افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
4

خط اعتباری ۲ میلیارد تومانی برای ساخت مسکن کارگران

  • کد خبر : 269371
خط اعتباری ۲ میلیارد تومانی برای ساخت مسکن کارگران

به گزارش بازار، بر اساس قانون اساسی کشورمان مسکن حق هر فرد و خانواده ایرانی است و دولت ها موظف به تامین مسکن بر اساس این اصل هستند. در اصل 31 قانون اساسی، دولت موظف است برای تضمین اجرای این اصل، نیازمندان به ویژه کارگران و روستائیان را در اولویت قرار دهد. در حال حاضر […]

به گزارش بازار، بر اساس قانون اساسی کشورمان مسکن حق هر فرد و خانواده ایرانی است و دولت ها موظف به تامین مسکن بر اساس این اصل هستند. در اصل 31 قانون اساسی، دولت موظف است برای تضمین اجرای این اصل، نیازمندان به ویژه کارگران و روستائیان را در اولویت قرار دهد.

در حال حاضر قابلیت های قانونی زیادی برای تامین مسکن کارگران وجود دارد و کارشناسان معتقدند در ماده 149 قانون کار تکالیفی برای تامین مسکن کارگران بر عهده جامعه تجاری گذاشته شده است و می توان از ظرفیت شهرهای صنعتی برای تامین مسکن کارگران استفاده کرد. مسکن ساخت و ساز با استناد به این ماده قانونی و مشارکت کارفرمایان در تامین زمین و مسکن کارگران.

تا پایان سال گذشته بیش از 293 تعاونی مسکن جهش کارگری در 25 استان کشور با ظرفیت ساخت بیش از 75 هزار واحد مسکونی تشکیل شد.

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سیصد و بیست و یکمین جلسه شورای عالی کار از ایجاد کمپ مسکن ویژه کارگران با هدف تامین زمین و کاهش هزینه ها در شورای سیاست گذاری مسکن خبر داد. وزارت تعاون.

به گفته وی، در رابطه با ساخت سالانه یک میلیون مسکن برای افراد مختلف جامعه، وزارت تعاون تلاش می کند کمک ویژه ای به جامعه کارگری در حوزه مسکن داشته باشد.

همانطور که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره ساخت مسکن کارگران گفت، کمپ مسکن تشکیل شده و وزارت راه و شهرسازی با همکاری وزارت تعاون و مراجع ذیربط در تلاش است تا روندها را کوتاه کند. . . بانک رفاه کارگران نیز به تسهیلات تعاونی های کارگری رسیدگی می کند تا کار به درستی انجام شود.

در روزهای اخیر حامد ویس کرمی معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تامین اعتبار 8 میلیارد تومانی برای حمایت از تعاونی های کشور به منظور افزایش سهم بخش تعاون خبر داد. به 25 درصد رساند و گفت: از این میزان 2000 میلیارد تومان در سراسر کشور با هدف حمایت از ساخت مسکن کارگران در قالب شرکت های تعاونی مسکن برنامه ریزی و تخصیص یافته است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن چندی پیش از تامین 140 هزار واحد مسکونی کارگری خبر داد و گفت: در هر منطقه ای که بتوانیم زمین تهیه کنیم، زمین را برای مسکن کارگری در نظر می گیریم، اما این زمین ها به پیمانکاران واگذار نمی شود. اما اگر کارآفرینان صنعتی بتوانند در مناطقی که زمین وجود دارد برای کارگران مسکن بسازند، تا حد امکان با آنها همکاری خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به درآمد پایین کارگران، دولت از چه روشی برای زنان خانه دار کارگران استفاده کرده است؟ وی بیان کرد: معتقدیم اگر صنایع روی کار بیایند بهترین راه برای اسکان کارگران است چرا که صنایع می توانند به ایجاد زیرساخت ها کمک کنند.

ملکی با بیان اینکه این زمین ها به صورت رایگان و به مدت 99 سال در اختیار کارگران قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: در برخی از پروژه ها شهرک سازی می شود و در الحاق حریم، قسمتی را برای ساخت مسکن کارگران جدا می کنیم. در بیابان نیست که کارگران خانه بسازند.

بر اساس گزارش ها، سال گذشته یک میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته شد که 10 درصد آن معادل 100 هزار واحد کارگری بوده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=269371

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.