افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
2

اساس رابطه ایران و عراق ایدئولوژیک است – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 268840
اساس رابطه ایران و عراق ایدئولوژیک است – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر؛ حجت الاسلام حبیب الله غفوری بعدازظهر یکشنبه در دیدار سرکنسول عراق در کرمانشاه، روابط جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق را ویژه خواند و اظهار داشت: مردم ایران و عراق دارای دین و مذهب هستند. باورها پیوندها و وجود قبور مطهر ائمه طاهرین (علیهم السلام) در عراق، قبله امید مردم عزیز […]

به گزارش خبرنگار مهر؛ حجت الاسلام حبیب الله غفوری بعدازظهر یکشنبه در دیدار سرکنسول عراق در کرمانشاه، روابط جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق را ویژه خواند و اظهار داشت: مردم ایران و عراق دارای دین و مذهب هستند. باورها پیوندها و وجود قبور مطهر ائمه طاهرین (علیهم السلام) در عراق، قبله امید مردم عزیز ماست.

وی با اشاره به اشتیاق مردم ایران برای زیارت عتبات عالیات گفت: اربعین یک حرکت بسیار مهم جهانی است که مردم ما در آن حضور و نقش پررنگی دارند و امیدواریم این حرکت زمینه ساز ظهور حضرت ولی باشد. . عصر (رضوان الله تعالی علیه).

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه و امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: مردم شریف عراق نیز علاقه مند به سفر به ایران و زیارت امام رضا (سلام الله علیها)، حضرت معصومه (سلام الله علیها) و اولاد امامان از سراسر کشور. عشق و علاقه مردم عراق از جمله جامعه سنی آنها به زیارت و دوستی با مردم ایران قابل توجه است و من این علاقه را از طریق ارتباط با گروهی از عراقی ها به چشم خود دیده ام.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه کرمانشاه سابقه طولانی در خدمت رسانی به زائران سیدالشهدا (علیه السلام) دارد و آوازه مهمان نوازی مردم ما کهن است، گفت: حرکت عظیم مردم مومن عراق توسط پذیرایی از زائران اباعبدالله الحسین (علیه السلام) در طول سال و به ویژه اربعین، خود را نشان داده اند، افتخار بزرگی است و سرمشقی برای بسیاری از مردم عزیزمان پذیرایی از زائران شده است. حسین (علیه السلام) در قالب موکب های عمومی.

حجت الاسلام غفوری روابط دو ملت ایران و عراق را دینی دانست و تصریح کرد: در رابطه این دو ملت بزرگ یک مبنای عقیدتی وجود دارد و انتظار ما از کنسولگری عراق در استان کرمانشاه این است که برای ارتقای آن تلاش کنیم. روابط همه جانبه و مؤثر استان کرمانشاه و عراق؛ زیرا مرز وسیعی دارد و بیشتر معاملات اقتصادی با کشور عراق از طریق مرزهای استان کرمانشاه انجام می شود.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه این استان ظرفیت بالایی در زمینه های مختلف کشاورزی، صنعتی و گردشگری دارد، گفت: مردم کرمانشاه مردمانی سخت کوش و پرتلاش هستند و این ویژگی زمین مناسبی را برای اقتصادی و بین استان کرمانشاه و عراق فراهم می کند. .

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه مردم کرمانشاه مردمی مومن، صادق و صمیمی، خوش قلب و اهل ارتباط هستند؛ وی خاطرنشان کرد: از سوی مسئولان شهید پرور استان کرمانشاه نه تنها مانعی برای بهبود ارتباطات وجود ندارد، بلکه علاقه زیادی برای این ارتباط هم با بخش عربی عراق و هم با منطقه در منطقه وجود دارد. . چون استان ما با هر دو طرف هم مرز است. زمینه های بهبود ارتباطات از سوی مدیریت استان فراهم شده است و انشالله با تلاش شما در این راستا شاهد گسترش ارتباطات در تمامی زمینه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، گردشگری و افزایش بازدیدکنندگان به این استان خواهیم بود.

حجت الاسلام غفوری با یادآوری دستاوردهای ارزشمند مقاومت دو کشور در برابر استکبار گفت: استقامت و ایستادگی ملت های ایران و عراق در مقابله با استکبار، تهاجم داعش و توطئه های رژیم صهیونیستی و همکاری دو ملت علیه استکبار. این توطئه ها با نبرد حاج قاسم سلیمانی و یارانش شهادت ایشان (رحمه الله) باعث شده است که مقاومت به عنوان رمز مهم پیروزی به سراسر جهان صادر شود و امروز نتیجه آن را در دانشگاه های آمریکا شاهد هستیم. انشاءالله به زودی شاهد نابودی اسرائیل و پیروزی ملت های مسلمان خواهیم بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=268840

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.