افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
2

6 ماده معجزه آسا برای ورزش

  • کد خبر : 267255
6 ماده معجزه آسا برای ورزش

آفتاب نیوز: کلمه سوپر فود در بین ورزشکاران بسیار استفاده می شود، اما آیا واقعاً برخی از مواد غذایی وجود دارند که می توانند به شما در عملکرد بهتر از سایرین کمک کنند؟ در این مقاله قصد داریم غذاهای مختلفی را که برای افزایش عملکرد تبلیغ می‌شوند و اینکه آیا واقعاً ارزش توجه برای ورزشکاران […]

آفتاب نیوز:

کلمه سوپر فود در بین ورزشکاران بسیار استفاده می شود، اما آیا واقعاً برخی از مواد غذایی وجود دارند که می توانند به شما در عملکرد بهتر از سایرین کمک کنند؟ در این مقاله قصد داریم غذاهای مختلفی را که برای افزایش عملکرد تبلیغ می‌شوند و اینکه آیا واقعاً ارزش توجه برای ورزشکاران را دارند، بررسی کنیم.

چغندر و اسفناج برای گردش خون.

بر اساس این مقاله که از سوی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ در اختیار ایسنا قرار گرفته است، چغندر و اسفناج حاوی مقادیر زیادی اکسید نیتریک هستند، ترکیبی که برخی مطالعات نشان داده است باعث افزایش جریان خون و بهبود عملکرد عروقی می شود. مزایای استفاده از مکمل نیترات رژیمی با استفاده از نیم لیتر آب چغندر تنها در شش روز برای بهبود استقامت ورزشکاران در تمرینات با شدت بالا مانند دوچرخه سواری 10 کیلومتر یا حتی فقط 2،5 ساعت پس از مصرف آب چغندر مشخص شد. بهبود در قند خون مشاهده شده است.

ورزشکاران می توانند با آب چغندر نسبت به چغندر کامل به نتایج بهتری دست یابند زیرا آب چغندر می تواند دوز کافی از اکسید نیتریک را برای بهبود عملکرد ورزشکار فراهم کند. دوز کافی چغندر یا اسفناج برای ورزشکاران باید 200 تا 300 گرم باشد که تقریباً سه برابر یک وعده غذایی معمولی است! کم آبی این غذاها بهره بردن از مزایای عملکرد را برای ورزشکاران بسیار آسان تر می کند.

آب گیلاس ترش برای خواب راحت؟

آب گیلاس ترش اخیراً برای بهبود کیفیت و مدت خواب بدون تأثیر مستقیم بر عملکرد تبلیغ شده است. ورزشکاران ممکن است برای ریکاوری به این کار علاقه مند شوند، به خصوص در دوره های تمرین شدید و مشکل در به خواب رفتن.

در حالی که مطالعات محدودی وجود دارد، شواهد فعلی نشان می دهد که نوشیدن 8 اونس آب گیلاس ترش یک تا دو ساعت قبل از خواب ممکن است خواب را بهبود بخشد.

آب نارگیل برای تامین آب کافی!

افکار عمومی به شما می گوید که آب نارگیل در مقایسه با آب معمولی یا نوشیدنی های ورزشی یک گزینه هیدراتاسیون عالی است. با این حال، تحقیقات فواید کمی از آبرسانی با آب نارگیل را نشان داده است. برخی از مطالعات همچنین نشان داده اند که آب نارگیل در مقایسه با یک نوشیدنی ورزشی معمولی نفخ و ناراحتی دستگاه گوارش را افزایش می دهد و اگر آب نارگیل را دوست دارید، استفاده از آن برای آبرسانی مجدد بعد از تمرین اشکالی ندارد، اما اگر آب معمولی یا نوشیدنی های ورزشی به همان اندازه موثر هستند. . خوب.

طبق تحقیقات انجام شده هیدراتاسیون با استفاده از آب نارگیل قبل از ورزش به دلیل احتمال ناراحتی های گوارشی توصیه نمی شود.

آب هندوانه برای بهبودی

سیترولین موجود در هندوانه پیش ساز آرژنین است، بستری که برای ایجاد اکسید نیتریک استفاده می شود. همچنین مشخص شده است که استرس استرس اکسیداتیو را در بافت ماهیچه ای کاهش می دهد.

محققان دریافته اند که مصرف 500 میلی لیتر آب هندوانه 1 تا 2 ساعت قبل از ورزش می تواند درد عضلانی و ضربان قلب استراحت پس از ورزش را کاهش دهد و به طور بالقوه زمان ریکاوری را برای ورزشکاران کوتاه کند. آب هندوانه همچنین می تواند یک راه عالی برای دریافت کربوهیدرات های آسان هضم قبل از تمرین باشد، اما اگر به غذاهای با فروکتوز بالا حساس هستید، حتماً آن را در مقادیر کم در طول تمرینات خود امتحان کنید تا مطمئن شوید که به درستی کار می کند. و باعث ناراحتی سیستم گوارش شما نمی شود.

پودر پروتئین برای عضله سازی

وقتی صحبت از پودر پروتئین می شود، بحث این است که آیا پروتئین مکمل است یا خیر. در حالت ایده آل، ورزشکاران باید در درجه اول برای دریافت پروتئین خود به غذا تکیه کنند. مصرف پروتئین در اشکال مصنوعی (مثلا پودر پروتئین) هیچ مزیتی نسبت به دریافت پروتئین با مصرف غذاهای غنی از پروتئین ندارد. علاوه بر این، مکمل ها همیشه خطر آلوده شدن به مواد ممنوعه را دارند، بنابراین بهینه سازی تغذیه شما می تواند جایگزینی عالی برای تامین پروتئین باشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=267255

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.