افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
1

رهبران برخی کشورها برای اولین بار به ایران می آیند

  • کد خبر : 271508
رهبران برخی کشورها برای اولین بار به ایران می آیند

به گزارش بازار، علی بهادری جهرمی روز چهارشنبه در گفت و گوی زنده تلویزیونی با اشاره به ویژگی های آیت الله سیدابراهیم رئیسی اظهار داشت: همه از جوان سازی می گویند و از تجدید قوا می گویند، اما اگر یک نفر بیاید و واقعاً تجدید قوا کند، فرق می کند. رفقای 30، 40 ساله خود […]

به گزارش بازار، علی بهادری جهرمی روز چهارشنبه در گفت و گوی زنده تلویزیونی با اشاره به ویژگی های آیت الله سیدابراهیم رئیسی اظهار داشت: همه از جوان سازی می گویند و از تجدید قوا می گویند، اما اگر یک نفر بیاید و واقعاً تجدید قوا کند، فرق می کند. رفقای 30، 40 ساله خود را و به سراغ کسانی بروید که می شناسید و با آنها سابقه کار دارید و به سراغ کسانی بروید که زیاد آنها را نمی شناسید و با آنها سابقه کار زیادی ندارید و با آنها ندارید. اعتماد و دادن به جوانان به مسائل اصلی ملی، انجام کار مهمی است.

وی افزود: اگر نگاه دولت آقای رئیسی به مسائل مهمی مانند مسائل اقتصادی که محور بحث ها، مطالبات و اولویت های اول مردم است، این ریسک را می پذیرد و جوانی را به عنوان وزیر منصوب می کند. از دولت اقتصاد

سخنگوی دولت با بیان اینکه حتی در معاونت اجرایی ریاست جمهوری که متولی درخواست، پیگیری و رفت و آمد است، جوانی را انتخاب کردند، گفت: حتی در حوزه نظم اداری و اصلاح ساختارهای اداری، که در آن نقطه نظرات جدید و انقلابی انتصاب یک جوان در حوزه معاونت اداری استخدامی ریاست جمهوری.

بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور نیز یک جوان را به سمت سخنگویی دولت منصوب کرد. حوزه سخنگو و رسانه ظریف است و همیشه به افراد با تجربه مراجعه می کنند اما او به یک جوان اعتماد کرد.

وی با بیان اینکه البته این تمهیدات محدود به حوزه ها نبود و در وزارتخانه های آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز همین کار انجام شد، گفت: نکته دوم این است که ایشان جوانان را رها نکردند و از آنها حمایت کردند. آقای رئیسی یادداشت هایی در دولت می آورد. او در جلسه ای گفت این جوانان غارتگر هستند، قبل از هر حرفی راحت و بی پروا صحبت می کنند.

سخنگوی دولت تصریح کرد: ایشان در سطوح مختلف از جوانگرایی حمایت کردند. رئیسی مانند پدری بود که از جوانان در دولت حمایت می کرد.

بهادری جهرمی تصریح کرد: بعد از سال پرمشغله 1401 بحث این بود که آیا دانشگاه یا مدرسه در مهر افتتاح شود یا خیر؟ رئیسی محکم ایستاد و دستور داد که نظام آموزشی معطل نشود و دانشگاه ها باز شود.

وی خاطرنشان کرد: پس از بازگشایی دانشگاه ها در جلسه دولت گفتیم که باید در دانشگاه ها حضور داشته باشیم. اما متولیان مخالفت کردند. شورای امنیت کشور مخالف بود اما معتقد بودیم که باید پاسخگوی سوالات و مطالبات جوانان و دانشجویان باشیم.

سخنگوی دولت گفت: با حاج آقا تماس گرفتم و موضوع را مطرح کردم، بعد از بیان دیدگاهم گفتند: مسئولان مربوطه را قانع کنید. گفتم نمی‌توانم و رای ندارم، اگر اجازه بدهند دانشگاه بروم و از حضورم حمایت کنند. آنها به من اعتماد کردند و به دانشگاه رفتم.

بهادریجهرمی بیان کرد: وقتی آمدم گزارش دادم و گفتند: خوب کار کردی. این کار درستی بود که باید انجام داد و ادامه داد. با مخالفت مجدد نهاد ذی صلاح، رئیس جمهور گفت: شما اشتباه می کنید، آن که به دانشگاه می رود کار درستی می کند.

وی با اشاره به جلسه امروز هیئت دولت گفت: یکی از رویه های حاج آقا این بود که گفتند تعطیلات برای مردم است و باید در روز تعطیل کار کرد. شما خدمتگزار مردم هستید، مردم حتی در روزهای تعطیل هم می خواهند به آنها خدمت رسانی شود، زیرا تقریباً هیچ جلسه دولتی در هیچ تعطیلی لغو نمی شود. ما امروز جلسه را برگزار کردیم که دولت آن را تعطیل رسمی اعلام کرده است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه به آقای مخبر گفتم امروز برای شرکت در نماز به دانشگاه برویم، ضمن اینکه مهمانان خارجی هم به تهران می آیند، بنابراین جلسه را تعطیل کنیم، تصریح کرد: آقای مخبر قبول نکردند. . ما در این 40-50 روزی که متولی کابینه رئیس جمهور هستیم راه او را می رویم.

بهادری جهرمی افزود: جلسه امروز هیات دولت از ساعت 18 تا 8 صبح برگزار شد که البته برخی از وزرا به دلایل کاری موفق به حضور نشدند. ما سوگند یاد کرده‌ایم که تا پایان زمان به شدت در دولت ادامه دهیم.

وی در خصوص حضور سران کشورهای مختلف در مراسم آیت الله رئیسی با بیان اینکه مقامات کشورهای مختلف برای حضور در ایران اعلام آمادگی کرده اند، گفت: علاوه بر رئیس جمهور تونس که برای اولین بار به کشورمان می آید. در این سطح، رهبران برخی کشورها را هم داریم که برای اولین بار به ایران می آیند.

سخنگوی دولت اضافه کرد: حتی مصر که مدت هاست روابط ما با آن بد بوده اما در سطح وزیر امور خارجه در مراسم شرکت می کنند یا کشورهایی هستند که یکی از مقامات آنها در این مراسم شرکت می کند. مراسم برای اولین بار پس از مدت ها

بهادری جهرمی تصریح کرد: معتقدم نوع عملکرد آیت الله رئیسی توانست این تصور را به جا بگذارد و بار دیگر حقیقت انقلاب اسلامی و ماهیت سیاست خارجی انقلاب اسلامی را در اذهان کشورهای جهان روشن کند. . .

وی در جمع بندی سیاست خارجی دولت سیزدهم گفت: امروز بعد از 3 سال نتیجه سیاست خارجی قدرتمند آیت الله رئیسی را می بینیم. آیت الله رئیسی در ابتدای دولت گفت: شعار ما دیپلماسی همسایگی است. امروز بعد از سه سال می بینیم که همه همسایه ها حتی آنهایی که سطح تعامل خود را کاهش داده بودند، علاقه خود را برای حضور ابراز می کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=271508

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.