افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
2

راه های قانونی کسر خدمت سربازی

  • کد خبر : 262573
راه های قانونی کسر خدمت سربازی

ذکور ایرانی در سن 18 سالگی مشمول خدمت سربازی می شوند و در صورت عدم معافیت باید یک هفته قبل از تاریخ اعزام به خدمت اعزام شوند و برگه ای مبنی بر اعلام محل خدمت داده شود. ، به کلانتری 100 مراجعه کنید و در روز اعزام به آدرس درج شده در برگه اطلاعیه مراجعه […]

ذکور ایرانی در سن 18 سالگی مشمول خدمت سربازی می شوند و در صورت عدم معافیت باید یک هفته قبل از تاریخ اعزام به خدمت اعزام شوند و برگه ای مبنی بر اعلام محل خدمت داده شود. ، به کلانتری 100 مراجعه کنید و در روز اعزام به آدرس درج شده در برگه اطلاعیه مراجعه کنید.

در قانون نظام وظیفه علاوه بر شرایط معافیت از خدمت سربازی راه هایی برای کسر خدمت وجود دارد. این کسر خدمت سربازی در واقع نوع خاصی از تسهیلات کاملا قانونی است و در این گزارش به موضوع معافیت و کسر خدمت پرداخته ایم.

بر اساس مقررات مربوطه سربازانی که از اعضای فعال سازمان بسیج بوده اند می توانند تا شش ماه از کسر خدمت استفاده کنند.

مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنها حداکثر تا سه ماه باشد با سه ماه اضافه خدمت و در صورتی که مدت غیبت اولیه آنها بیش از سه ماه باشد با شش ماه اضافه خدمت اعزام خواهند شد.

ضمناً در صورتی که مشمولان غایب بیش از یک سال غیبت داشته باشند، 6 ماه اضافه خدمت در نظر گرفته می شود.

کسری خدمت کارمندان متاهل دارای فرزند

مدت کسر خدمت کارکنان وظیفه که قبلا برای هر فرزند 3 ماه بود، برای فرزند اول به 3 ماه، برای فرزند دوم 4 ماه و برای فرزند سوم 5 ماه افزایش یافته است.

سربازان متاهل حق دو ماه خدمت و کار در محل سکونت همسر را دارند.

معافیت تحصیلی برای دانش آموزان.

در صورتی که شروع سال تحصیلی که در پایان آن سال تحصیلی فارغ التحصیل شده اند قبل از سن ۲۰ سالگی به پایان برسد، افرادی که از مقطع دیپلم (پایه ۱۲) پس از ۲۰ سالگی فارغ التحصیل می شوند. در صورتی که در یک سال تحصیلی در دانشگاه و موسسات آموزش عالی پذیرفته شوند، ممکن است معافیت تحصیلی صادر شود.

سال تحصیلی از اول مهر تا پایان شهریور ماه سال بعد در نظر گرفته می شود.

فارغ التحصیلان پایه دوازدهم بعد از 20 سالگی تا پایان سال بیست و یکم فرصت دارند تا برای تعیین وضعیت خدمت خود مراجعه کنند.

دانش آموزانی که قبل از ورود به سن مشمولیت موفق به اخذ دیپلم پایه 12 می شوند، از تاریخ ورود به سن مشمولیت، مهلت یک ساله برای معرفی آن دارند.

با وارد کردن سن واجد شرایط بودن برای این ذینفعان، تاریخ تولد 18 سال، معیار محاسبه یک سال است.

مثلاً متولدین 15/02/1383 از تاریخ 15/02/1401 لغایت 15/02/1383 مهلت دارند؛ دانش آموزانی که قبل از رسیدن به سن واجد شرایط بودن از مدرسه اخراج شده اند، شش ماه فرصت دارند تا حضور یابند.

دانشجویانی که پس از رسیدن به سن 18 سال تمام، تحصیلات خود را به پایان رسانده و با اخراج از تحصیل انصراف داده اند، از تاریخ انصراف از تحصیل با اخراج حداکثر تا یک سال تحصیلی فرصت دارند درخواست دهند.

معافیت تحصیلی برای دانشجویان.

سنوات اولیه تحصیل در مقطع کاردانی 2.5 سال و سالهای اولیه تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد غیر متوالی 3 سال و سالهای اولیه تحصیل در مقطع کارشناسی پیوسته 5 سال می باشد.

