افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
1

ظرفیت نیروگاه های کشور 183 مگاوات افزایش یافت

  • کد خبر : 260638
ظرفیت نیروگاه های کشور 183 مگاوات افزایش یافت

به گزارش بازار، محمد رمضانی گفت: واحد دوم گازی نیروگاه سیکل ترکیبی رشید تربت حیدریه با حجم سرمایه گذاری 70 میلیون یورو به شبکه برق کشور متصل و وارد چرخه تولید انرژی الکتریکی شد. گروه مپنا در راستای توسعه تولید برق در کشور و در راستای رشد مصرف در منطقه خراسان، احداث نیروگاه رشید تربت […]

به گزارش بازار، محمد رمضانی گفت: واحد دوم گازی نیروگاه سیکل ترکیبی رشید تربت حیدریه با حجم سرمایه گذاری 70 میلیون یورو به شبکه برق کشور متصل و وارد چرخه تولید انرژی الکتریکی شد. گروه مپنا در راستای توسعه تولید برق در کشور و در راستای رشد مصرف در منطقه خراسان، احداث نیروگاه رشید تربت حیدریه را با دو واحد گازی 183 مگاواتی و یک توربین 180 مگاواتی بخار در دست اجرا دارد. . .

وی با اشاره به نقش مهم این نیروگاه در رفع مشکلات مربوط به افت ولتاژ در منطقه خراسان، ادامه داد: نیروگاه تربت حیدریه با هدف تامین برق مطمئن و پایدار شبکه سراسری برق کشور، استفاده بهینه از سوخت و پرهیز از آن. هدر. با توجه به ثروت ملی و حفظ محیط زیست، ایجاد اشتغال در منطقه و رفع مشکلات فرسودگی در منطقه خراسان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

معاون توسعه پروژه شرکت تخصصی حرارتی با بیان اینکه اولین واحد گازی این نیروگاه در شهریور ماه سال گذشته به بهره برداری رسید، افزود: در طول ساخت این پروژه 250 نفر به صورت مستقیم و 500 نفر کار کرده اند. غیر مستقیم کار کرده است

رمضانی راندمان نهایی این نیروگاه را بیش از 53 درصد برآورد کرد و گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی رشید تربت حیدریه در زمینی به مساحت 37 هکتار در 12 کیلومتری شمال شرق تربت حیدریه استان خراسان رضوی و واحد دوم گازی آن واقع شده است. ساعت 16:06 روز 31 اردیبهشت ماه به شبکه برق کشور وصل شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=260638

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.