افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
3

رویدادهای جهانی برنامه های هفته حقوق بشر آمریکایی را متمایز می کند – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 265030
رویدادهای جهانی برنامه های هفته حقوق بشر آمریکایی را متمایز می کند – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

گزارش کردن خبرگزاری بیشتراولین نشست ستاد هفته بازنگری حقوق بشر آمریکا با حضور کاظم غریب آبادی رئیس ستاد بررسی و نشر هفته حقوق بشر آمریکایی و گرامیداشت 16 تیر و معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر با حضور نمایندگان تشکل های عضو و روسای ستادهای استانی. این مراسم آنلاین در […]

گزارش کردن خبرگزاری بیشتراولین نشست ستاد هفته بازنگری حقوق بشر آمریکا با حضور کاظم غریب آبادی رئیس ستاد بررسی و نشر هفته حقوق بشر آمریکایی و گرامیداشت 16 تیر و معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر با حضور نمایندگان تشکل های عضو و روسای ستادهای استانی. این مراسم آنلاین در دفتر مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

غریب آبادی در ابتدا با تشکر و قدردانی از اعتماد حجت الاسلام محمد حسین موسی پور نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به بر عهده گرفتن مسئولیت مهم این ستاد گفت: هدف از برگزاری جلسه این هفته برنامه‌ها صرفاً به گذشته می‌پردازند و جنایات آمریکا را بیان می‌کنند و بازگو می‌کنند، نه مربوط به گذشته، بلکه درباره رفتار اخیر این رژیم با مردم ایران، غزه و سایر نقاط جهان و در داخل این کشور است. که در حال وقوع است

وی گفت: این برنامه ها باید هم در سطح ملی و هم در سطح بین المللی طراحی و اجرا شود.

غریب آبادی با اشاره به جنایاتی که در نوار غزه رخ می دهد، گفت: اگر حمایت آمریکا نبود، اسرائیل نمی توانست این تعداد جنایت را در سکوت مجامع و سازمان های بین المللی حقوق بشر انجام دهد.

وی افزود: در ماه های اخیر بیش از 110 هزار نفر در غزه شهید یا مجروح شده اند که 70 درصد آنها کودکان و زنان بی گناه بوده اند و در این مدت آمریکا از هرگونه اقدام بین المللی علیه اسرائیل و کمک به این شهرک جلوگیری کرده است. از غزه

وی با تشریح کمک های مالی، نظامی، سیاسی، امنیتی و اطلاعاتی آمریکا به اسرائیل، گفت: باید سهم و نقش آمریکا در این جنایات را برای مردم جهان و افکار عمومی از سوی اسرائیل بازگو و تبیین کرد. رژیمی که مدعی است بزرگترین مدافع حقوق بشر در جهان است.

رئیس ستاد مرکزی هفته حقوق بشر آمریکا در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به حمایت دانشجویان و اساتید آمریکایی از مردم غزه گفت: با وجود سکوت کشورهایی که خواستار حقوق بشر در غزه هستند. چهره جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، افکار عمومی و مردم این کشورها در صحنه هستند و دانش آموزان و معلمان با اعتراضات خود این سکوت را جبران می کنند.

وی خاطرنشان کرد: نهضت دانشجویان و آزادی خواهان سرمایه ای عظیم و بی سابقه است، زیرا هدف آن نه تنها انتقاد از سیاست های داخلی دولتمردان آمریکاست و برای اولین بار است که مردم آمریکا اقدامات گسترده ای را برای حمایت و همبستگی با آنها انجام می دهند. مردم مظلوم فلسطین و در قبال مسئله فلسطین. و جنایات و اشغالگری اسرائیل چنین واکنشی نشان داده و سابقه نداشته که حمایت خود را از مردم فلسطین به این شکل اعلام کنند.

رئیس ستاد مرکزی هفته بررسی و اطلاع رسانی حقوق بشر آمریکا تصریح کرد: نکته مهم و کلیدی برخورد نامناسب و وحشیانه با دانش آموزان و معلمان معترض و مخالفت با سیاست های آمریکا است که بسیار غیرانسانی است و نشان از رفتار و گفتار متناقض وی دارد. . که ادعا می کند آزادی و دفاع حقوق بشر است، در حالی که برخلاف ادعای خود، برای مجامع علمی، دانش آموزان، معلمان و حقوق بشر ارزشی قائل نیستند و حقوق بشر تنها محصول و ابزار تبلیغاتی است که از آن برای مطبوعات استفاده می کنند. کشورهای دیگر.

غریب آبادی افزود: حوادث اخیر سیاست های نادرست آنها را در حوزه حقوق بشر آشکار کرد و امروز این رفتارها در مقابل چشم همه مردم جهان است که باید در هفته حقوق بشر آمریکا برجسته و بیان شود.

وی با اشاره به انتشار عکس هایی از زندانیان شکنجه شده در زندان ابوغریب توسط نظامیان آمریکایی گفت: این اتفاقات و حوادث نباید فراموش شود. غریب آبادی تاکید کرد: شایسته است امسال به حضور نظامی آمریکا در کشورهای مختلف جهان توجه ویژه ای شود. وی افزود: آمریکا 750 پایگاه نظامی در بیش از 80 کشور جهان دارد و بیش از 60 هزار سرباز وابسته به این کشور در نقاط مختلف جهان مستقر هستند. هدف از این حضور چیست؟

غریب آبادی با اشاره به استقرار تسلیحات هسته ای آمریکا در برخی از کشورهای جهان گفت: این رفتارها نشان دهنده ماهیت جنگ طلب، سلطه جو و نظامی گری آمریکاست. این در حالی که که بسیاری از مردم جهان و اروپا از این مطالب بی خبرند زیرا آمریکا خود را مدعی صلح و آزادی و دفاع از حقوق بشر معرفی کرده و به بهانه های مختلف نیروها و پایگاه های نظامی خود را در همه جا مستقر کرده است. کشورهای سراسر جهان، از جمله انگلیس و آلمان، کره جنوبی و ژاپن را تا زمانی که تهدیدی برای این کشورها وجود نداشته باشد، مستقر می کنند.

