افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
4

به یاد داشته باشید زندگی کوتاه است – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 26792
به یاد داشته باشید زندگی کوتاه است – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر ، مراسم معرفی کتاب «139» نوشته مریم صادقی بعدازظهر دیروز چهارشنبه 30 تیرماه با حضور حجت الاسلام مهدی جهان یکی از اعضای شورای علمی حوزه هنری برگزار شد. فکر. ادبیات و ابوالفضل درخشنده، پژوهشگر و استاد ادبیات داستانی در کافه کتاب ناشر. مریم صادقی در حاشیه مراسم افتتاحیه در گفتگو با […]

به گزارش خبرنگار مهر ، مراسم معرفی کتاب «139» نوشته مریم صادقی بعدازظهر دیروز چهارشنبه 30 تیرماه با حضور حجت الاسلام مهدی جهان یکی از اعضای شورای علمی حوزه هنری برگزار شد. فکر. ادبیات و ابوالفضل درخشنده، پژوهشگر و استاد ادبیات داستانی در کافه کتاب ناشر.

مریم صادقی در حاشیه مراسم افتتاحیه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: موضوع کتاب 139 اجتماعی و مناسب جوانان است. ایده اصلی داستان برگرفته از واقعیت است، اما اتفاقاتی که در طول داستان رخ می دهد، تخیلی هستند.

وی ادامه داد: یونس پسر 12 ساله ای که سرنوشتش مسیر زندگی او را از روستا به پایتخت تغییر داده است، در سال 2013 می خواهد در مقابل ناملایمات زندگی مردانه باشد و در کنار این مردانگی فداکاری عشق را تجربه کند.

صادقی اضافه کرد: زندگی همیشه بر وفق مراد ما نیست. مسیر زندگی یونس به خواننده یادآوری می کند که شاید هر کدام از ما مشکلاتی داریم و می خواهیم از دهان سختی و رنج نهنگ بیرون بیاییم، اما به هر بهانه ای چنگ می زنیم، تنها هستیم و به نیازمندان کمک می کنیم.

نویسنده این اثر گفت: 139 می گوید یادت باشد عمر کوتاه است! در عشق صادق باشید و صادقانه رفتار کنید. شاید فردا نباشه ممکن است فردا باشد، اما نه عزیز.

وی ادامه داد: اثری آماده چاپ دارم به نام ساعت سرنوشت ساز. تمام اتفاقات این نمایش به جز خاطره پیشکسوت سرافراز احمد لک بر پایه تخیل است. این اثر بیانگر فضای دانشجویی و فضای دانشگاهی امروز است و تقابل دو قشر از دو دوره متفاوت، خواننده را به چالشی عمیق با افکارشان سوق می دهد.

صادقی افزود: ساعت سرنوشت ساز عاشقانه های ظریفی دارد که با طنز شیرین آمیخته شده است. هال و پسر عمویش سیاوش در همان دانشگاه درس می خوانند. ویژگی های اخلاقی هیل که برگرفته از شیطنت های روزگار اوست، طنز ایجاد می کند تا خواننده در لحظات جدی داستان خسته نشود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=26792

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.