افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
4

امیر عبداللهیان نماد اصول سیاست خارجی ایران بود – تابناک

  • کد خبر : 272835

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، علاءالدین بروجردی نماینده منتخب شورای اسلامی استان فارس در دوازدهمین دوره شورای اسلامی در مراسم تشییع پیکر حسین امیرعبداللهیان وزیر فقید امور خارجه در وزارت امور خارجه اظهار داشت: امور خارجه: در مجلس هم افتخار داریم. با آقای امیر عبداللهیان در وزارت امور خارجه ملاقات و همکاری داشتیم. […]

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، علاءالدین بروجردی نماینده منتخب شورای اسلامی استان فارس در دوازدهمین دوره شورای اسلامی در مراسم تشییع پیکر حسین امیرعبداللهیان وزیر فقید امور خارجه در وزارت امور خارجه اظهار داشت: امور خارجه: در مجلس هم افتخار داریم. با آقای امیر عبداللهیان در وزارت امور خارجه ملاقات و همکاری داشتیم. انصافاً او نماد تمام اصول سیاست خارجی ایران، همان سه اصل عزت، حکمت و صلح بود. راحتی که مقام معظم رهبری فرمودند. که در وجود آقای امیرعبداللهیان تحقق یافت.

بروجردی با اشاره به اینکه امیر عبداللهیان فردی با شوخ طبعی و دانشی خوب در عرصه معارف منطقه و جهان و سیاست های جهانی بود، از چهره های سرشناس جبهه مقاومت و هرگز در شرایط سختی قرار نگرفت. شرایط سخت سوریه و منطقه در واقع عزم راسخ دکتر امیرعبداللهیان خلی تثبیت نشد، گفت: ایشان یکی از افرادی بودند که در این زمینه با سردار بزرگوار حاج قاسم سلیمانی همکاری نزدیک داشتند. احترام زیادی داشت برای او.

تقدیر خدا این بود که آنها را از دست بدهند، اما فطرت خون پاک شهدا این است که همان طور که حضورشان موجب استحکام نظام است، خون پاکشان هم باعث پیشرفت نظام جمهوری اسلامی ایران می شود.

عضو منتخب دوازدهمین دوره شورای اسلامی شهر با اشاره به حضور مقامات کشورهای مختلف برای شرکت در مراسم بزرگداشت شهدا تاکید کرد: آنها متوجه شده اند که در فاصله کوتاهی 60/70 کشور بالاترین سطوح آمده اند. عرض تسلیت و ادای احترام به آنها این نشان می دهد که سیاست های منطقه تا چه اندازه آثار مثبت خود را داشته است و ما حتی پس از مهاجرت این افراد شاهد واکنش مثبت این کشورها هستیم.

بروجردی با تاکید بر جنبش های دانشجویی طرفدار فلسطین در اروپا و آمریکا افزود: با توجه به شرایط منطقه از این ماه های طولانی جنایات صهیونیست ها و شاهد نسل کشی در غزه، افکار عمومی در اروپا و آمریکا تغییر کرده است. این جنبش دانشجویی اخیر پدیده جدیدی است و نشان می دهد که وجدان مردم هر کشوری که باشند، کشور مستکبری مثل آمریکا بیدار است و واکنش نشان می دهد و نمی تواند آرام بنشیند. این حرکت حرکتی در راستای اقدامات جبهه مقاومت و نمادی است که این جبهه به اروپا و آمریکا گسترش بیشتری یافته است.

عضو منتخب دوازدهمین دوره شورای اسلامی در پایان به رسمیت شناختن فلسطین از سوی برخی کشورهای اروپایی را برجسته کرد و افزود: تصمیماتی که برای تایید دولت فلسطین و الحاق کشورهای اروپایی گرفته شده و خشم صهیونیست ها را برانگیخته است. رژیم نشان می دهد که این رژیم هر روز منزوی تر می شود و جهان واقعیت فلسطین را می داند. امیدوارم این سرآغاز آزادی فلسطین باشد که در اشغال ظالمانه صهیونیست ها قرار دارد و روزی شاهد تشکیل دولت فراگیر فلسطین در تمامی سرزمین های اشغالی باشیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=272835

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.