وی خاطرنشان کرد: کشور و ملت ایران همواره مورد تهدید و تهاجم بوده و از نظر دفاعی و نظامی هیچ مشکلی نداشته است، در حالی که آمریکا نه تنها کمکی به ایران نکرده، بلکه عامل ناامنی است. ، جنگ ، تهدید، تحریم و ترور.

رئیس تیم مرکزی هفته حقوق بشر و شهدای آمریکا در 16 تیر تصریح کرد: این ابعاد باید توسط رسانه های فعال در فضای مجازی اطلاع رسانی و به تصویر کشیده شود و هم در سطح ملی در راس برنامه های هفته قرار گیرد. و در سطح بین المللی.

وی با اشاره به جنایت مستقیم آمریکا در ترور شهید حاج قاسم سلیمانی و شکایت ایران به مجامع بین المللی برای رسیدگی به این جنایت، گفت: اولین جلسه درخواست مجازات و رسیدگی به پرونده آمریکا در شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی در 9 خرداد 1403 دستگیر می شود. بیش از 70 آمریکایی که در این جنایت بزدلانه دست داشتند با شکایت ایران تحت بازجویی قرار دارند.

وجدان های خفته بیدار شده اند

حجت الاسلام والمسلمین مهدی عرب انصاری معاون حوادث و استان های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ابتدای این دیدار از غریب آبادی به دلیل پذیرش مسئولیت هفته حقوق بشر آمریکایی و گرامیداشت 16 تیر قدردانی کرد. برقراری ارتباط بین برنامه های این هفته با موضوع فلسطین و حوادث غزه و از این نظر تعامل و همکاری با ستاد انتفاضه و قدس حائز اهمیت است.

وی با اشاره به حرکت معلمان و دانش آموزان حامی فلسطین در آمریکا افزود: امروز دنیا شاهد اتفاقات کم نظیر و بی سابقه ای است. افکار عمومی رفتار غیرانسانی دانشجویان و معلمان حامی فلسطین را که در آمریکا معترض هستند مشاهده می کنند و امروز تمام جهان آمریکا را مظهر نقض حقوق بشر می شناسند و رفتار این کشور مؤید این نظر است.

حجت الاسلام عرب انصاری گفت: در تاریخ رژیم حاکم آمریکا موارد و اسناد بسیاری از نقض حقوق بشر وجود دارد و حمایت آمریکا از نسل کشی و جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در نوار غزه بخشی از آن است. آنها چه اتفاقی دارد می افتد.”

وی افزود: امروز وجدان های خفته در جهان بیدار شده و شاهد حضور گسترده میلیون ها نفر در سراسر جهان برای محکومیت این جنایات و کشتار کودکان و ظلم بی سابقه در غزه هستیم.

معاون رویدادها و استان های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه برنامه های امسال در هفته حقوق بشر آمریکا باید با برنامه های گذشته متفاوت باشد، گفت: ما نیز باید به این موج بیداری بپیوندیم و از فرصت پیش آمده توسط آمریکایی ها استفاده کنیم. جامعه انسانی هفته حقوق برای تبیین و تنویر افکار عمومی داخل و خارج از کشور، لذا ضروری است برنامه های طراحی و ارائه شده متناسب با شرایط سیاسی روز و رویدادهای منطقه و جهان باشد.

ارزش های ملی و اسلامی خود را بدانیم.

انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور با اشاره به دهه کرامت و برنامه های ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر گفت: این برنامه ها در محیط های مختلف از جمله مدارس، دانشگاه ها بسیار خوب اجرا شد. و سالن های ورزشی با حضور دختران و بانوان برنامه های تاثیرگذاری متعددی برگزار شد و امیدوارم سایر برنامه های این دهه نیز به خوبی برگزار شود و عطر اهل بیت(ع) فضای کشور را معطر کند.

وی در خصوص برنامه های زنان و زنان در هفته حقوق بشر آمریکا گفت: اسناد بسیاری از نقض حقوق زنان در آمریکا وجود دارد که به ویژه در هفته حقوق بشر آمریکا به آن خواهیم پرداخت.

خزعلی با بیان اینکه حجاب در برخی مجامع بین المللی به عنوان نقض حقوق بشر در ایران مطرح و بزرگنمایی می شود، گفت: زنان ایرانی ارزش های ملی و اسلامی خود را گرامی می دارند. امروزه برخی از جمعیت غیرمسلمان آمریکا نسبت به سیاست های اعمال شده در حوزه زنان و خانواده معترض هستند و مردم جهان شاهد رفتار مدافعان حقوق بشر در صحنه هایی که در برخورد با دانش آموزان و معلمان افشا شده است، بوده اند. در سالهای اخیر. حوادث در آمریکا

در ادامه این جلسه اعضای ستاد هفته کتابخوانی و نشر حقوق بشر آمریکایی و بزرگداشت شهدای 16 تیر به ارائه گزارش عملکرد و برنامه های خود پرداختند و مقرر شد پیشنهادات اعضا به شعار محوری رسیدگی شود. و نام روزهای هفته کتابخوانی و نشر حقوق بشر آمریکایی در جلسه بعدی ستاد اعلام خواهد شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=265030

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.