افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
3

این آخرین «خیانت روس ها» به ایران نخواهد بود، باید توبه کنیم

  • کد خبر : 26502
این آخرین «خیانت روس ها» به ایران نخواهد بود، باید توبه کنیم

مسیح مهاجری در روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: همکاری وزیر امور خارجه روسیه با وزرای امور خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در زیر سوال بردن مالکیت ایران بر سه جزیره ایرانی ابوموسی، تنب برسی و تنب کوک در بیانیه پایانی این شورا بار دیگر درستی دیدگاه مخالفان روابط بیش از حد با روسیه را […]

مسیح مهاجری در روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:

همکاری وزیر امور خارجه روسیه با وزرای امور خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در زیر سوال بردن مالکیت ایران بر سه جزیره ایرانی ابوموسی، تنب برسی و تنب کوک در بیانیه پایانی این شورا بار دیگر درستی دیدگاه مخالفان روابط بیش از حد با روسیه را نشان می دهد.

در کمتر از یک سال، دو قدرت شرقی که دولتمردان جمهوری اسلامی ایران به طور شگفت انگیزی در صدد تقویت روابط با آنها هستند، یعنی چین و روسیه، غیر قابل اعتماد بودن خود را نشان دادند. رئیس جمهور چین در 29 دی 1401 در سفر به منطقه، مالکیت ایران بر جزایر سه گانه ایرانی در خلیج فارس را زیر سوال برد و علیرغم اعتراض دولت و ملت ایران، حاضر به عذرخواهی نشد و 7 ماه بعد. وزیر امور خارجه روسیه با تکرار همین موضوع باعث آبروریزی مردم و دولت ایران شد. مواضع چین و روسیه در مورد موضوع مهم و حساس مالکیت ایران بر جزایر سه گانه ایرانی، سیگنال روشنی برای درک این واقعیت است که دولت های چین و روسیه برای جلب منافع شما حاضرند تمامی قوانین و مقررات اخلاقی بین المللی را زیر سوال ببرند. هر دو کشور مدعی روابط استراتژیک با ایران هستند و حقوق آشکارتر ایران در قبال منافع خود را نادیده می گیرند.

در بیانیه پایانی ششمین نشست مشترک وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و روسیه که در هفته جاری منتشر شد، تلاش امارات متحده عربی برای ایجاد راه حل مسالمت آمیز برای مشکل سه کشور جزایر تنبکوخ، تنب برزر و ابوموسی از طریق مذاکرات دوجانبه یا دیوان بین المللی دادگستری بر اساس قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل متحد حمایت شده اند.

این حمایت به معنای نادیده گرفتن مالکیت ایران بر این سه جزیره است، در حالی که دولت ایران سال هاست به صراحت اعلام کرده است که این جزایر 100 درصد ایرانی هستند و هرگونه ادعای امارات در مورد آنها کاملا مردود است. دولتمردان روسیه بر این موضع ایران واقف هستند و علیرغم این آگاهی، وزیر امور خارجه روسیه برای استقبال از شیوخ امارات و سایر اعضای شورای همکاری خلیج فارس بیانیه رد شده از سوی وزرای خارجه این کشور را امضا کرده است. کشورها. از این نکته!

علاوه بر این مشکل، روسیه در موارد دیگری نیز عدم اعتماد خود را در روابط با ایران نشان داده است. دو مورد بسیار واضح و مخرب داستان برجام و جنگ در اوکراین است. در مورد برجام، ناکامی های دولت روسیه و لاوروف، وزیر امور خارجه آن، مانع از به نتیجه رسیدن مذاکرات شد و در ماجرای جنگ اوکراین، دولتمردان روسیه به عمد دست به اقداماتی زدند تا ایران متهم به دخالت در جنگ شود. این جنگ و حمایت از روسیه، آسیب های زیادی را در سطح بین المللی و در روابط با اوکراین متحمل خواهد شد.

یقینا کاری که وزیر امور خارجه روسیه با همکاری امارات متحده عربی برای به چالش کشیدن مالکیت ایران بر جزایر سه گانه انجام داده، آخرین خیانت روس ها نخواهد بود. بنابراین مسئولان وزارت خارجه کشورمان فکر نکنند که می توانند با احضار سفیر روسیه در تهران به ماجرا پایان دهند. ما نیازمند بازنگری اساسی در روابط سیاسی با روسیه هستیم تا بتوانیم دولتمردان روسیه را از ارتکاب چنین خیانت هایی به ملت ایران پشیمان کنیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=26502

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.