیم شد. تبدیل به گذرگاه رفح برای ورود کمک های بشردوستانه به نوار غزه شد. در حکم […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، دیوان بین المللی دادگستری در لاهه هلند با 13 رای موافق و 2 رای مخالف دستور توقف فوری عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح را داد و خواستار بازگشایی این رژیم شد. تبدیل به گذرگاه رفح برای ورود کمک های بشردوستانه به نوار غزه شد.

در حکم دیوان بین المللی دادگستری آمده است: اسرائیل باید عملیات نظامی یا هر اقدام دیگری در رفح را متوقف کند. اسرائیل باید گذرگاه رفح را برای ورود کمک های بشردوستانه به نوار غزه باز کند.

این نهاد بین المللی قضایی در ادامه حکم خود تاکید کرد: اسرائیل باید دسترسی هر کمیته تحقیقی به نوار غزه را برای بررسی اتهام نسل کشی در این نوار تضمین کند و گزارش اقدامات خود را به دیوان بین المللی دادگستری ارائه کند. عدالت. عدالت در عرض یک ماه

قاضی نواف سلام رئیس دیوان بین المللی دادگستری در این جلسه گفت: آفریقای جنوبی از دادگاه خواست تا از صلاحیت خود استفاده کند و اقدامات اضطراری را برای توقف جنگ اعمال کند.

وی افزود: دادگاه یادآوری می کند که وضعیت زندگی ساکنان نوار غزه به میزان قابل توجهی بدتر شده و وضعیت انسانی در رفح پس از هفته ها بمباران فاجعه بار است. حمله زمینی اسرائیل به رفح همچنان ادامه دارد و موج دیگری از آوارگی را به همراه داشته است.

سلام تصریح کرد: دیوان بین المللی دادگستری حمله نظامی به رفح را رویدادی خطرناک می داند که بر رنج مردم فلسطین می افزاید. از زمان آغاز حمله زمینی به رفح در 7 مه، حدود 800000 نفر از رفح آواره شده اند. اسرائیل باید از هر اقدامی که فلسطینی ها را به خطر می اندازد خودداری کند. مقامات سازمان ملل به طور مداوم بر خطراتی که غیرنظامیان در رفح در معرض آن هستند تأکید کرده اند.

وی ادامه داد: اقدامات موقت اتخاذ شده به طور کامل پیامدهای تغییر وضعیت در نوار غزه را برطرف نخواهد کرد. برنامه جهانی غذا نیز اعلام کرد که نمی تواند به رفح کمک کند. تلاش های اسرائیل برای تخلیه غیرنظامیان برای کاهش خطرات حمله زمینی به رفح کافی نیست. اقدامات اسرائیل – به ویژه علیه غیرنظامیان – برای کاهش خطرات علیه آنها کافی نیست. اسرائیل شرایط کافی برای تضمین امنیت و انتقال آوارگان از رفح به المواسی را فراهم نکرده است.

رئیس دیوان بین‌المللی دادگستری خاطرنشان کرد: این دادگاه معتقد است که وضعیت ناشی از حمله اسرائیل به رفح خطر فزاینده‌ای برای جمعیت غیرنظامی دارد. شرایط فعلی مستلزم لغو تصمیم ما در 28 مارس است. دادگاه ادگاه معتقد است که هرگونه اقدام نظامی در رفح باعث ویرانی کامل در این منطقه خواهد شد.

قاضی نواف سلام همچنین گفت: بر اساس کنوانسیون نسل کشی، هرگونه اقدام نظامی بیشتر در رفح ممکن است منجر به تخریب جزئی یا کلی آن شود. بنابراین اسرائیل باید فورا حمله نظامی خود به رفح را متوقف کند. دادگاه وضعیت خطرناک و فاجعه بار غزه را مستلزم اجرای دستورات قبلی مربوط به این نوار می داند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=273749

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.