افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
2

افشاگری صادقی درباره وزیر محکوم رئیسی – تابناک

  • کد خبر : 265771

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه هم میهن، صادقی درباره پرونده مذکور می گوید: من و ساداتی نژاد در سال اول مجلس دهم در کمیسیون آموزش و تحقیقات عضویت داشتیم که در آن زمان دانشجویی بود. از بورسیه دکتری خودکشی کرده بود. زاهدی رئیس کمیسیون برای بررسی علل این خودکشی کارگروهی تشکیل داد و […]

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه هم میهن، صادقی درباره پرونده مذکور می گوید: من و ساداتی نژاد در سال اول مجلس دهم در کمیسیون آموزش و تحقیقات عضویت داشتیم که در آن زمان دانشجویی بود. از بورسیه دکتری خودکشی کرده بود.

زاهدی رئیس کمیسیون برای بررسی علل این خودکشی کارگروهی تشکیل داد و ساداتی نژاد نماینده کاشان نیز در این کارگروه حضور داشت. وی با پیگیری این پرونده وانمود کرد که علت خودکشی دانشجوی مذکور قطع بورسیه وی از سوی دولت (روحانی) بوده است.» ادامه می‌دهد که موضوع را بررسی کردیم و از دانشگاه و استاد راهنما جویا شدیم و متوجه شدیم که دانشجوی مذکور مشکلات دیگری داشت.

در آن زمان ساداتی نژاد به جای کار گروهی منزوی شد. من هم در مصاحبه ای مواردی را مطرح کردم: «علاوه بر این، تخلفات مالی در دانشگاه کاشان در دوره ریاست ساداتی نژاد و جانشینان وی را پیگیری کردیم و قبل از مجلس در وزارت علوم و وزارت علوم مسئولیت داشتم. تیم‌های اعزامی وزارت علوم متوجه این تخلفات مالی شدند، من هم نکاتی را درباره این تخلفات گفتم که باعث شد ساداتی‌نژاد از من شکایت کند.

از جمله سوالاتی که صادقی درباره تخلفات مالی ساداتی نژاد و رئیس بعدی دانشگاه کاشان مطرح می کند، متهم شدن این افراد به پرداخت بیش از 700 میلیون تومبه از بودجه دانشگاه کاشان است: «این پول صرف یک حزب دیگر و بر اساس آن شده است. در مورد آنچه که ما به دست آوردیم این پول صرف برخی از مسائل سیاسی و جناحی شد برای تأخیر یا تأثیرگذاری، این پرونده تحت پیگرد قانونی قرار نگرفت».

این معاون سابق تاکید می کند: زمانی که ابراهیم رئیسی ساداتی نژاد را به عنوان وزیر معرفی کرد، گزارش مربوطه را برای او ارسال کردم، با برخی از نمایندگان مانند آقای میرسلیم صحبت کردیم تا به این گزارش توجه کنند، اما توجهی نکردند و جالب بود. موضوع این است که همان فردی که به همراه ساداتی نژاد جرم اعلام شده بود، در دولت جدید دوباره رئیس دانشگاه کاشان شد و این ریاست همچنان ادامه دارد.

نکته اینجاست که پرونده سازمان بازرسی که همچنان موجود است نادیده گرفته شد. پرونده دانشگاه کاشان مربوط به دولت نهم و دهم بود. تنها چیزی که آقای ساداتی نژاد در این مورد از خود دفاع می کند این است که می گوید این موضوع به من مربوط نیست. در حالی که او و رئیس بعدی دانشگاه با هم ارتباط داشتند».

صادقی معتقد است که علت رسیدن مفاسد اقتصادی به سطح وزرا یک مشکل ساختاری است. به گفته وی، «در کشور ما فساد عمدتاً به دلیل ضعف ساختارها، عدم شفافیت، غلبه روابط بین باندها و جناح ها و غلبه آنها بر قانون است و اصل حاکمیت قانون فراموش شده است. سازمان بازرسی تا چه اندازه پرونده ای ارائه می کند، بررسی می کند، گزارش می دهد اما در نهایت به نتیجه ای نمی رسد.

وی می گوید: همه این مشکلات به دلیل روابط باندی، عدم شفافیت و ضعف ساختارهای نظارتی و قضایی و عدم استقلال نهادهای نظارتی و قضایی به دلیل عدم شفافیت سیستماتیک رخ می دهد. صادقی یادآور می شود که در همان زمان ساداتی نژاد پرونده های زیادی در دیوان محاسبات داشت که پرونده ها به نتیجه نمی رسید.
این نماینده سابق مجلس خاطرنشان می کند: زمانی که رئیسی رئیس جمهور شد، دفتر وی با برخی افراد از جمله من تماس گرفت و شماره ویژه ای را اعلام کردند تا بتوانیم مستقیماً از طریق پیام رسان ها با وی در ارتباط باشیم و در ابتدا احساس خوش بینی کردم و پیشنهادات و انتقادات متعددی را مطرح کردم. از جمله به صورت مستند به رئیسی اطلاع دادم اما بعد از مدتی دیدیم که این شماره و ارتباط برای نمایش است و بس.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=265771

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.