افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
3

مروری بر روند خدمت شهدای آشیانه خلبان جمهوری اسلامی – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 270783
مروری بر روند خدمت شهدای آشیانه خلبان جمهوری اسلامی – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، گزیده ای از روند خدمت و سوابق شهدای خلبان آشیانه جمهوری اسلامی در پایگاه اطلاع رسانی ارتش منتشر شد. بر اساس این گزارش روز یکشنبه 9 اردیبهشت ۱۴۰۳ هلیکوپتر حامل رئیس جمهوری اسلامی ایران و همراهان که برای بازدید از سد خداآفرین و افتتاح چندین پروژه ملی و استانی به آذربایجان […]

به گزارش خبرگزاری مهر، گزیده ای از روند خدمت و سوابق شهدای خلبان آشیانه جمهوری اسلامی در پایگاه اطلاع رسانی ارتش منتشر شد.

بر اساس این گزارش روز یکشنبه 9 اردیبهشت ۱۴۰۳ هلیکوپتر حامل رئیس جمهوری اسلامی ایران و همراهان که برای بازدید از سد خداآفرین و افتتاح چندین پروژه ملی و استانی به آذربایجان شرقی رفته بودند به دلیل شرایط نامساعد جوی دچار حادثه شدند و تمامی سرنشینان بالگرد به شهادت رسیدند. در این سانحه هوایی آیتسید ابراهیم رئیس رئیس جمهور و همراهان از جمله امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، آیت الله آل هاشم امام جمعه تبریز، ملک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و همچنین سرلشکر سید محمد مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت ریاست جمهوری و یک فروند بالگرد. خلبانان و خدمه پرواز شهید شدند.

گروه پرواز رئيس جمهور در این پرواز از آشیانه جمهوری اسلامی ایران که متعلق به نیروی هوایی ارتش بود آمده بودند. در ادامه با زندگی این عزیزان بیشتر آشنا شوید.

سوابق خدمت و فعالیت پرسنل پرواز شهادت.

امیر سرتیپ دوم سید طاهر مصطفوی، خلبان اصلی این پرواز. رئيس جمهور با تجربه خلبانی هلیکوپتر 214. ۲۰۰۰ وقت پرواز بود. 20 شهریور ۱۳۴۸ وی در شهرستان گنبدکاووس در استان گلستان به دنیا آمد. از این شهید عزیز دو فرزند دختر، یک پسر و یک نوه به یادگار مانده است. یگان خدماتی آن نیز مقر جمهوری اسلامی ایران بود. پدرش میراحمد نام داشت، دو دختر، یک پسر و یک نوه داشت. وی در 29 شهریور 1348 در استان گلستان شهرستان گنبدکاووس به دنیا آمد و تخصص وی خلبان بالگرد 214 بود که در آشیانه جمهوری اسلامی ایران کار می کرد و تنها خدمت وی ​​بود.

امیر خلبان دوم تیپ محسن نوش دریا کمک خلبان پرواز رئيس جمهور در 1 اسفند 59 در شهر نجف آباد اصفهان به دنیا آمد. وی در سال 1378 وارد نیروی هوایی شد.این شهید عزیز دو فرزند پسر به جای می گذارد. امیر خلبان محسن نوش دریا در سابقه خدمت خود دارید ۱۴۵۰ وقت پرواز است.
بهروز سرهنگ فنی سابق و با دانش الکترومکانیک در ۱۹ آذر ۱۳۳۷ در شهرستان ابهر استان زنجان به دنیا آمد و چهارم شهریور ۱۳۵۳ وارد نیروی هوایی شد و در پایگاه های رزمی همدان چابهار مهرآباد خدمت کرده بود. و آشیانه جمهوری اسلامی ایران. این شهید عزیز دو فرزند از خود به جای می گذارد. سرهنگ فنی سابق بهروز 720 ساعت پرواز داشت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=270783

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.