افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
3

مردم دیگر این بحث را نمی پذیرند که «دولت های سابق مسئول وضعیت فعلی هستند».

  • کد خبر : 26618
مردم دیگر این بحث را نمی پذیرند که «دولت های سابق مسئول وضعیت فعلی هستند».

| ۱ ۴ ۰ ۲/ ۰ ۴ / ۲ ۲ جلال میرزایی نماینده سابق مجلس گفت: مدتی است که غرفه داران به جای جویای اوضاع از مسئولان، گرانی و گرانی زمین های روستا را مقصر دانسته اند و علت این امر معرفی شده اند. مشکلات اینجا یک مشکل وجود دارد. جریانی که با انتخابات 1400 […]



|

۱ ۴ ۰ ۲/ ۰ ۴ / ۲ ۲

جلال میرزایی نماینده سابق مجلس گفت: مدتی است که غرفه داران به جای جویای اوضاع از مسئولان، گرانی و گرانی زمین های روستا را مقصر دانسته اند و علت این امر معرفی شده اند. مشکلات اینجا یک مشکل وجود دارد. جریانی که با انتخابات 1400 قدرت را به دست گرفته است قبل از آمدن به مردم وعده هایی می داد و طوری صحبت می کرد که کشور از نظر امکانات و منابع غنی است و دولت قبلی یا جنبش غرب مقصر هستند که نمی توانند استفاده کنند. منابع به درستی .

به گزارش ایلنا، این عضو سابق شورای اسلامی شهر ادامه داد: این روند هم اکنون در حال انجام است و با گذشت زمان متوجه می شوند که نمی توان کشوری را با شعار اداره کرد و نیاز به برنامه دارد و پیشبرد برخی برنامه ها نیازمند است. حمایت و حمایت مردم است. در برخی زمینه ها دولت باید کارآمدی خود را به مردم ثابت کند تا مردم در جایی که نیاز است سر کار بیایند. فعلاً در حوزه هایی که مردم انتظار داشتند این دولت کاری نکرده است. به بخشی از وعده های خود عمل کند، پس باید با ادبیاتی متفاوت عمل کرد.

وی تاکید کرد: معتقدم مسئولان باید در مواردی از مردم عذرخواهی کنند و بگویند تصورات ما اشتباه بوده، برنامه‌هایی که قبلا در ذهن داشته‌ایم اشتباه بوده یا برنامه‌ها مطابق با واقعیت نبوده و آشکارا اعلام کنند چه کسی در مرحله بررسی، کسب تجربه و توجه به بازخورد هستند.

میرزایی گفت: مثلاً به صحبت های اخیر آقای مصباحی مقدم نگاه کنید، البته من حساب آقای مصباحی مقدم را جدا از دولت می دانم. حرکت آقای مصباحی مقدم به حاشیه رفته و اگر صحبت می کند فقط برای این است که بگوییم ما هستیم. اما گفتن این چیزها در حال حاضر طبیعی است. چند ماه پیش گفتند دولتمردان سابق مسئول وضعیت کنونی هستند، فعلاً این گفتمان در افکار عمومی تأثیری ندارد و دیگر نمی توان از این استدلال استفاده کرد که دولت قبل و دولتمردان سابق مقصر هستند. .

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: نوبت برخی افراد نزدیک به دولت و کار فکری و رسانه ای و نظریه پردازی دیگر جوابگوی این گزاره ها نیست. من فکر می کنم آنچه واضح و مبرهن است این است که جریانی که قدرت دارد و به نوعی در دولت و مجلس است و اصلاح طلبان و جریان اعتدال گرا را زیر سوال می برد و حتی آنها را تخریب می کند و قول داده اند که اگر سر کار بیایند. حل مشکلات برای حل، آنها باید درک کنند که امروزه مردم انتظار دارند مشکلات را حل کنند. این جریان تاکید شما این است که برنامه‌هایتان را توضیح دهید و اگر برنامه‌هایی که داشتید به نتیجه نرسید، شجاعت این را داشته باشید که بگویید اشتباه بوده یا برنامه‌ای نداشتیم.

گفت: روزی توپ در زمین به دست دولتمردان سابق پرتاب می شود. یک روز می گویند مردم مقصرند. یک روز می گویند رسانه ها همکاری نمی کنند و سیاه نمایی می کنند. یک روز می گویند دستاوردها برای مردم خوب توضیح داده نمی شود، آن دستاوردها چیست که برای مردم توضیح داده نمی شود؟ دستاورد باید برای مردم قابل لمس باشد. نرخ تورم و کاهش قیمت خودرو باید برای مردم ملموس باشد، دیگر چیزی نیست که پنهان بماند. قیمت غذا، مرغ، گوشت و برنج ملموس است و نیازی به توضیح طرح نیست.

این عضو سابق شورای اسلامی گفت: با وحدت قوا این تصور ایجاد شد که اوضاع می‌تواند منظم‌تر و سریع‌تر شود، این یک روند است و دولت نیز بخشی از جریان دیگری است زیرا نظارت و دقت در ابتدا افزایش می‌یابد. به توسعه کشور کمک می کند و ثانیا از فساد جلوگیری می کند.

وی با بیان اینکه واقعیت امر این است که در سال های اخیر در جایی که دولت و مجلس متحد نبوده اند، منافع بیشتری داشته ایم، گفت: نتیجه تجربه وحدت قوا را در یکی دو سال اخیر می بینیم. و پیشرفت کشور کمکی نکرده است.

میرزایی خاطرنشان کرد: زمانی که دولت با مشکلاتی مواجه می شود، نارسایی هایی در جامعه و بخشی از نهادها و سازمان ها به وجود می آید و اگر مجلس از دولت حمایت کند می تواند تولید و برنامه های خود را پیش ببرد، اما در شرایطی که همه ارکان حاکمیتی یکسان از دولت حمایت می کنند. دولت و مجلس به نوعی منفعل است، این کمکی به توسعه کشور نمی کند.

گفت: در دو سه سال گذشته دیدیم که چه شد. پیش فرض هایی در اتاق های فکر وجود داشت و فکر می کردند که اگر قدرت یکپارچه شود، کشور جهشی پیش می برد و رشد می کند، اما عملکرد این 2 سال بی اعتباری این فرضیات را آشکار کرده است، بنابراین باید یک بازنگری در این زمینه که هنوز به پایان نرسیده است و ضروری است حوزه مدنی، نهادهای مدنی، نهادهای مدنی و رسانه ها به ما بپیوندند تا بتوانیم موفق شویم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=26618

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.