افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
2

رکود اقتصادی در ایالات متحده چندان دور نیست

  • کد خبر : 26134
رکود اقتصادی در ایالات متحده چندان دور نیست

جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا، ضمن ابراز نگرانی از ادامه افزایش تورم، هشدار داد که اقتصاد این کشور همچنان در معرض خطر رکود است. وی در مصاحبه ای گفت که میانگین رشد مناسب و نرمال است. یلن گفت که رکود کاملاً منتفی نیست و به احتمال رکود اقتصادی پس از گزارش مشاغل ژوئن که […]

جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا، ضمن ابراز نگرانی از ادامه افزایش تورم، هشدار داد که اقتصاد این کشور همچنان در معرض خطر رکود است. وی در مصاحبه ای گفت که میانگین رشد مناسب و نرمال است.

یلن گفت که رکود کاملاً منتفی نیست و به احتمال رکود اقتصادی پس از گزارش مشاغل ژوئن که ضعیف‌ترین وضعیت از دسامبر 2020 بود و نشان داد که اقتصاد ایالات متحده نسبت به ماه‌های گذشته مشاغل کمتری ایجاد کرده است، اشاره کرد. آمارهای وزارت کار که هفته گذشته منتشر شد نشان داد که اقتصاد ایالات متحده در ماه ژوئن 209000 شغل ایجاد کرده است. نرخ بیکاری اندکی از 3.7 درصد در ماه مه به 3.6 درصد در ژوئن کاهش یافت.

وزیر خزانه داری با اشاره به اینکه اگرچه تورم شروع به کاهش کرده است، اما پس از افزایش 4 درصدی قیمت ها در ماه مه نسبت به مدت مشابه سال گذشته، همچنان بالاست، دوبرابر هدف 2 درصدی فدرال رزرو آمریکا یلن، گفت: ما همچنان بالاست. اقتصاد سالم، بازار کار عالی، تورم بسیار بالا و نگرانی مردم آمریکا داشته باشید، اما به مرور زمان از بین خواهد رفت.»

ماه هاست که فدرال رزرو با افزایش نرخ بهره به بالاترین سطح در دهه های اخیر، کاهش رشد اقتصادی و دامن زدن به ترس از رکود، سعی در مهار تورم دارد. ماه گذشته، بانک مرکزی تصمیم گرفت دیگر نرخ های بهره را افزایش ندهد، اما نشان داد که افزایش بیشتر نرخ در سال جاری امکان پذیر است و هفته گذشته اعلام کرد رکود در سال 2023 کاملاً ممکن است، اما بعید است که عمیق یا طولانی شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=26134

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.