افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
2

سفر به زیمبابوه نشان دهنده تمایل دو کشور برای توسعه همه جانبه روابط است

  • کد خبر : 27078
سفر به زیمبابوه نشان دهنده تمایل دو کشور برای توسعه همه جانبه روابط است

به گزارش بازار، سید ابراهیم رئیسی در نشست مشترک هیئت های عالی رتبه ایران و زیمبابوه با بیان اینکه سابقه روابط دو کشور به اوایل پیروزی انقلاب اسلامی بازمی گردد، از سفر آقای دکتر حسن روحانی یاد کرد. امرسون منانگاگوا رئیس جمهور فعلی این کشور به ایران و دیدار با امام خمینی (ره) و همچنین […]

به گزارش بازار، سید ابراهیم رئیسی در نشست مشترک هیئت های عالی رتبه ایران و زیمبابوه با بیان اینکه سابقه روابط دو کشور به اوایل پیروزی انقلاب اسلامی بازمی گردد، از سفر آقای دکتر حسن روحانی یاد کرد. امرسون منانگاگوا رئیس جمهور فعلی این کشور به ایران و دیدار با امام خمینی (ره) و همچنین سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به زیمبابوه و سخنرانی تاریخی ایشان علیه نظام، سفر امروز لاایران هیئت نمایندگی در زیمبابوه نشان دهنده تمایل دو کشور برای توسعه روابط در همه زمینه های سیاسی، اقتصادی و تجاری و همچنین در علم و فناوری است.

رئیسی با اشاره به پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف علمی و فناوری به برکت انقلاب اسلامی، خون پاک شهدا و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی، بر آمادگی ایران برای تعامل و توسعه همکاری ها تاکید کرد. . با زیمبابوه در این زمینه ها.

رئیس جمهور با اشاره به عزم ملت ایران برای خنثی کردن توطئه های دشمنان، افزود: اساس ما تعامل با همه کشورها است و جامعه جهانی به نظر ما محدود به چند کشور غربی نیست.

رئیسی با بیان اینکه مخالفت با یکجانبه گرایی یکی از سیاست های قطعی و اصولی جمهوری اسلامی ایران است، با بیان اینکه امروز تحریم ها ابزاری از دشمن برای فشار بر ملت ها و کشورهای مستقل است، افزود: معتقدیم اگر سایر قاره ها مهم هستند پس قاره آفریقا هم مهم است وجود ذخایر عظیم و توانمندی های خدادادی جایگاه بسیار مهم و مهمی دارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه سطح روابط تجاری و اقتصادی ایران و زیمبابوه به سطح دوستی و دوستی دو کشور نیست، بر اراده جمهوری اسلامی ایران برای توسعه تجارت و همکاری در حوزه های معدنی و صادراتی تاکید کرد. خدمات فنی و مهندسی، کشاورزی، علم و فناوری و تجهیزات پزشکی و دارویی و تبادل کالاهای تولیدی بین دو کشور.

رئیسی مخالفت با یکجانبه گرایی، حمایت از حقوق واقعی بشر، مخالفت با افراط گرایی، تروریسم و ​​تجزیه طلبی و همچنین مخالفت با جرایم سازمان یافته را از مواضع مشترک ایران و زیمبابوه برشمرد و گفت: این موضع و دیدگاه مشترک تنها در روابط دوجانبه یافت نمی شود. بلکه در سطح بین المللی و جهانی می تواند دو کشور را متحد کند.

رئیس جمهور ضمن تشکر صمیمانه از استقبال پرشور مردم زیمبابوه از هیئت جمهوری اسلامی ایران، این ابراز احساسات را مرهون فداکاری مردم این کشور برای انقلاب اسلامی، رهبر معظم انقلاب دانست. شهید انقلاب اسلامی و سلیمانی و ادای احترام به تمام قهرمانان ملی زیمبابوه.

امرسون منانگاگوا، رئیس جمهور زیمبابوه نیز با استقبال از سفر دکتر رئیسی به زیمبابوه، این سفر را در توسعه تعاملات دو کشور بسیار موثر دانست و از شرکت های ایرانی دعوت کرد تا از توانمندی های ایران در زمینه های مختلف صنعت استفاده کنند. ، معدن و کشاورزی.

رئیس جمهور زیمبابوه با محکوم کردن تحریم های ظالمانه و یکجانبه آمریکا علیه ایران، افزایش سطح تعاملات تجاری و اقتصادی دو کشور را راهکاری موثر برای مقابله با تحریم ها دانست.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=27078

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.