افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
4

نحوه اخذ تسهیلات و مجوز مشاغل خانگی را اعلام کرد

  • کد خبر : 26791

به گزارش بازار، در حال حاضر مدل مشاغل خانگی در بسیاری از کشورها مورد توجه قرار گرفته است و روش کار در خانه و زنجیره اتصال محصولات خانگی در کشورهای پیشرفته از درون خانه ها و در قالب جشن قراردادهای کاری بین بزرگان جاری می شود. و شرکت های متوسط واحدهای تولیدی انجام داده است. […]

به گزارش بازار، در حال حاضر مدل مشاغل خانگی در بسیاری از کشورها مورد توجه قرار گرفته است و روش کار در خانه و زنجیره اتصال محصولات خانگی در کشورهای پیشرفته از درون خانه ها و در قالب جشن قراردادهای کاری بین بزرگان جاری می شود. و شرکت های متوسط واحدهای تولیدی انجام داده است. بر این اساس موضوع اشتغال در منزل به عنوان یکی از برنامه های موثر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه اشتغال زایی در دستور کار قرار گرفته است.

در راستای حمایت قاطع دولت سیزدهم از طرح توسعه مشاغل خانگی، سال گذشته شاهد رشد 200 درصدی صدور مجوز و پرداخت تسهیلات برای مشاغل خانگی بودیم.

آزیتا همتیان – رئیس دبیرخانه ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت کار در این زمینه از صدور ۲۱۸ هزار مجوز مشاغل خانگی در سال گذشته خبر داد و گفت: صدور این تعداد مجوز منجر به اشتغال ۱۰۳ هزار نفر شده است. مردم در کشور

وی با اشاره به افزایش تسهیلات تجارت خانه به خانه به 4 هزار میلیارد تومان در سال 1402 گفت: این اعتبار در سال گذشته 3 هزار میلیارد تومان بود که 90 درصد تسهیلات جذب استان ها شد.

همتیان با تشریح جزئیات نحوه اخذ جواز کسب در منزل و محل آن اعلام کرد: متقاضیان با مراجعه به درگاه ملی پروانه کسب، اطلاعات هویتی و سایر مدارک مربوطه را بارگذاری و مجوز را به صورت اینترنتی دریافت می کنند.

وی گفت: متقاضیان راه اندازی مشاغل خانگی نیز باید به سامانه ساماندهی مشاغل و طرح پشتیبانی مراجعه و مراحل ثبت نام را پیگیری کنند و در صورت تایید، مراحل پرداخت راه اندازی آغاز می شود که برای مجوزهای پشتیبان کمی طولانی تر است.

در حال حاضر دو نوع مجوز مستقل و پشتیبان در حوزه مشاغل خانگی وجود دارد که مجوز مستقلی برای افرادی است که می خواهند به صورت مستقل فعالیت کنند، اما در مورد مجوزهای حمایتی که مدل کارفرمایی است، افراد نیاز به کارآفرینی و کارآفرینی دارند. برخی افراد را استخدام کند .

سقف تسهیلات پرداختی در حوزه مشاغل خانگی مستقل ۱۵۰ میلیون تومان و حمایت مشاغل خانگی ۴ میلیارد تومان برای اشتغالزایی ۴۰ نفر است و تسهیلات به صورت وام با کارمزد ۴ درصد پرداخت می شود.

متقاضیان تاسیس مشاغل خانگی برای دریافت تسهیلات به آدرس https://smkh.mcls.gov.ir مراجعه و ثبت نام کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=26791

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.