افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
1

انواع ویتامین های موجود در ماست را بشناسید

  • کد خبر : 264187
انواع ویتامین های موجود در ماست را بشناسید

آفتاب نیوز: دکتر احمد اسماعیل زاده با تاکید بر مصرف لبنیات برای بهبود سلامت بدن گفت: ماست یکی از پرطرفدارترین غذاهای تخمیری در دنیا به ویژه در خانواده های ایرانی است و به دلیل طعم و فوایدی که برای سلامتی دارد، مورد استقبال گسترده مردم قرار گرفته است. مصرف کننده است و می تواند همراه […]

آفتاب نیوز:

دکتر احمد اسماعیل زاده با تاکید بر مصرف لبنیات برای بهبود سلامت بدن گفت: ماست یکی از پرطرفدارترین غذاهای تخمیری در دنیا به ویژه در خانواده های ایرانی است و به دلیل طعم و فوایدی که برای سلامتی دارد، مورد استقبال گسترده مردم قرار گرفته است. مصرف کننده است و می تواند همراه با وعده غذایی اصلی یا به عنوان میان وعده در طول روز استفاده شود.

وی با بیان اینکه ماست منبع غنی از کلسیم، فسفر، پتاسیم، ویتامین A، ویتامین B2 و ویتامین B12 است، افزود: ماست می تواند پروتئین هایی با ارزش بیولوژیکی بالا و اسیدهای چرب ضروری را نیز تامین کند. بنابراین، ماست یک غذای مغذی و یک حامل عالی از پروبیوتیک ها است.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: ماست از تخمیر و اسیدی شدن شیر توسط باکتری های زنده به طور کلی لاکتوباسیلوس بولگاریکوس و استرپتوکوک ترموفیلوس تولید می شود که این فرآیند باعث تولید یک محصول لبنی با عمر مفید طولانی تری می شود.

وی تصریح کرد: لازم به ذکر است که این باکتری ها باعث افزایش فواید تغذیه ای این ماده غذایی شده است، نتایج مطالعات نشان می دهد که مصرف ماست با وجود این باکتری ها از طریق مکانیسم هایی در روده باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن می شود. مواد زیست فعال موجود در ماست، میکروبیوتا را تعدیل می کنند. روده، سد روده و ایمونوسیت‌ها در روده و سایر بافت‌ها بر سیستم ایمنی تأثیر می‌گذارند.

دکتر اسماعیل زاده افزود: مطالعات اپیدمیولوژیک نشان می دهد که افزایش مصرف ماست با کاهش بیومارکرهای در گردش التهاب مزمن همراه است. آنها همچنین نشان می دهند که مصرف ماست می تواند از عفونت ها جلوگیری کرده و بیماری های گوارشی را بهبود بخشد.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با بیان اینکه ماست های غنی شده با ویتامین D در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است، گفت: ویتامین D به دلیل داشتن پتانسیل برای پیشگیری از بیماری هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا نیز مناسب است. بنابراین توصیه می‌شود در کنار وعده‌ها، ماست را نیز در برنامه غذایی خود قرار دهید تا به تقویت سیستم ایمنی و سلامت دستگاه گوارش کمک کند.

لازم به ذکر است که کمپین ملی اطلاع رسانی تغذیه سالم با هدف آگاه سازی جامعه در خصوص مصرف نمک یددار تصفیه شده و افزایش مصرف لبنیات با شعار «همه را انتخاب کنید کم نمک، اما یددار تصفیه شده» برای اولین بار هفته و شعار «از کودکی تا پیری» «لبنیات سالم» برای دومین هفته از اول بهمن ماه آغاز شده و تا 24 بهمن ماه سال جاری ادامه دارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=264187

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.