افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
3

ایران توانایی های گسترده ای در چندین بخش هسته ای دارد

  • کد خبر : 265451
ایران توانایی های گسترده ای در چندین بخش هسته ای دارد

۱۴۰۳/۰۲/۲۷ ۰۶:۰۰:۰۰ | | کد خبر: 60695 رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در سفر گروسی مشخص شد که ایران در بخش‌های مختلف به ویژه هسته‌ای ظرفیت گسترده‌ای برای ارائه خود به دنیا دارد. به گزارش ساعت 9 صبح، «محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار […]

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در سفر گروسی مشخص شد که ایران در بخش‌های مختلف به ویژه هسته‌ای ظرفیت گسترده‌ای برای ارائه خود به دنیا دارد.

به گزارش ساعت 9 صبح، «محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هفته گذشته اولین کنفرانس بین المللی علم و فناوری هسته ای برگزار شد. 22 کشور در این کنفرانس شرکت کردند و 420 مقاله از 600 مقاله ارسالی به این کنفرانس پذیرفته شد.

وی گفت: حدود 100 سخنرانی در کارگروه های مختلف داشتیم. برای اولین بار توانستیم صدای جمهوری اسلامی و صدای مظلومیت مردم ایران را که همیشه حقایق برنامه های هسته ای را وارونه می کردند، به صورت حرفه ای منتقل کنیم. وارونه و سیاه شده، به تمام نقاط جهان.

به گزارش ایرنا، رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: گروسی در این کنفرانس حضور داشت و سخنرانی کرد و در سفر گروسی مشخص شد که ایران ظرفیت گسترده ای در بخش های مختلف به ویژه هسته ای برای معرفی خود به دنیا دارد. و دانشمندان توانمندی دارد که می توانند حرف بزنند

اسلامی در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات برای رفع تحریم ها گفت: کار ما و آقای گروسی ربطی به مذاکرات رفع تحریم ها ندارد، این یک بحث سیاسی است که مربوط به وزارتخانه است. امور خارجه

رئیس سازمان انرژی اتمی درباره نتیجه مذاکرات با گروسی گفت: بیانیه مشترک مارس 1401 همچنان به قوت خود باقی است و تقریبا 50 درصد پرونده های باقی مانده بین ایران و آژانس حل و فصل شده و دو مکان باقیمانده در آن است. روند حل و فصل، همانطور که در توافق پیش بینی شده است. گفتیم که نمایندگان احزاب در این باره صحبت و تعامل دارند.

اسلامی گفت: مذاکرات رفع تحریم‌های اقتصادی، مذاکرات سیاسی مربوط به مقامات سیاسی و دیپلماتیک دو طرف است و ربطی به مذاکرات ما با آژانس ندارد.

رئیس سازمان انرژی اتمی در واکنش به مطلب روزنامه فرانسوی لوموند درباره شایعه خرید کیک زرد جمهوری اسلامی ایران از نیجریه گفت: باید بگویید منبع خبر کجاست.

منبع: مشرک


لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=265451

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.