افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
3

چرا یک رئیس در آفریقا علیه همجنس گرایی صحبت کرد؟

  • کد خبر : 27018
چرا یک رئیس در آفریقا علیه همجنس گرایی صحبت کرد؟

در خصوص مبارزه دولت اوگاندا با همجنس گرایی، سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، ترویج آن را یکی از زشت ترین و منفورترین انحرافات همه ادیان الهی و ابراهیمی خواند. در ژوئن، یوری موسونی، رئیس جمهور اوگاندا، قانون «اقدام علیه همجنس گرایی 2023» را امضا کرد که توسط پارلمان اوگاندا تصویب شد. بر اساس […]

در خصوص مبارزه دولت اوگاندا با همجنس گرایی، سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، ترویج آن را یکی از زشت ترین و منفورترین انحرافات همه ادیان الهی و ابراهیمی خواند.

در ژوئن، یوری موسونی، رئیس جمهور اوگاندا، قانون «اقدام علیه همجنس گرایی 2023» را امضا کرد که توسط پارلمان اوگاندا تصویب شد.

بر اساس این قانون، “همجنس گرایی افراطی” از جمله با افراد زیر 18 سال، افراد دارای معلولیت ذهنی یا جسمی و همچنین افرادی که با بیماری هایی مانند ایدز مبارزه می کنند، مجازات اعدام دارد.

مجازات اعدام همچنین در انتظار «متجاوزان زنجیره ای» و افرادی که اقداماتشان باعث انتقال بیماری هایی مانند ایدز می شود، خواهد بود.

بر اساس این قانون «ترویج» همجنس گرایی جرم تلقی شده و تا 20 سال حبس دارد. هر کس به اتهام “تلاش برای همجنسگرایی افراطی” محکوم شود ممکن است با 14 سال زندان روبرو شود.

کسانی که با همجنس‌گرایان رابطه دارند ممکن است با حبس ابد روبرو شوند و هر کسی که تلاش کند روابط همجنس‌گرایانه داشته باشد ممکن است با 10 سال زندان روبرو شود.

این قانون به دنبال منع هر نوع همجنس گرایی و همچنین جلوگیری از ترویج یا به رسمیت شناختن این نوع رابطه است.

آسومن باسالیراوا، نماینده ای که این لایحه را به مجلس ارائه کرده است، همجنس گرایی را یک “سرطان” مصرف کننده جهان توصیف کرد و خواستار قانونی برای رسیدگی به آن شد.

آنیتا آمونگ، رئیس پارلمان اوگاندا با اشاره به حمایت مردم این کشور در مبارزه با همجنس گرایی گفت: مردم صحبت کرده اند و اکنون وظیفه ماست که این قانون را عادلانه و دقیق اجرا کنیم.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، اما در واکنش به این قانون، آن را “شرم آور” خواند و گفت که این ممکن است تاثیر منفی بر روابط ایالات متحده و اوگاندا داشته باشد.

وی همچنین گفت که واشنگتن «گام‌های دیگری از جمله تحریم‌ها و محدودیت‌های ورود به ایالات متحده را علیه افرادی که در فعالیت‌های حقوق بشری دخیل هستند، در نظر خواهد گرفت».

علاوه بر بایدن، کشورهای غربی و کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل نیز این قانون اوگاندا را محکوم کردند.

این در حالی است که در 32 کشور آفریقایی همجنس گرایی ممنوع است و در موریتانی، نیجریه و سومالی مجازات اعدام برای افراد خاطی در نظر گرفته شده است.

سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه های سفر خود به اوگاندا چهارشنبه شب در جلسه بین ادیان که در مسجد ملی با حضور و سخنرانی شیخ شعبان رمضان مفتی اوگاندا، کزینبا موگارو اسقف اعظم مسیحیان اوگاندا برگزار شد، ادامه داد. خانم روکیا ناکاداما معاون نخست وزیر اوگاندا مهمترین جلوه بندگی مردم به خداوند را ارائه کرد و گفت: تبیین آموزه های دینی، توجه به مشکلات و مشکلات مسلمانان و تلاش برای حل این مشکلات و اصلاحات اجتماعی از جمله مهمترین آنهاست. مهم. کارکردهای مهم مساجد

رئیس جمهور همچنین گفت: امروز نهاد خانواده با ترویج همجنس گرایی که یکی از زشت ترین انحرافات و منفور همه ادیان الهی و ابراهیمی است، در معرض تهدید قرار گرفته است، در حالی که توجه به خانواده و تشکیل خانواده یکی از مسائل است. اشتراکات ادیان ابراهیمی

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=27018

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.