افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

جنتلمن ترین بازیگر ایران این روزها حال خوشی ندارد / حقیر بازنده بزرگ این روزها!

  • کد خبر : 269957
جنتلمن ترین بازیگر ایران این روزها حال خوشی ندارد / حقیر بازنده بزرگ این روزها!

به تازگی محمدرضا فروتن او با فیلم «نیلگون» به سینما بازگشته است. محمدرضا فروتن چندی پیش با فیلم «نیلگون» به اکران بازگشت. این فیلم اولین تجربه سینمایی حسین سهیلی زاده است. این دو نفر پیش از این در پروژه های مانکن و عقرب عشاق همکاری داشتند که در مقایسه با آثار نمادین نمایشگاه داخلی با […]

به تازگی محمدرضا فروتن او با فیلم «نیلگون» به سینما بازگشته است.

محمدرضا فروتن چندی پیش با فیلم «نیلگون» به اکران بازگشت. این فیلم اولین تجربه سینمایی حسین سهیلی زاده است. این دو نفر پیش از این در پروژه های مانکن و عقرب عشاق همکاری داشتند که در مقایسه با آثار نمادین نمایشگاه داخلی با استقبال چندانی از سوی مردم مواجه نشد.

فیلم «نیلگون» در گیشه سینماها نیز در جایگاه نهم قرار گرفت و در هفته دوم فروش به سختی توانست از مرز دویست میلیون تومبی عبور کند. این عدد برای فیلمی که محمدرضا فروتن متواضع را در کارنامه دارد مانند یک شوخی تلخ است. در هر صورت فروتن روزگاری سوپراستار این سینما بوده و مسیری که او طی می کند احتمالا نیاز به تامل بیشتری دارد.

هادی اعتمادی مجد در مطلبی با عنوان «شخصیت شوالیه «محمدرضا فروتن» کجاست؟! او از پربار بودن این بازیگر در آثار اخیرش می گوید: سال 1376 است. دوران اوج گرفتن درام های اجتماعی گزنده با عناصر عاشقانه. دست سرنوشت «محمدرضا فروتن» را پس از چهار فیلم خسته کننده و بی اهمیت جلوی دوربین مسعود کیمیایی قرار داده است. تماشاگران سینما تعجب می کنند که این جوان زیبا، خوش تیپ و خوش تیپ با آن لحن لرزان که وقتی فریاد می زند عصبانیتش را مثل چکش بر سر آدم می کشد، تا حالا کجا بوده است!

جنتلمن ترین بازیگر ایران این روزها حال و روز خوبی ندارد

در نقش اسفندیار با آن خنده های رسا! فردی تلخ و مسخره که وقتی مرجان شیرمحمدی خود را به پشت خط تلفن «زیبا» معرفی می کند، با کنایه و تمسخر به او می گوید: «خیلی دیوونه ای! قبلاً توپید در پاسخ به دولتش حق دارد می گوید «حادثه ای ما را به مرتیکه و زانیک نرساند، تصادف ما را از تمدن بیرون نکند»! (این دیالوگ همیشه در گوشه ذهن من وقتی با تصادف مواجه می شوم!)

در جمع دوستانش برای نشان دادن دوری از آنها غرور و جدیت نشان می دهد. تاکتیک های هوشمندانه Humble با راهنمایی و مشاوره کیمیا به خوبی عمل می کند و در نهایت به گوش سیمرغ می رسد. پس از آن، برای بیش از یک دهه، فیلم مهم به طور مداوم در وب است. دو زن، قرمز، زیر پوست شهر، اعتراض، متولد مهر، شب یلدا، سرباز جمعه، آهسته، اتوبوس شب، کنعان، و غیره، غافلگیرکننده تر از قبل و جایزه پشت سر هم.

جنتلمن ترین بازیگر ایران این روزها حال و روز خوبی ندارد

روان پریشی جنون آمیز ناصر در «قرمز» با وحشیگری تکان دهنده اش نسبت به همسرش یا عشق دلخراش و عاشقانه حامد در «شب یلدا» با عصیان های لحظه ای اش، در بازی فروتن ظاهری تحسین برانگیز دارد. مرد عاشقانه و سرکش تاریخ ما، اما از اواخر دهه 80 شروع به افول کرد. دوره طولانی افول و نوعی رها شدن.

سه سریال اخیر او در شبکه نمایش خانگی «مانکن»، «جزیره» و «عقراب عاشق» علاوه بر ساختار ضعیف و گیج کننده هرکدام، برای کیفیت پایین بازی او تعجب آور است. بدون هیچ رنگ و بویی از فروتنی کاریزماتیکی که می شناختیم. دو فیلم آخر او «فصل ماهی سفید» و این روزها «نیلگون» در یکی از تصنعی ترین بازی هایش حتی یک میلیارد هم فروش نداشته اند. آیا دوران فروتنی به پایان رسیده است یا وقتی صحبت از قرار دادن خود در جای مناسب در سینما می شود، بی خیال شده است؟ هر چه هست شخصیت شوالیه فروتن در سینما خیلی خالی است!

جنتلمن ترین بازیگر ایران این روزها حال و روز خوبی ندارد

کاربران در مورد آن چه می گویند؟

مارچلو درباره این روزهای محمدرضا فروتن نوشت: محمدرضا فروتن یکی از سوپراستارهای بی چون و چرای سینما بود که با Red Neighbor به اوج رسید و حدود یک دهه در اوج بود. او در دوران اوج خود به تلویزیون آمد و در سریال بازی کرد. ، یک جنتلمن واقعی برای سینمای ما. کاش این روزها می توانستم به همان مسیر برگردم. واقعا حیف است!

سهیل: من اصلاً نمی فهمم که چرا باید محمدرضا هومبولد به این روز بیفتد. چرا او مرد است؟ هیچ راهی وجود ندارد که بتوانید این همه اسکریپت بد را بازتولید کنید!

و رزیتا: من عاشق محمدرضا فروتن از فیلم کنعان هستم. من این حقیر رو اصلا نمیشناسم…

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=269957

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.