افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
1

واگذاری 520 هکتار زمین به پالایشگاه اصفهان در هرمزگان / شروع تولید با 120 هزار بشکه

  • کد خبر : 264059
واگذاری 520 هکتار زمین به پالایشگاه اصفهان در هرمزگان / شروع تولید با 120 هزار بشکه

به گزارش رکنا از اصفهان؛ دکتر محسن قدیری گفت: خوشبختانه برای توسعه فعالیت ها تفاهم نامه ای با استانداری هرمزگان منعقد کردیم که بر این اساس نزدیک به 520 هکتار زمین در استان هرمزگان به این شرکت اختصاص یافت. وی ادامه داد: در نظر داریم یک واحد پالایشگاهی با ظرفیت 120 هزار بشکه در هرمزگان […]

به گزارش رکنا از اصفهان؛ دکتر محسن قدیری گفت: خوشبختانه برای توسعه فعالیت ها تفاهم نامه ای با استانداری هرمزگان منعقد کردیم که بر این اساس نزدیک به 520 هکتار زمین در استان هرمزگان به این شرکت اختصاص یافت.

وی ادامه داد: در نظر داریم یک واحد پالایشگاهی با ظرفیت 120 هزار بشکه در هرمزگان احداث کنیم و همچنین تعدادی از پروژه ها را از هلدینگ پتروپالایش اصفهان به هرمزگان منتقل کنیم. این پروژه ها در حال حاضر در دست بررسی است و در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

انتقال چند پروژه از پالایشگاه اصفهان به هرمزگان

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان درباره علت واگذاری برخی پروژه های پالایشگاهی از اصفهان به هرمزگان توضیح داد: یکی از تمرکزهای ما افزایش صادرات برای قطع وابستگی و تامین ارز است و استان هرمزگان ما را بر آن داشت تا برای آن فکر کنیم. با توجه به دسترسی آن به آبهای آزاد، راه اندازی این پالایشگاه و واحدهای تولیدی در این منطقه در آینده نزدیک تا بتوانیم تولید مازاد بر نیاز ملی را که در حد استانداردهای جهانی است برای عرضه به دنیا فراهم کنیم. . از طریق بنادر این استان به بازار عرضه می شود.

دکتر قدیری افزود: شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی و شرکت ملی نفت ایران مواد این پالایشگاه در استان هرمزگان را بررسی کرده و توافقات اولیه برای تامین مواد انجام شده است.

وی اعلام کرد: قرار است با هدف توسعه فعالیت در این منطقه و تسریع صادرات، برخی از پروژه های پالایشگاه اصفهان به استان هرمزگان منتقل شود.

وی تاکید کرد: با بهره برداری از این پالایشگاه 5.5 میلیون لیتر بنزین و 5 میلیون لیتر گازوئیل به ظرفیت سوخت کشور اضافه می شود و در نظر داریم ظرفیت پالایشگاه را به 500 هزار بشکه در روز برسانیم.

منبع: روابط عمومی هلدینگ پتروپالایش اصفهان

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=264059

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.