افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
3

مصر خواهان تقویت روابط با ایران است

  • کد خبر : 271588
مصر خواهان تقویت روابط با ایران است

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا، محمد مخبر در این دیدار ضمن تشکر از لطف و محبت و همدردی دولت و ملت مصر با دولت و ملت ایران، گفت: ما بزرگ، پرتلاش، دلسوز و کارآمد را از دست دادیم. و زیان آنها ضرر است. برای ملت ایران تلخ است اما با اتحاد و همدلی […]

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا، محمد مخبر در این دیدار ضمن تشکر از لطف و محبت و همدردی دولت و ملت مصر با دولت و ملت ایران، گفت: ما بزرگ، پرتلاش، دلسوز و کارآمد را از دست دادیم. و زیان آنها ضرر است. برای ملت ایران تلخ است اما با اتحاد و همدلی از این روزهای سخت عبور خواهیم کرد.

وی با اشاره به تلاش آیت الله رئیسی و دکتر امیر عبداللهیان برای ایجاد انسجام و وحدت بین امت اسلامی حول محور فلسطین گفت: تلاش این دو شخصیت بزرگ برای حمایت از فلسطین و حامل پیام مردم مظلوم غزه است. به گوش جهانیان فراموش نخواهد شد.

سرپرست رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به پیشینه تاریخی و تمدنی و منافع متقابل دو ملت ایران و مصر، احیای روابط و توسعه و تعمیق تعاملات دو کشور به ویژه در بخش‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی، که به قوت خود ادامه خواهند داد.
سماح شکری که اولین وزیر امور خارجه مصر پس از انقلاب اسلامی بود نیز در این دیدار به ایران سفر کرد و با ابراز تاسف عمیق از این ضایعه تاسف بار با دولت و ملت ایران ابراز همدردی کرد. اکنون ما حامل پیام هستیم. این ضایعه تلخ را به دولت و ملت ایران به آقایان عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور و احمد الطیب شیخ الازهر تسلیت و تسلیت عرض می نمایم.
وزیر امور خارجه مصر ضمن تجلیل از نقش برجسته شهید آیت الله رئیسی و شهید امیر عبداللهیان در تعامل و همگرایی کشورهای اسلامی، گفت: جمهوری اسلامی ایران ارتشی عمیق و ریشه دار و دارای پایه های مستحکم است. این اتفاق ناگوار، ما از این دوران حساس عبور خواهیم کرد.» و مصر خواهان تقویت روابط با ایران است.

310310

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=271588

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.