افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
4

شرایط وام آنی یک شبه چیست و استهلاک آن چگونه است؟

  • کد خبر : 273312
شرایط وام آنی یک شبه چیست و استهلاک آن چگونه است؟

به گزارش صبح، One Day Instant Chuam روشی فوری برای کسانی است که می خواهند در مدت زمان کوتاهی وام و تسهیلات مالی دریافت کنند. سایت ها، شرکت ها و شرکت های حقوقی زیادی وجود دارند که برای پرداخت فوری وام راه اندازی شده اند. البته در سایت بانک ها نیز می توانید تبلیغات وام […]

به گزارش صبح، One Day Instant Chuam روشی فوری برای کسانی است که می خواهند در مدت زمان کوتاهی وام و تسهیلات مالی دریافت کنند.

سایت ها، شرکت ها و شرکت های حقوقی زیادی وجود دارند که برای پرداخت فوری وام راه اندازی شده اند.

البته در سایت بانک ها نیز می توانید تبلیغات وام های فوری را مشاهده کنید که تاکید زیادی بر IOU ها دارد.

به گزارش همشهری آنلاین، با توجه به مشکلات معیشتی مردم، تبلیغات وام آنی یک روزه بر در و دیوار اکثر خیابان های تهران به چشم می خورد.

اما تبلیغات پرداخت وام را فقط در شهر مشاهده نخواهید کرد، کافی است با جستجوی کوتاه در اینترنت انواع آگهی های وام را پیدا کنید.

به نظر می رسد کلاهبرداران در فضایی وارد این عرصه شده اند که بانک ها با ترفندهای مختلف از اعطای وام اجتناب می کنند.

اگرچه همانطور که از نام این وام پیداست، انتظار می رود ظرف مدت «یک روز» به دست متقاضی برسد، اما گاهی عنوان می شود که سپرده دو سه روز کاری زمان بر است و تضمینی برای دریافت وام در یک روز وجود ندارد.

اگرچه به نظر می رسد که دو یا سه روز یک عدد خیالی است.

شرایط دریافت وام فوری یک روزه

شرایط دریافت وام فوری را می توان با جستجو در اینترنت به دست آورد. برای مثال در یکی از سایت ها شرایط دریافت وام فوری از بانک ها ذکر شده است.

وام های فوری اغلب برای درمان، ازدواج، خرید خانه و کالاهای خاص به افراد داده می شود. متقاضی وام نباید چک برگشتی یا بدهی نزد بانک داشته باشد.

وام های فوری انواع مختلفی دارند و روش محاسبه سود نیز متفاوت است. مثلا، برخی از بانک ها خدماتی را با نرخ بهره کمتر از 5 درصد و برخی دیگر با سود بالاتر از 15 درصد ارائه می دهند.

نکته دیگر اینکه متقاضی باید حداقل 18 سال سن داشته باشد. ضامن این شخص باید دارای فرم قانونی یا مجوز تجاری باشد.

اگر شخصی ضامن نداشته باشد باید کارمند رسمی دولت باشد. ضمناً میزان سپرده و سفته توسط بانک تعیین می شود.

مبلغ وام فوری نیز به بانک پرداخت کننده وام بستگی دارد. از حداقل 20 میلیون تومان تا حداکثر یک میلیارد تومان متغیر است.

البته اکثر بانک ها وام ارائه می دهند. میانگین مبلغ 50 تا 200 میلیون تومان است. طبیعتاً هر چه مبلغ بالاتر باشد شرایط گارانتی دشوارتر می شود.

سود وام های فوری معمولاً بین 2 تا 23 درصد متغیر است.

برای اطلاع از شرایط دریافت وام فوری به سایت دیگری مراجعه کردم. در شرح شرایط اطلاعات خاصی وجود نداشت و عمدتا تبلیغاتی بود. ب

یک نظر نمونه در مورد نرخ بهره نوشته شده است که بسته به موسسه مالی، مبلغ وام و شرایط بازپرداخت متفاوت است. ضمناً وام آنی شبانه بدون نیاز به وثیقه ارائه می شود و در این بین می توان از چک، سفته یا انواع دیگر ضمانت ها استفاده کرد.

این سایت ها تنها راه اطلاع از شرایط دریافت وام یک شبه فوری نیستند. یک تبلیغ پرداخت وام فوری در توییتر نیز توجه من را به خود جلب کرد. در متن آگهی با عباراتی جذاب آمده بود که «وام فوری بدون سپرده، بدون کارمزد یا ضمانت، فقط و فقط ظرف 20 روز کاری پرداخت می کنم».

در پایان آگهی راه های مختلفی برای تماس با ما وجود داشت. اما واکنش یک کاربر باعث شد فکر کنیم که این وضعیت نادرست است و واقعی نیست. اما تبلیغ‌کننده سعی کرده بود فرد را متقاعد کند که هیچ اشکال یا فایده‌ای ندارد و فقط باید تأیید شود.

آیا وام فوری یک شبه برای مردم جذاب است؟

دشواری دریافت وام از بانک ها و وضعیت اقتصادی مردم باعث شده تا وام های مختلفی را انتخاب کنند. بنابراین، “از کجا وام فوری می دهند؟”؛ این یکی از سوالات متداول در سطح جامعه است.

البته در پاسخ به این سوال عده ای از بانک خاصی نام می برند، اما به نظر می رسد اکثرا برای گرفتن این وام ناامید هستند و آن را فقط به عنوان یک تبلیغ پر زرق و برق می بینند. مثلا دانشجویی که نیاز فوری به وام دارد می گوید با وجود دو ضامن و هزار و یک مدل ضمانت 20 روز است که منتظر تایید است. وام فوری 20 میلیونی با سود 18 درصد است.

شخص دیگری می گوید که هیچ بانکی وام فوری یک شبه ارائه نمی دهد و فقط حامل هایی پشت این تبلیغات هستند. او می گوید برای گرفتن وام 30 میلیونی سه روز صبر کرد و در نهایت از خرید کالا منصرف شد، اما حالا چهار روز است که منتظر است وام را پس بگیرد.

متقاضیان وام فوری باید هشدارها را جدی بگیرند

این وضعیت باعث شده است که زنگ خطر در گوشه و کنار به گوش برسد و با تله ای به نام وام های آنی شبانه، هشدارهای سوء استفاده از سوی کلاهبرداران به گوش برسد.

بانک‌ها همچنین می‌گویند که این نوع تبلیغات را نمی‌شناسند و آنها را کلاهبرداری تبلیغاتی می‌نامند، اگرچه برخی گزارش‌ها همچنین از ارتباطات غیررسمی یا مخفی بین بانک‌ها و تبلیغ‌کنندگان وام فوری خبر می‌دهند.

دلیل پرداخت وام یک شبه هرچه که باشد، نمونه های زیادی وجود دارد که در آن کلاهبرداران از اطلاعات ناکافی شهروندان سوء استفاده می کنند، با ارسال پیامک یا تماس تلفنی به آنها و استفاده از شرایط گمراه کننده، پیشنهاد دریافت وام فوری بدون سپرده را به آنها می دهند. سند و ضامن که در صورت قبول شرایط از سوی شخص درخواست واریز مبلغی به عنوان کارمزد بانکی را دارد.

به محض واریز مبلغ به شماره حساب اعلام شده، ارتباط تلفنی قطع می شود و فقط بوق های مکرر پشت خط شنیده می شود. به همین دلیل اخطارهای زیادی در این زمینه وجود دارد و متقاضیان باید با چشمان باز به این موضوع بپردازند.




لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=273312

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.