افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

آبزی پروری ظرفیت بیشتری برای جهش تولید دارد

  • کد خبر : 270487
آبزی پروری ظرفیت بیشتری برای جهش تولید دارد

به گزارش بازار، جلسه ستاد امنیت غذایی در اولین روز خرداد 1403 به ریاست محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی تشکیل شد. نیکبخت در این دیدار با گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی که همواره تاکید می کرد «دیگر نمی توان زمان را از دست داد»، افزود: به برکت سواحل طولانی که […]

به گزارش بازار، جلسه ستاد امنیت غذایی در اولین روز خرداد 1403 به ریاست محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی تشکیل شد.

نیکبخت در این دیدار با گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی که همواره تاکید می کرد «دیگر نمی توان زمان را از دست داد»، افزود: به برکت سواحل طولانی که خداوند در شمال و جنوب به ما داده است. و در آبهای داخلی میگوی پرورشی تا 100 هزار تن و قزل آلا بین 230 تا 300 هزار تن و ماهی گرامابی به 320 هزار تن در سال افزایش یافت.

وی با تاکید بر لزوم انتشار آمار دقیق از میزان تولید محصولات کشاورزی افزود: ماموریت مراکز امنیت غذایی باید از مسیر تولید به سمت توسعه صنعت، تجارت و صادرات پیش برود. با افزایش تولید، حاشیه فعالیت سایر بخش ها بیشتر می شود.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین تولید حداکثری را برای تنظیم قیمت در بازار مهم دانست و گفت: تولید صادرات محور راهبرد اساسی وزارت جهاد کشاورزی است، تولیدکننده از ترس کمبود بازار این کار را انجام ندهد. و ضعف در تکمیل قابلیت های پردازش صادرات و بازاریابی. تولید خود را کاهش دهید.

وی توجه مضاعف به سازمان های تولیدی، فرآوری و صادرات را اولویت بسیار مهمی برای برنامه ریزی مدیران این وزارتخانه دانست و افزود: تمام تلاش و برنامه ریزی مدیران باید در جهت رفع محدودیت های موجود برای تولیدکنندگان باشد.

نیکبخت اهمیت صید دریایی را برشمرد و ادامه داد: با توجه به افزایش مصرف محصولات شیلاتی، امروزه دنیا به سمت آبزی پروری رفته است.

وی افزود: تنها جایی که می توانیم به وفور پاسخگوی نیاز بازار مصرف باشیم آبزی پروری استخری، پرورش ماهی در قفس، پرورش ماهیان خاویاری، پرورش میگو در سواحل جنوبی و شمالی و آب های روان و مخازن داخلی است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه با وجود امکانات متعدد، تنها از 15 تا 20 درصد ظرفیت آبزی پروری کشور استفاده می شود، افزود: بر اساس آمار 428 هزار و 294 حلقه چاه مجاز کشاورزی در کشور وجود دارد که می توانند این چاه ها با ظرفیت بسیار بالا برای تولید ماهی های سردآبی و گرمابی و برای خودکفایی خانواده ها استفاده می شد.

جلسه ستاد ایمنی مواد غذایی امروز با حضور معاونین، مدیران کل وزارتخانه، رئیس سازمان صیادی، مسئولان سازمان های استانی و مدیران اتحادیه های تولیدی، فرآوری و صادرات تشکیل شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=270487

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.