مهلت معرفی دانشجویان حداکثر یک سال پس از تاریخ فارغ التحصیلی، انصراف یا اخراج از تحصیل می باشد.

معافیت تحصیلی برای هر مقطع تحصیلی فقط یک بار صادر می شود.

ترخیص پذیرفته شدگان بدون غیبت اولیه در حین خدمت مانعی برای ادامه تحصیل در دانشگاه و مقاطع بالاتر نمی باشد.

خروج از کشور

مردان باید از اول ماه که 18 ساله می شوند برای خروج از کشور ودیعه پرداخت کنند.

مشمولان غایب نمی توانند برای تحصیل و انجام زیارت علمی و ورزشی از کشور خارج شوند. دانشجویان برای ثبت درخواست خروج از کشور باید به سایت سازمان نظام وظیفه مراجعه کرده و پورتال www.vazifeh.Police.ir را به آدرس الکترونیکی خدمات انتخاب کنند.

معافیت پزشکی

افراد تحت تکفل ایرانی مقیم خارج از کشور می توانند با حضور در نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور و مشمولان غایب برای دریافت معافیت پزشکی اقدام کنند.

مشمولان در دوران تحصیل می توانند برای برخی از بیماری ها که مرتبط با عنوان آنها نیست، درخواست معافیت پزشکی کنند و مشمولان حین خدمت باید از طریق یگان خدمت برای معافیت پزشکی اقدام کنند.

نقص بینایی یک چشم برای همکاران دیپلم و زیر دیپلم باید بیشتر از 6 دیوپتر باشد. اختلال بینایی یک چشم برای افرادی که دارای مدرک لیسانس یا بالاتر هستند باید بیشتر از 8 دیوپتر باشد.

مشمولانی که در حال رسیدگی به درخواست معافیت پزشکی هستند در صورت قبولی و ثبت نام در دانشگاه موسسات آموزش عالی با برگزاری سمینار مجاز به ادامه روند و در صورت عدم واجد شرایط بودن معافیت پزشکی می باشند. الزامات. شرایط تحصیلی می توانند از معافیت تحصیلی استفاده کنند.

بیماری های خونی، بیماری های خودایمنی و بیماران فلج اندام نیازی به واکسینه ندارند.

مشمولانی که قد آنها کمتر از 145 سانتی متر باشد معاف دائم.

افرادی که کبد، کیسه صفرا، مجاری صفراوی و لوزالمعده با عوارض مزمن لاعلاج و ناتوان کننده جراحی شده اند، تحت آزمایش معافیت دائم پزشکی قرار می گیرند.

مشمولانی که توسط شورای عالی پزشکی معاف از خدمت اعلام نشده اند حق اعزام به خدمت و یا اعتراض به نظر شورای عالی را ندارند.

معافیت حمایت مالی

یکی از شرایط معافیت از کفالت غیبت است.

برای معافیت والدین زیر 75 سال از کفالت، ناتوانی والدین و نیاز به مراقبت باید به تایید شورای پزشکی و هیات معافیت کفالت وظیفه عمومی برسد.

یکی از اولادها که هر دو یا یکی از آنها ناتوان است از رعایت مدت نیاز معاف است.

یکی از اولین فرزندانی که دارای حداقل 2 فرزند معلول مجرد باشد از خدمت اجباری معاف است.

در صورت احراز شرایط معافیت، دعوتنامه ای برای حضور در جلسه رسیدگی به موضوع ارسال می شود.

برای اخذ معافیت کفالت، مشمول باید به سن مشمولیت 18 سال رسیده باشد. واجدین شرایط معافیت کفالت می توانند ضمن استفاده از معافیت تحصیلی برای کفالت اقدام کنند.

معافیت شهدا

به ازای هر 24 ماه آزادی، والدین فرزند می توانند از معافیت استفاده کنند و به ازای هر 25 درصد جانبازی، والدین فرزند می توانند از معافیت استفاده کنند.

به ازای هر 30 ماه خدمت سربازی، والدین فرزند می توانند از معافیت استفاده کنند.

ضمنا مشمولان می توانند ضمن استفاده از معافیت تحصیلی برای معافیت ایثارگران اقدام کنند.

مهر

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=262573

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.