افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

کدام کشور ثروتمندترین کشور جهان است؟

  • کد خبر : 271774
کدام کشور ثروتمندترین کشور جهان است؟

البته، بسیاری از مردم تمایل دارند فکر کنند که می دانند ثروتمندترین به چه معناست: کشوری که دارایی بیشتری نسبت به بقیه دارد، وقتی کل دارایی هایش اضافه شود و بدهی هایش کم شود. یورو نیوز در خبری نوشت: این قطعا یکی از راه های سنجش ثروت یک کشور است، اما تنها روش نیست. پس […]

البته، بسیاری از مردم تمایل دارند فکر کنند که می دانند ثروتمندترین به چه معناست: کشوری که دارایی بیشتری نسبت به بقیه دارد، وقتی کل دارایی هایش اضافه شود و بدهی هایش کم شود.

یورو نیوز در خبری نوشت: این قطعا یکی از راه های سنجش ثروت یک کشور است، اما تنها روش نیست. پس کدام کشور را می توان ثروتمندترین کشور جهان دانست؟ پاسخ به این سوال بستگی به این دارد که چه عاملی ثروت را محاسبه کنیم.

ثروتمندترین کشور با توجه به کل دارایی هایش.

برای شروع، می توانیم به معیار اصلی نگاه کنیم، یعنی کل ارزش خالص دارایی های یک کشور منهای ارزش کل بدهی های آن کشور. با این استاندارد، احتمالاً شما را متعجب نخواهد کرد که ایالات متحده با مجموع ثروت نزدیک به 140 تریلیون دلار در رتبه اول قرار دارد (طبق گزارش جهانی ثروت 2023 گروه خدمات بانکی و مالی UBS).

اگر با همین معیار محاسبه کنیم، چین با 84 تریلیون دلار دومین کشور ثروتمند جهان است. ثروتی کمتر از کل قاره اروپا (با 104 میلیارد دلار).

پس از آمریکا و چین، ژاپن با 23 میلیارد دلار، آلمان با 17 میلیارد دلار، بریتانیا و فرانسه با 16 میلیارد دلار در رتبه های بعدی قرار دارند.

در این فهرست، ایران با 3.03 تریلیون دلار در رتبه 22 در میان کشورهای جهان قرار دارد.

ثروتمندترین کشور بر اساس دارایی هر فرد بزرگسال

فقط به این دلیل که یک کشور در صدر نمودارهای مالی بین المللی قرار دارد، لزوماً به این معنی نیست که بهشتی برای ساکنانش است.

نگاهی به میانگین ثروت سرانه، میانگین مقدار دارایی هر نفر در کشور، داستان بسیار متفاوتی را بیان می کند. جایی که مقام اول را فقط سوئیس اشغال کرده است.

شهروندان این کشور کوچک که به بی طرفی شهرت دارد، دارای میانگین دارایی اندکی بیش از 685000 دلار برای هر نفر هستند. این رقم بسیار بیشتر از میانگین ثروت یک آمریکایی 551000 دلاری است.

بسته به اینکه به کدام منابع نگاه کنید، کشور دیگری وجود دارد که از نظر متوسط ​​ثروت سرانه حتی از ایالات متحده نیز پیشی می گیرد. کارشناسان داده در مرکز استاتیستا تخمین می زنند که متوسط ​​ثروت سرانه در کشور کوچک لوکزامبورگ تقریباً 586000 دلار است.

ایران با قیمت هر نفر 59000 دلار در انتهای این فهرست قرار دارد.

ثروتمندترین کشور از نظر متوسط ​​ثروت سرانه برای هر نفر

میانگین سرانه ثروت هر فرد ارتباط نزدیکی با میانگین ثروت دارد. در این اندازه گیری، میانگین رقم ثروت یک شهروند فرضی به گونه ای تعریف می شود که نیمی از جمعیت بزرگسال دارای ثروت کمتر از این مقدار و نیمی دیگر دارای ثروت بالاتر از آن هستند.

برخلاف ثروت بر پایه بزرگسالان، این رقم کمتر توسط چند نفر از افراد فوق ثروتمند در بالای جدول منحرف می شود. با این معیار، ایالات متحده حتی در بین 10 کشور برتر قرار ندارد و در رتبه سیزدهم قرار دارد.

در راس این فهرست بلژیک با رقمی در حدود 250 هزار دلار، کشور بعدی این فهرست استرالیا است که نسبت به سال گذشته با 247 هزار دلار جایگاه خود را پایین آورده و پس از آن هنگ کنگ که سوم شده است. با 202 هزار تومان

ایران با حدود 7700 دلار جایگاه آخر جدول را به خود اختصاص داده است.

کشورهایی که بیشترین میلیاردر را دارند

بسته به اینکه کدام نهاد را بپرسید، دو کشوری که بیشترین میلیاردرها را دارند، ایالات متحده با 813 (با مجموع ثروت 5.7 تریلیون دلار) یا چین با 814 (با مجموع ثروت 1.3 تریلیون دلار) هستند.

صرف نظر از اینکه چین یا ایالات متحده برنده می شود، یک چیز به نظر می رسد توافق شود: در ایالات متحده تعداد میلیاردرها در حال افزایش است، در حالی که چین سال به سال میلیاردرها را از دست می دهد.

کشورهای بعدی این فهرست هند با 200 میلیاردر، آلمان با 132، روسیه با 120 و ایتالیا با 73 میلیاردر هستند.

بر اساس ارقام گزارش ثروت جهانی منتشر شده توسط UBS، ایران در سال 2022 بیش از 104000 میلیونر (با املاک و دارایی های مالی به ارزش حداقل یک میلیون دلار) خواهد داشت.

کشوری با کمترین نرخ فقر

داشتن میلیاردرهای بیشتر در هر کشوری ممکن است کاملاً افتخار باشد، اما ما بیشتر مستعد فقر هستیم تا ثروت. در کدام کشور، اما این احتمال کمتر است؟

در این مورد، یک کشور بالاترین جایگاهی را دارد که ممکن است نتوانید حدس بزنید: اسلوونی. این کشور با اتخاذ روش هایی مانند آموزش رایگان در مهدکودک ها به یکی از کشورهایی با کمترین میزان فقر در جهان تبدیل شده است.

پس از اسلوونی، قبرس، سوئیس، آلمان، بلژیک و فنلاند قرار دارند.

۲۱۷

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=271774

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.