افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
2

اسمارتک نیوز » تکرار یک ادعای مضحک علیه سقف بودجه فوتبال

  • کد خبر : 26143
اسمارتک نیوز » تکرار یک ادعای مضحک علیه سقف بودجه فوتبال

به گزارش اسمارتک نیوز، سرمربی استقلال و سرمربی پرسپولیس در روزهای اخیر با طرح ادعاهایی مانند «نمی‌خواهند ما قهرمان شویم» به قانون سقف بودجه حمله کرده‌اند که برای جلوگیری از فساد است. فصل نقل و انتقالات لیگ یک فوتبال محدود نیست. حواشی که امسال با اجرای قانون سقف بودجه پررنگتر شده است. قانون سقف بودجه […]

به گزارش اسمارتک نیوز، سرمربی استقلال و سرمربی پرسپولیس در روزهای اخیر با طرح ادعاهایی مانند «نمی‌خواهند ما قهرمان شویم» به قانون سقف بودجه حمله کرده‌اند که برای جلوگیری از فساد است.

فصل نقل و انتقالات لیگ یک فوتبال محدود نیست. حواشی که امسال با اجرای قانون سقف بودجه پررنگتر شده است. قانون سقف بودجه توسط فدراسیون فوتبال با تاکید نهادهای نظارتی برای جلوگیری از انحلال باشگاه های دولتی وضع شده است و اجرای این قانون از همان ابتدا با موضع گیری و مخالفت شدید برخی باشگاه های مطرح مواجه شد.

مخالفان سقف بودجه با طرح ادعاهای بی اساس در خط مقدم حمله به این قانون هستند و از همه تریبون ها برای ایجاد جو علیه این قانون استفاده می کنند. قانونی که قرار است برای جلوگیری از فساد اجرایی شود.

استقلال و پرسپولیس از مخالفان قانون سقف بودجه هستند، دو تیم بزرگ پایتخت که برای حمله به قانونی که قرار است سوء استفاده از بودجه عمومی کشور را محدود کند، گرد هم می آیند. جالب است بدانید که مخالفان سقف بودجه در این دو باشگاه معتقدند این قانون برای ضربه زدن به این دو تیم وضع شده و ربطی به تیم های دیگر ندارد.

جواد نکونام سرمربی استقلال که از مخالفان جدی این قانون است، گفت: فکر می کنم آقایان می خواهند به هواداران و باشگاه استقلال ظلم کنند، نکته مهم این است که می گویند استقلال محدودیت قرارداد دارد. استقلال را هدف گرفته، تیم هایی که در حال حاضر بازیکن می گیرند، به این اتفاقات احترام نمی گذارند، این مسائل روی تیم ما تاثیر می گذارد تا نتوانیم نفرات مورد نظر خود را بدست آوریم.

افشین پیروانی، مدیر فنی تیم فوتبال پرسپولیس که ظاهراً به نمایندگی از این تیم مخالف قانون سقف بودجه صحبت می کند، می گوید: این قانون فقط به پرسپولیس و استقلال آسیب می زند، در کل خیلی از تیم ها بیشتر کار می کنند، این قانون را گذاشته اند. که این 2 تیم از قهرمانی دور می مانند “این قانونی که می گذارند برای بازیکن منطقی نیست.”

در این میان پیروانی با سکوت رضا درویش، با ادعای آشنا که «نمی خواهند ما قهرمان شویم» به قانون سقف بودجه حمله کند! تنها دو ماه از کذب بودن چنین ادعایی از سوی یحیی گل محمدی، سرمربی پرسپولیس در اواخر سال گذشته می گذرد.

گل محمدی بهمن سال گذشته پس از باخت پرسپولیس مقابل فولاد، امروز در نشستی خبری با حمله به فدراسیون فوتبال، همین ادعای پیروانی را تکرار کرد و گفت تا زمانی که من هستم نمی گذارند پرسپولیس جام قهرمانی را به دست بیاورد: «اراده این است که «پرسپولیس». قهرمانی را به دست نمی آورد چون من سرمربی هستم. این تیم است. بین پرسپولیس و مردم چیزهایی هست که نمی توانی آنها را بگیری.» «می توانی جام فلزی را بگیری، اما آبرو و غیرت را نمی توانی گرفت، چون پشت این تیم برای مردم است.»

البته برای اثبات کذب ادعای گل محمدی تنها کمتر از سه ماه و نیم طول کشید و بر خلاف ادعای گل محمدی، پرسپولیس برای اثبات بی اساس بودن ادعای خود نه تنها قهرمان لیگ شد، بلکه قهرمان جام حذفی شد.

اگر آن روز سرمربی پرسپولیس مدعی شد که از سوت داوران برای بردن پرسپولیس استفاده نمی کنند، امروز سرمربی این تیم مدعی است که با قانون سقف بودجه نمی خواهند آنها برنده شوند! ادعایی تکراری که به نظر می رسد بیشتر یک واکنش احساسی و البته دامن زدن به عدم اجرای قانون سقف بودجه از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال و نهادهای نظارتی باشد.

جدای از هجمه شدید استقلال و پرسپولیس علیه قانون سقف بودجه، به نظر می رسد بخشی از دغدغه های مدیران و مربیان این دو تیم باشد که گفته اند «فقط آنها در چشم هستند و کاری به سایر باشگاه ها ندارند. “. این تفکری است که باید مورد توجه مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان بازرسی قرار گیرد.

بدیهی است که قانون سقف بودجه برای همه تیم های لیگ برتری قانونی است و حضور استقلال و پرسپولیس نباید باعث شود که اجرای این قانون فقط معطوف به آنها و عملکرد مالی همه تیم های دولتی باشد که از بیت المال استفاده می کنند. باید بودجه را کنترل کرد، تیم های متخلف را بدون در نظر گرفتن رنگ انجام داد و با آنها برخورد کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=26143

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.