افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

هشدار هواشناسی نارنجی؛ تگرگ و طغیان رودخانه ها در این استان ها

  • کد خبر : 273541
هشدار هواشناسی نارنجی؛  تگرگ و طغیان رودخانه ها در این استان ها

به گزارش رکنا: سازمان هواشناسی به دنبال تشدید فعالیت سامانه بارشی همراه با ناپایداری موضعی طی روزهای شنبه 14 و یکشنبه 15 خرداد، هشدار نارنجی هواشناسی صادر شد. خطرات ناشی از این سیستم بارانی شامل باران، رعد و برق، تگرگ، مه، رعد و برق و بادهای نسبتاً شدید تا شدید است. این سامانه روز شنبه […]

به گزارش رکنا: سازمان هواشناسی به دنبال تشدید فعالیت سامانه بارشی همراه با ناپایداری موضعی طی روزهای شنبه 14 و یکشنبه 15 خرداد، هشدار نارنجی هواشناسی صادر شد.

خطرات ناشی از این سیستم بارانی شامل باران، رعد و برق، تگرگ، مه، رعد و برق و بادهای نسبتاً شدید تا شدید است.

این سامانه روز شنبه استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران، شمال مرکزی، مازندران و روز یکشنبه استان های گیلان، قزوین، ارتفاعات البرز و استان های تهران، شمال غرب آذربایجان را پوشش می دهد. ، شمال زنجان را بگیرید.

احتمال آسیب به محصولات کشاورزی و باغی.

خطرات احتمالی ناشی از بهره برداری از این سیستم شامل اختلال در ناوگان حمل و نقل، کاهش دید، لغزندگی جاده ها، آبگرفتگی جاده ها، سیلابی شدن کانال ها، طغیان رودخانه های فصلی، رعد و برق، تگرگ، آسیب به سازه های موقت مانند بنرها، داربست ها و تابلوهای تبلیغاتی است. اختلال در ناوگان حمل و نقل و در مناطق کوهستانی و احتمال ریزش سنگ و آسیب به محصولات کشاورزی و باغی و احتمال ریزش سنگ در گردنه ها.

در نتیجه اقداماتی از قبیل پرهیز از سفرهای غیرضروری، پرهیز از پروازهای ورزشی و تفریحی، بالگرد و هواپیماهای کوچک، عدم چادر زدن در حاشیه و مجاری رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، پرهیز از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها اتخاذ شد. . و مناطق مرتفع، اطمینان از مقاومت سازه های موقت، لایروبی کانال ها و مسیرهای آبی و به ویژه در مناطق سردسیر، کنترل دما و رطوبت در نهالستان ها و استفاده از محلول های ضد تنش در گیاهان باغی و زراعی توصیه می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=273541

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.