افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
1

افزایش 20 درصدی حق الزحمه پزشکان اطفال

  • کد خبر : 262031
افزایش 20 درصدی حق الزحمه پزشکان اطفال

به گزارش بازار، بهرام عین اللهی روز یکشنبه در حاشیه مراسم ارائه سند درمان کودکان زیر هفت سال که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: هر سرمایه گذاری در طول مدت انجام می دهیم. دوران کودکی سلامت انسان را تا بزرگسالی تضمین می کند. مثلاً تعداد زیادی از افرادی که برای انجام چشم هایشان […]

به گزارش بازار، بهرام عین اللهی روز یکشنبه در حاشیه مراسم ارائه سند درمان کودکان زیر هفت سال که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: هر سرمایه گذاری در طول مدت انجام می دهیم. دوران کودکی سلامت انسان را تا بزرگسالی تضمین می کند. مثلاً تعداد زیادی از افرادی که برای انجام چشم هایشان می روند سالم به نظر می رسند اما چون در کودکی معاینه نشده اند تنبلی چشمی دارند یا افرادی که ناشنوا هستند و به دلیل عدم کاشت حلزون مشکل شنوایی دارند. در کودکی اش و این دردناک است.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه درمان کودکان یک درمان اساسی است، گفت: برای ما قابل قبول نیست که کودک در بزرگسالی به دلیل فقر اقتصادی خانواده دچار مشکل شود، بنابراین درمان کودکان زیر هفت سال ضروری است. و وظیفه ضروری و سرمایه گذاری در آینده ما سلامت جامعه را انجام می دهیم.

به گفته عین اللهی کودکان حساس ترین قشر در همه اقشار و گروه های سنی هستند به همین دلیل واکسیناسیون آنها در اولویت قرار دارد و از این نظر جزو کشورهای پیشرفته دنیا هستیم.

سالانه 51 هزار کودک در کشور به این بیماری مبتلا می شوند
وزیر بهداشت افزود: سالانه 51 هزار کودک در کشور به بیماری پنوموکوک مبتلا می شوند و واکسیناسیون این بیماری از بیش از 15 هزار مورد ابتلا در کودکان زیر پنج سال و مرگ 15 هزار نفر جلوگیری می کند.

عین اللهی تاکید کرد: واکسیناسیون باعث شد مرگ و میر کودکان به 14 در هزار تولد زنده برسد، زیرا 50 درصد کودکانی که به دلیل اسهال به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند مبتلا به روتاویروس هستند و واکسیناسیون می‌تواند عوارض این بیماری‌ها را کاهش دهد.

وی همچنین تاکید کرد: بحث توزیع شیر در دولت نهادینه و انجام می شود و وزارت بهداشت از طرح هایی که به نفع سلامت کودکان باشد استقبال می کند.

عین اللهی با بیان اینکه یکی از کشورهای پیشرو در پوشش واکسیناسیون فلج اطفال هستیم، گفت: واکسیناسیون علیه پنوموکوک و روتاویروس نیز در سراسر کشور انجام می شود.

وزیر بهداشت با اشاره به مصرف منطقی داروها تصریح کرد: تزریق این واکسن ها از مصرف بی رویه داروها و همچنین تا 80 درصد عفونت ها جلوگیری می کند.

بهانه ای برای عدم اجرای طرح درمان رایگان کودکان نیست
سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت نیز گفت: در کشور 23 بیمارستان تخصصی کودکان، 770 بیمارستان با بخش اطفال، 16 هزار تخت برای کودکان وجود دارد و کودکان در دولت سیزدهم جایگاه ویژه ای دارند و طرح درمان رایگان کودکان توسط دولت تصویب شده و در حال حاضر در حال انجام است.

وی گفت: دانشگاه های علوم پزشکی نگران نقدینگی نباشند و ما 169 همت را بین این دانشگاه ها توزیع کردیم و بهانه ای برای عدم اجرای آن وجود ندارد.

ایران سلامت با اشاره به کمپین ملی کودک سالم گفت: بیش از 2000 کودک به صورت رایگان کاشت حلزون شنوایی انجام دادند و هزینه آن تحت پوشش بیمه قرار گرفت.

به گفته وی بیش از 98 درصد هزینه کودکان برای بیماران خاص رایگان است، در دولت سیزدهم حدود هزار تخت برای کودکان ساخته شد و در زمینه پیوند کودکان نیز پیشرو هستیم.

وی با اشاره به ویزیت یک میلیون و 800 هزار بیمار سایر کشورها به بخش خدمات گردشگری مراکز درمانی کشورمان گفت: این بیماران در سال گذشته تحت درمان قرار گرفتند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=262031

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.