افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
4

کتاب «پایان سکوت» منتشر شد

  • کد خبر : 264115
کتاب «پایان سکوت» منتشر شد

مراسم افتتاحیه اثر انتشارات سارو با عنوان «پایان سکوت» در مجمع ناشران دفاع مقدس در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد. به گزارش ایسنا، بعدازظهر امروز (سه شنبه) پنجم اردیبهشت ماه، مراسم افتتاحیه کتاب «پایان سکوت» از سوی انتشارات سیرو با موضوع قیام 15 خرداد با حضور رحیم مخدومی، نویسنده و فعال ادبی مقدسه […]

مراسم افتتاحیه اثر انتشارات سارو با عنوان «پایان سکوت» در مجمع ناشران دفاع مقدس در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد.

به گزارش ایسنا، بعدازظهر امروز (سه شنبه) پنجم اردیبهشت ماه، مراسم افتتاحیه کتاب «پایان سکوت» از سوی انتشارات سیرو با موضوع قیام 15 خرداد با حضور رحیم مخدومی، نویسنده و فعال ادبی مقدسه برگزار شد. دفاع، علیرضا سلیمی، مدیر انتشارات سیرو، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی میرامینی امام جمعه پیشوا، حسین قربانی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشوا و «رضا اسدی کاشانی» نویسنده کتاب کتاب، دستگیر شدند. در غرفه مجمع ناشران دفاع مقدس در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران.

مخدومی در این مراسم گفت: در آن زمان هیچ وسیله ارتباطی غیر از حمل و نقل وجود نداشت. در آن زمان، چندین شهر به طور مکرر اعتراض کردند. اما چرا ورامین در بین این همه شهر برجسته بود؟ چه تفاوتی باعث می شود که نقطه تیز این واقعه، قلب داستان را مشخص کند و در سال های باقی مانده از عمر طاغوت، همواره نگاهی قانع کننده به این منطقه باشد؟

این نویسنده دلیل این مشکل را وجود هنر خاصی در حرکت این منطقه دانست و توضیح داد: وقتی به بغرآباد رسیدند هوا رو به تاریکی بود و ادامه راه دشوار بود؛ اما در ادامه راه را با مشکل مواجه کردند. اما آنها اهمیتی نمی دادند. حتی گرسنه بودند اما اهمیتی نمی دادند. از خانواده خداحافظی کردند و کفن پوش رفتند. برای انجام این کار به صورت ناگهانی و به گونه ای که برخی حتی فرصت خداحافظی را نداشته باشند، آمادگی زیادی لازم است. همه اینها نشان می دهد که این شغل عادی نبوده است.

وی با اشاره به این سوال که «چرا رژیم تصمیم می‌گیرد این حرکت را در غنچه خفه کند و نگذارد به تهران برسد و اخبارش پخش نشود؟»، پاسخ داد: چرا که این جنبش برای دیگران الگو بود.

مخدومی تصریح کرد: پیش بینی می شد که اگر از این اقدام جلوگیری نمی شد، انقلاب در 24 خرداد به ثمر می رسید. چون همه شهرها به سمت تهران می رفتند. این رویداد بسیار بزرگ و تاثیرگذار بود. سپس مجبور شدند او را با خشونت بسیار متوقف کنند. اگر می خواستند وقت تلف کنند، دیگر نمی توانستند این جنبش را سازمان دهند. به همین دلیل خیلی زود شروع به کشتار کردند.

این نویسنده با اشاره به اینکه امام (ره) معتقد بودند این افراد حق خاصی بر گردن ما دارند، گفت: در مورد مسئولانی که فکر می کنند جامعه را فقط با سیاست می توان اداره کرد، چه بگویم؟ ای کاش کمی رهبری داشتند و می دانستند که مدیریت جامعه در گرو فرهنگ است.

کاشانی نویسنده کتاب «پایان سکوت» در نقطه دیگری از این مراسم اظهار داشت: امروز بیش از دیروز به پردازش 24 خرداد نیاز داریم. فردا بیشتر از امروز به آن نیاز داریم.

سپس افزود: عشقی که در عاشورا یا 15 خرداد است، باید در جام صحیح ریخته شود. ما باید جنبه های مختلف 24 خرداد را به صحنه بیاوریم. یکی از اتفاقاتی که در رابطه با واقعه عاشورا دیدم همین واقعه پانزدهم خرداد بود.

در ادامه مراسم مخدومی خاطرنشان کرد: یک بازپرس و مصاحبه گر حرفه ای وارد اتاق تاریک دل شاهد می شود تا به چیزهایی برسد که مخاطب در دل خود نگه می دارد، اما نمی تواند تحلیل کند و حتی بیان کند. در 15 ژوئن نفت خام فروخته شد.

این نویسنده به سخنان امام (ره) اشاره می کند که فرمودند: «از نیمه خرداد منتظر پایان دنیا می مانم». وی توضیح داد: یعنی پانزدهم خرداد باید آغاز ظهور باشد. همه حوادثی که امروز در یمن، فلسطین، لبنان و… اتفاق می افتد، بخشی از مقدمات ظهور است.

وی تاکید کرد: باید همایش دائمی با این موضوع برگزار شود.

کاشانی در ادامه این مراسم توضیح داد: این ماجرا از بعدازظهر 24 خرداد آغاز می شود. اما اتفاقاتی در شهرهای دیگر رخ می دهد. به همین دلیل ادبیات این کتاب با ادبیات رایج آن زمان در آن منطقه فاصله زیادی دارد.

اما مخدومی گفت: اگر این کتاب به جای نثر شیوا از نثر صمیمی استفاده می کرد، ارتباط بهتری با مخاطب برقرار می کرد. چون شخصیت ها شخصیت های کوچه بازار هستند.

در پایان این مراسم کتاب پایان سکوت منتشر شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=264115

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.