افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

قیمت خرید مناسب تضمینی هر کیلو جو 11500 تومان می باشد.

  • کد خبر : 272455
قیمت خرید مناسب تضمینی هر کیلو جو 11500 تومان می باشد.

به گزارش بازار، علیقلی ایمانی مدیرکل بنیاد ملی گندم کاران گفت: با توجه به افزایش هزینه های تولید، قیمت مناسب هر کیلو جو در دیم 11 هزار و 500 تومان است. به گفته وی، قبل از اعلام قیمت تضمینی از سوی وزارت جهاد، برای هر کیلوگرم جو خریدار در بازار بین 6 تا 7 هزار […]

به گزارش بازار، علیقلی ایمانی مدیرکل بنیاد ملی گندم کاران گفت: با توجه به افزایش هزینه های تولید، قیمت مناسب هر کیلو جو در دیم 11 هزار و 500 تومان است.

به گفته وی، قبل از اعلام قیمت تضمینی از سوی وزارت جهاد، برای هر کیلوگرم جو خریدار در بازار بین 6 تا 7 هزار تومان وجود نداشت و با وجود نظارت های مکرر، قیمت تضمینی هر کیلوگرم جو در بازار وجود نداشت. جو 10 هزار تومان اعلام شد.

ایمانی ادامه داد: هم اکنون قیمت هر کیلو جو وارداتی در بندر امیرآباد 7800 تومان است و پایین بودن قیمت جو وارداتی به تولید داخلی آسیب می زند.

مدیرعامل بنیاد ملی تولیدکنندگان گندم افزود: با توجه به اینکه کشاورزان بذر جو را کیلویی 14500 تومان تا 15000 تومان خریداری کردند، قیمت مناسب هر کیلو جو در مناطق دیم 11500 تومان و در اراضی 12000 تومان است. 500 تومان هست.

وی ادامه داد: بر اساس قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی، جو مشمول قیمت هایی است که متاسفانه قانون خرید تضمینی این محصول اعمال نشد، مانند مطالبات گندم کاران که باید پرداخت شود. ظرف 24 ساعت یا طبق ماده 3 اصلاحیه مصوب 1382 که به موجب آن دولت در صورت تأخیر در پرداخت باید جریمه ای را بر اساس نرخ روز پرداخت کند که متأسفانه در هیچ یک از موارد قانون خرید اجرایی نشده است. . بنابراین باید جو از چرخه خرید تضمینی حذف شود یا منابع آن مشخص شود تا کشاورزان نگران نباشند.

ایمانی بر جلوگیری از عرضه جو خارجی در زمان برداشت داخلی تاکید کرد و گفت: با اجرای خرید تضمینی، قیمت جو باید قبل از شروع سال زراعی اعلام شود تا کشاورزان نسبت به آن اعلام کنند. . اما اکنون قیمت تضمینی اعلام شده که پشتیبانی امور دام بر عهده آن است که در صورت نبود خریدار اقدام به خرید تضمینی می کند. همچنین در زمان برداشت جو داخلی باید از ورود جو خارجی جلوگیری شود و جو داخلی فقط برای حمایت از تولید در سیستم بازار عرضه شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=272455

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.