افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
1

سیاست غلط دولت در صادرات مانع اصلی تجار است

  • کد خبر : 27087
سیاست غلط دولت در صادرات مانع اصلی تجار است

مهدی ضیغمی در حاشیه جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: سیاست های لحظه ای و اشتباه دولت ها در حوزه صادرات مانع اصلی در این بخش است که فعالیت صادرکنندگان را به چالش تبدیل می کند. . به گفته رئیس سازمان تجارت و توسعه کشور، صادرات مولفه مهمی […]

مهدی ضیغمی در حاشیه جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: سیاست های لحظه ای و اشتباه دولت ها در حوزه صادرات مانع اصلی در این بخش است که فعالیت صادرکنندگان را به چالش تبدیل می کند. .

به گفته رئیس سازمان تجارت و توسعه کشور، صادرات مولفه مهمی برای گسترش فعالیت های اقتصادی کشور محسوب می شود، بنابراین با توجه به ارزآوری آن باید بیش از گذشته به آن توجه شود.
وی ادامه داد: از سوی دیگر حمایت از صادرکنندگان نیاز کشور به خام فروشی را کاهش می دهد.
دیغمی با بیان اینکه سال گذشته 53 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشتیم، افزود: امسال صادرات غیرنفتی نسبت به مدت مشابه پارسال حدود 1.5 میلیارد دلار معادل 16 درصد کاهش داشته است.
وی با یادآوری اینکه کاهش 16 درصدی صادرات در گروه کالاهای غیرنفتی بوده است، افزود: خوشبختانه در بخش کشاورزی، صنعتی و معدنی شاهد رشد صادرات بوده ایم.
دیغمی تصریح کرد: سیاست های جدید اتخاذ شده در دولت سیزدهم تاثیر خوبی بر صادرات داشته و این سیاست ها در توسعه صادرات کشور نیز موثر بوده است.
رئیس سازمان تجارت و توسعه کشور خاطرنشان کرد:
حمایت از صادرکنندگان، وابستگی کشور به صادرات نفت را کاهش می دهد، بنابراین باید مشوق هایی برای آنها در نظر گرفته شود.
به گفته دیغمی، رایزنان اقتصادی باید در سفارتخانه های کشورهای مقصد صادراتی حضور داشته باشند، به همین دلیل هم اکنون 40 رایزن اقتصادی در سفارتخانه های برخی کشورها فعالیت می کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=27087

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.