افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

امروز دنیا می خواهد یک نظام عادلانه در دنیا حاکم شود.

  • کد خبر : 264302
امروز دنیا می خواهد یک نظام عادلانه در دنیا حاکم شود.

به گزارش بازار، آیت الله سید ابراهیم رئیسی سه شنبه شب در مراسم اختتامیه پنجمین همایش جهانی امام رضا(ع) افزود: دنیای بشریت امروز دریافته است که رژیم صهیونیستی غده سرطانی است و این غده باید از بین برود. نه تنها در خاورمیانه بلکه در جهان نیز می توان به صلح و امنیت دست یافت. وی […]

به گزارش بازار، آیت الله سید ابراهیم رئیسی سه شنبه شب در مراسم اختتامیه پنجمین همایش جهانی امام رضا(ع) افزود: دنیای بشریت امروز دریافته است که رژیم صهیونیستی غده سرطانی است و این غده باید از بین برود. نه تنها در خاورمیانه بلکه در جهان نیز می توان به صلح و امنیت دست یافت.

وی بیان کرد: امروز دنیا به برکت خون شهدای بزرگوار به این حقیقت و ضرورت برقراری عدالت و این همه جنایت علیه بشریت، نوزاد کشی و نسل کشی در فلسطین و به ویژه حمایت های آمریکا و آمریکا رسیده است. غرب. برای این جنایات دنیا را به توبه واداشته اند. اما اکثر جهان از ناکارآمدی نظام های حقوقی و اتحادیه های کارگری و سازمان های بین المللی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین ابراز تاسف می کنند.

رئیس جمهور گفت: امروز دانشگاه های غربی و شرقی خواهان آزادی فلسطین و دفاع از مظلومان غزه هستند و علیه ظالمان فریاد پایان دادن به صهیونیسم را سر می دهند.

رئیسی تصریح کرد: خون فرزندان غزه می تواند مانند داستان فرعون و حضرت موسی (ع) به انتقام از فراعنه زمان ختم شود. ما شک نداریم که خون 15000 کودک فلسطینی که بر زمین ریخته شد، به زندگی صهیونیست ها پایان می دهد و نظم جهانی کنونی را عادلانه می سازد.

رئیس جمهور در ابتدای این همایش بیانات حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب را برجسته کرد و گفت: بیانات معظم له و مراجع عظام تقلید نکات محوری و قابل توجهی داشت که قابل استفاده برای همگان است.

رئیسی به فضای مقدس حضرت رضا (علیه السلام) و مکاتب آن اشاره کرد و گفت: در خصوص دهه کرامت اولین نکته این است که انسان کرامت ذاتی دارد و بر سایر موجودات دنیا برتری دارد اما بحث کرامت اکتسابی است. . این در پرتو تعالیم ائمه است. معصوم از جمله امام رضا(ع) می تواند به آن برسد، اما مهم این است که انسان به دنبال خدا باشد تا راه سعادت را برای خود و جامعه باز کند.

رئیس جمهور سخنان حضرت رضا علیه السلام را در تبیین جایگاه ولایت و امامت قابل توجه دانست و گفت: امام رضا علیه السلام بیش از سایر ائمه و بزرگان دین در بحث امامت و امامت تأکید داشتند بنابراین، نوع حکومت آهنرباها و تفاوت آنها. با حکومت های دیگر به رسمیت شناخت چون این حکومت توحیدی است و در مقام امام و ولی است.

وی ارتباط ولی عهد با مردم را بر اساس عاطفه، محبت و عاطفه دانست و گفت: هرکسی رای دارد، رای او می تواند نظام حقوقی و تشکیلاتی را شکل دهد، اما ما از آنچه در ولایت و امامت آموخته ایم صحبت می کنیم. از این نظر، امت عهدی با امام دارند که در فرهنگ قرآنی و دینی ما بسیار محکم است و پایبندی به این عهد بسیار مهم است.

رئیس جمهور با استناد به آیات و روایات قرآنی افزود: اصل نظم در امور مسلمانان در پرتو بندگی خداوند و قبول و موافقت با خداوند شکل می گیرد که با استفاده از توانمندی ها و توانمندی های انسانی جامعه خواهان شکوفایی است . منابع در اینجا به سخنان رهبر معظم انقلاب می رسیم که فرمودند «رهبران دین آمدند تا جامعه ای مبتنی بر تعلیم دینی ایجاد کنند» زیرا در پرتو این جامعه است که انسان رشد می کند، رشد می کند و به اهداف خود می رسد. . موقعیت اصلی

رئیسی تصریح کرد: عدالت بر اساس اصول توحید و ولایتی که امام رضا(ع) در حدیث سلسله الذهب فرمودند این است که انسان در تمام جهات فکری، نفسانی و جسمی خود به عقل، عفت و شجاعت تکیه کند. قدرت، آنگاه به رشد و تعالی واقعی و موقعیتی که به شما اختصاص داده شده است دست خواهید یافت.

