افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
2

ما مخالف تعطیلی بازار هستیم، مشکل شفافیت نیست.

  • کد خبر : 262263
ما مخالف تعطیلی بازار هستیم، مشکل شفافیت نیست.

به گزارش بازار، نادر بذرافشان در خصوص تعطیلی بازار طلا در روزهای اخیر گفت: جلسه ای در خصوص تعطیلی اصناف و مشکلات مربوط به سامانه جامع معاملات امروز در مصلی امام خمینی (ره) بازار برگزار شد. با حضور معاون وزیر اقتصاد صمت، رئیس اتاق اصناف تهران، رئیس اتاق اصناف ایران و همکارانمان در سطح بازار […]

به گزارش بازار، نادر بذرافشان در خصوص تعطیلی بازار طلا در روزهای اخیر گفت: جلسه ای در خصوص تعطیلی اصناف و مشکلات مربوط به سامانه جامع معاملات امروز در مصلی امام خمینی (ره) بازار برگزار شد. با حضور معاون وزیر اقتصاد صمت، رئیس اتاق اصناف تهران، رئیس اتاق اصناف ایران و همکارانمان در سطح بازار آموزش دیدند و نظرات مربوط به سامانه و شکایات در خصوص ثبت سرمایه آنها بزرگ شدند.

وی افزود: در این جلسه معاون امنیتی وزیر به صورت شفاهی اعلام کرد که ثبت سرمایه در سامانه جامع بازرگانی تنها مربوط به افرادی است که شمش واردات و صادرات مصنوعات طلا را انجام می دهند. علاوه بر این، تولیدکنندگان، از معدن تا تولید شمش، باید موجودی را ثبت کنند. البته این موضوع به صورت کتبی اعلام نشد و فقط آقای شاه میرزایی به صورت شفاهی آن را اعلام کرد.

رئیس اتحادیه طلا گفت: همکاران ما در صنف طلا و جواهر در خصوص کارنامه تراز سرمایه و آینده مالی صنف نگرانی هایی دارند، اما به آنها اعلام کرده ایم که واحدهای صنفی را افتتاح کنند و نگران نباشند زیرا اتحادیه اقدام خواهد کرد. پیگیری های لازم برای رفع مشکلات ما مخالف تعطیلی اتحادیه ها هستیم.

بذرافشان تاکید کرد: با تعطیلی مغازه ها کاری انجام نمی شود، بازگشایی کنند. قول می دهیم موضوع را پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: مهم ترین مشکل، تناقض گفت وگوی مسئولان وزارت حراست و ستاد مبارزه با قاچاق کالا است. وزارت امنیت می گوید ثبت نام در دو سامانه ضروری نیست، اما ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید دارد که باید در دو سامانه جامع تجارت و اطلاعات مودیان ثبت شود.

رئیس اتحادیه طلا با تاکید بر اینکه کمیته تخصصی اتاق اصناف وظیفه بررسی و رفع ابهامات سامانه جامع معاملات را بر عهده دارد، گفت: یکی از مشکلات مربوط به سامانه ثبت معاملات آنی است در حالی که چنین نیست. امکان پذیر است و برخی از همکاران به صورت کیفی عمل می کنند و عملاً امکان ثبت تراکنش های آنی وجود ندارد.

وی با تاکید بر نگرانی‌ها درباره آینده مالی صنف طلا، گفت: از یک سو می‌گویند اصناف از مالیات بر عایدی سرمایه معاف هستند، اما از سوی دیگر اظهارات ضد و نقیضی مطرح می‌شود و این موضوع به نگرانی این صنف دامن می‌زند.

رئیس اتحادیه طلا دلیل اعتراض طلافروشان را مخالفت با شفافیت دانست؟ فرمود: این موضوع را به صراحت تکذیب می کنیم; ما با شفافیت مشکلی نداریم. فرار مالیاتی در همه بخش‌ها وجود دارد، اما به دلیل تعداد محدود نمی‌توانیم کل بخش را زیر سوال ببریم. ما مخالفتی با پرداخت مالیات عادلانه نداریم. بحران اصلی ما الان ثبت جامع تجارت و سرمایه است و طلافروشان می گویند چرا. آیا به سرمایه نیاز داریم؟ که می توانیم به صورت اعتباری و تضمینی در فروشگاه ها ثبت نام کنیم.

بذرافشان تاکید کرد: در سامانه جامع معاملات هیچ بخشی به سپرده ها و اعتبارات اختصاص داده نشده است و مشکلاتی در این زمینه وجود دارد ضمن اینکه آینده همکاران در حوزه مالیاتی نیز مبهم است.

وی با تاکید بر اینکه واحدهای تولیدی طلا در دو هفته اخیر فعالیتی نداشته اند و این موضوع بر معیشت کارگران و فعالان این بخش تاثیر می گذارد، می گوید: از ابتدای سال تاکنون شاید ده درصد طلا در این بخش تولید نشده است. کشور به همین دلیل آسیب موضوع باید با جلسات تخصصی بین اصناف و وزارت صنعت بررسی و رفع شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=262263

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.