افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
2

فرشاد پیوس: سالهاست که فوتبال پاکی در ایران وجود ندارد – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 267968
فرشاد پیوس: سالهاست که فوتبال پاکی در ایران وجود ندارد – پرسپولیس نیوز

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس مدعی است فساد سال ها در فوتبال ایران وجود دارد. فر شاد پیوس در گفت وگو با ایسنا، درباره شرایط پرسپولیس در سه هفته پایانی لیگ برتر اظهار کرد: پرسپولیس شرایط خوبی دارد و بازی های خوبی هم کسب کرده است. این تیم فوتبال خوبی بازی می کند و مصمم به […]

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس مدعی است فساد سال ها در فوتبال ایران وجود دارد.

فر شاد پیوس در گفت وگو با ایسنا، درباره شرایط پرسپولیس در سه هفته پایانی لیگ برتر اظهار کرد: پرسپولیس شرایط خوبی دارد و بازی های خوبی هم کسب کرده است. این تیم فوتبال خوبی بازی می کند و مصمم به قهرمانی است. یکی از نکات مهم پرسپولیس داشتن نیمکت خوب است که به مربی کمک می کند تا از تاکتیک های مختلف استفاده کند.

وی افزود: عیسی آل کثیر در خط حمله عملکرد خوبی دارد و در پشت سر او بازیکنی مانند سروش رفیعی در کنار ارونوف بسیار خوب کار می کند و می تواند موقعیت های گلزنی خوبی ایجاد کند. بیرانوند روی خط دروازه خیلی خوب کار می کند و به تیم روحیه می دهد. در این بازی های آخر پرسپولیس اگر آرام کار کند می تواند قهرمان شود اما اگر آرام نباشد و مدام با سایر تیم ها درگیری لفظی داشته باشد این موضوع روی نتایج هم تاثیر می گذارد.

وی به عملکرد اورونوف اشاره کرد و گفت: این بازیکن یکی از بهترین خریدهای خارجی پرسپولیس است. او به جلو کار می کند و می تواند خلق کند و گل بزند.

پیو در جایی دیگر از صحبت های خود به موضوع فساد در فوتبال اشاره کرد و گفت: این فساد سال هاست در فوتبال وجود دارد. نهادهای نظارتی باید زودتر می آمدند. خیلی از تیم ها دوست دارند تیمشان نتیجه بگیرد و به همین دلیل همه کار می کنند و پول زیادی خرج می کنند. در ایران سال هاست که فوتبال پاکی وجود ندارد. همه چیز بسته است. برخی با مربیان و برخی دیگر با بازیکنان برای کسب نتیجه ارتباط برقرار می کنند. برخی از عوامل هستند که با بازیکنانشان صحبت می کنند و می گویند مثلاً با فلان تیم بازی نکن، فصل بعد تو را به فلان تیم می برم. از این دست موارد در فوتبال ما زیاد است اما هیچکس فاش نمی کند. الان هم که بحث فوتبالی مطرح شده به نظر من باید با مقصران به شدت برخورد شود. هرکس سکه بدهد و از بازیکن حریف خرید کند باید مجازات شود.

وی همچنین گفت: داروان شریف را داریم که تحت فشار داوری می کند، اما چند داور هستند که مشکلاتی دارند که داوران پاک را از بین می برد. فدراسیون فوتبال و موسسات نوری باید متخلفان را به شدت مجازات کنند تا شخص دیگری چنین کاری انجام ندهد. نباید بگذاریم این موضوع به راحتی بگذرد. پولی که با آن رشوه پرداخت شده، پول بیت المال بوده و هیچکس نباید از این موضوع غافل شود. خیلی از مربیان این کارها را انجام می دادند. در لیگ دوم یک تیم را به لیگ اول بردند و روی بازیکنان و داوران تاثیر گذاشتند. همه این مسائل را می دانند اما هیچکس جرات حرف زدن ندارد. چون هرکس یه چیزی میگه، میگه مدرک بیار! چه کسی می تواند برای جمع آوری اسناد برود؟ اما ما فوتبالیست هستیم و شرایط را به خوبی می دانیم. همانطور که گفتم ما داوران بی گناهی داریم اما تعداد انگشت شماری هستند که جامعه داوری را خراب می کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به خودش پیشنهاد خرید بازیکن یا داور در لیگ های پایین داده شده است، گفت: بله، این پیشنهاد در لیگ های پایین به راحتی انجام می شود. می آیند می گویند فلان بازیکن را خریده ایم. البته به راحتی نمی توانی تهمت بزنی چون اگر صحبت کنیم می گویند مدرک بیاور. اما این مشکلات وجود دارد و بر نتایج تأثیر می گذارد. چیزی که می خواهم بگویم این است که این مشکلات فقط مربوط به یک باشگاه نیست، فوتبال ما آلوده به فساد است و باید ریشه کن شود. برخی در سال های گذشته این کارها را انجام می دادند و سال بعد جایگاه بهتری پیدا کردند. دونده ها در زنجیرهایی به هم متصل شده اند که مربیان در طول آن حرکت می کنند. ممکن است یک مربی نتیجه نگیرد، اما به لطف این واسطه ها مربی بهتری برای تیم می شود.

برای ثبت نظرات خود بدون تایید عضو کانال تلگرامی پرسپولیس نیوز شوید (کلیک کنید)