وی با تاکید بر اینکه انسانیت انسان در پرتو عدالت رشد می کند، گفت: انسان دو آفریده دارد به این معنا که ابتدا جسم او آفریده شد و سپس روحش. رهبر باید از خودش الگو بگیرد و به این دو و هدیه توجه کند. به این معنا که.

رئیس جمهور با تاکید بر گستردگی مفهوم عدالت در ابعاد مختلف، خاطرنشان کرد: در مفاهیم دین مبین اسلام پس از توحید، مفهومی به وسعت مفهوم عدالت وجود ندارد. عدالت را می توان در بخشهای توحید، خلقت، معاد، رستگاری، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، جنسیتی، فردی و جهانی و… تبیین کرد، اما عدالتخواهی بشریت از نوع میدانی و اجرایی آن است.

آیت الله رئیسی ادامه داد: عدالت خواه و عادل دو مفهوم جداگانه دارند، صرفاً افرادی هستند که نمی خواهند پرچم عدالت خواهی را به اهتزاز درآورند و برای اجرای عدالت ریسک و هزینه کنند، اما فردی مانند امام رضا (ع) ع) عدالت خواه بود و عدالت طلبی او در دوران ریاستش قابل مطالعه و تأمل است.

وی گفت: پس از هجرت پیامبر اسلام(ص) از مکه به مدینه، هجرت امام رضا(ع) از مدینه به طوس یکی از هجرت های تمدنی برای بشریت به ویژه برای فرزندان امامانی بود که مانند ستاره های اطراف امام رضا علیه السلام. امام همام ها جزء آن هجرت محسوب می شدند. در این معنا سالک فردی است که به رابطه خود با خدا و امام و هستی و طبیعت و دیگران می اندیشد و ارتباط خود را به نحو مناسب تنظیم می کند.

آیت الله رئیسی بر شاخص یابی در اجرای عدالت تاکید کرد و گفت: قانون را می توان به عنوان شاخص اجرای عدالت در نظر گرفت، اما این شاخص کامل نیست، شاخص اصلی باید در کمیته های این همایش و در بحث های روشنفکران و روشنفکران

وی بیان کرد: اگرچه شاخص کامل عدالت، وجود مقدس حضرت رضا (ع) است، اما هدف عدالت بر اساس معیارهایی است که ایشان می پسندند، لذا از اندیشمندان و فرهیختگان حاضر در این همایش انتظار داریم که شاخص های برقراری عدالت در عرصه های اجتماعی و تبیین: اقتصادی، فرهنگی و غیره.

رئیس جمهور اعلام کرد: امام راحل پرچم عدالت خواهی را در زمانی برافراشت که شر در حکومت ظالم پیدا شد، امروز این پرچم در دست رهبر معظم انقلاب است و مردم نیز عدالت خواهی را فریاد می زنند. اینکه در 45 سال گذشته از انقلاب اسلامی کجا به عدالت پرداختیم و کجا عقب افتادیم؟

وی افزود: در نظام رضوی مردم اقامه می کنند، اما هدایت توسط امام انجام می شود، امام در رأس جامعه اسلامی، زمینه ساز اقامه عدالت می شود، اما همه کارگزاران باید در آن باشند. حوزه قانون گذاری داوری و محاکمه و نیز در اجرا و عمل از ملکه حکمت بهره می برند.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: شرط مهم در جامعه اسلامی برای برقراری عدالت این است که مردم خود را موظف به اجرای عدالت بدانند و همواره در محضر امام و تحت نظر ایشان دیده شوند.

وی جامع ترین نظام کنترلی در جامعه را «خودکنترلی» دانست و گفت: در این صورت، فرد خود را موظف به ایفای نقش در اصلاحات اجتماعی می داند، بنابراین باید پژوهشگران، محققان و اندیشمندان درباره اجرای آن بحث کنند. اثرات این خودکنترلی

رئیس جمهور از حاضران در این همایش درخواست کرد که بحث و پژوهش آنها در حوزه عمل و اجرا متمرکز باشد و زندگی مردم را تحت تأثیر قرار دهد، در غیر این صورت این پژوهش ارزشمند تنها در کتابخانه ها باقی خواهد ماند و تنها در حوزه انتقال دانش مؤثر خواهد بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=264302

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.