افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

“برنامه اقدام 1403” برای تولیدات دامی به صورت ماهانه تهیه می شود

  • کد خبر : 261122
“برنامه اقدام 1403” برای تولیدات دامی به صورت ماهانه تهیه می شود

به گزارش بازار، محمدعلی نیکبخت در ستاد امنیت غذایی معاونت امور تولیدات دامی رئیس جمهور را موظف به تدوین برنامه اقدام سالانه با مشارکت بخش خصوصی کرد و افزود: استفاده از تمام ظرفیت های تولید برای دستیابی به فراوانی و پایداری و حداکثرسازی یکنواختی تولید به شرط حفظ منابع این بنیاد در دستور کار وزارت […]

به گزارش بازار، محمدعلی نیکبخت در ستاد امنیت غذایی معاونت امور تولیدات دامی رئیس جمهور را موظف به تدوین برنامه اقدام سالانه با مشارکت بخش خصوصی کرد و افزود: استفاده از تمام ظرفیت های تولید برای دستیابی به فراوانی و پایداری و حداکثرسازی یکنواختی تولید به شرط حفظ منابع این بنیاد در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

وزیر جهاد کشاورزی، تولید فراوان و پایدار را با توسعه کشاورزی دانش بنیان امکان پذیر دانست و تصریح کرد: با کمک نخبگان، دانشگاهیان و دانش بنیان می توان به جهش تولید و در عین حال دست یافت. حفاظت از منابع تولید اولیه

نیکبخت معاونت امور تولیدات دامی را موظف به تدوین برنامه عملیاتی سالانه با اهداف 30 روزه کرد و افزود: اطلاعات و آمار واقعی همراه با برنامه اقدام جامعی که میزان تولید محصول و مصرف بازار داخلی و میزان صادرات را پیش بینی می کند. امکان مدیریت هوشمند را فراهم می کند.

وی خطاب به روسای سازمان جهاد کشاورزی استان ها که در قالب وبینار در این وبینار شرکت کردند، توضیح داد: با اصلاحات مدیریتی و اداری، اکنون تمام اختیارات در اختیار استان است و نیازی به اقدام نیست. از مرکز به تولید و تنظیم بازار می پردازد و مدیر استان می تواند بازار را از تنظیم عرضه و قیمت در داخل استان کنترل کند.

وی برنامه اقدام را ابزاری برای تضمین تولید خواند و گفت: در صورت اطمینان تولید در بازار داخلی و حجم صادرات، فعالیت خود را برای کاهش نوسان قیمت در بازار تعدیل می کند.

گله مولد دوباره ایجاد می شود
وزیر جهاد کشاورزی به اعضای ستاد امنیت غذایی یادآور شد: بازسازی دامپروری مولد یکی از برنامه های راهبردی وزارت جهاد کشاورزی برای توقف واردات و استقلال غذایی است.

وی تصریح کرد: ظرفیت های زیادی در تولید گوشت قرمز در کشور وجود دارد و اولین قدم در جهت خودکفایی، بازسازی گله مولد، راه اندازی مشاغل کوچک دام روستایی و خرید قراردادی گوشت گرم از عشایر است. با تعیین تکلیف بلندمدت یکی از اقدامات وزارت جهاد کشاورزی در سال گذشته است که همچنان ادامه دارد.

نیکبخت واردات را در صورت کمک به تولید مجاز دانست و تصریح کرد: واردات گاو برای پرواربندی و ذبح تا زمانی که وضعیت تولید گوشت قرمز پایدار به دست نیاید و در عین حال این گونه اقدامات جبرانی اعمال شود، ضرر بسیار کمتری نسبت به واردات گوشت دارد. حذف شود و اداره توسعه واحدهای تولیدی دامی موجود و احداث واحدهای جدید و حمایت از ثروت و سرمایه فعال در این بخش انجام شود.

بر اساس این گزارش، در اردوی امنیت غذایی 22 اردیبهشت ماه سال جاری که با حضور کلیه کارکنان و شرکت روسای سازمان های استانی در وبینار برگزار شد; بخش خصوصی، انجمن ها و سازمان های کشاورزی نظرات خود را در زمینه سیاست گذاری و برنامه ریزی در بخش های مختلف مرغ، تخم مرغ و دام ارائه کردند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=261122

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.