افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

توجه به معادن کرمان موجب توسعه اقتصادی استان می شود/ لزوم توسعه روش های دانش بنیان

  • کد خبر : 260613
توجه به معادن کرمان موجب توسعه اقتصادی استان می شود/ لزوم توسعه روش های دانش بنیان

سینا زینلی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: استان کرمان دارای طیف بی نظیری از مواد معدنی مختلف است که علاوه بر ذخایر معدنی کشف شده منحصر به فرد و ذخایر معدنی استراتژیک کشف نشده در مناطق مختلف از شمال تا جنوب استان که اکتشاف و بهره برداری از آن می باشد. این معادن […]

سینا زینلی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: استان کرمان دارای طیف بی نظیری از مواد معدنی مختلف است که علاوه بر ذخایر معدنی کشف شده منحصر به فرد و ذخایر معدنی استراتژیک کشف نشده در مناطق مختلف از شمال تا جنوب استان که اکتشاف و بهره برداری از آن می باشد. این معادن می تواند به یک تحول اقتصادی بالقوه در استان تبدیل شود و موجب توسعه تجارت بین المللی کشور شود.

وی بیان کرد: استفاده از توان معادن برای توسعه استان و کشور با توجه به شرایط پیش آمده در کرمان بسیار ضروری است.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: در سال های اخیر تاکید زیادی بر توسعه کشاورزی در استان شده است به طوری که یک چهارم باغات کشور در استان یکی از استان های کم بارش به شمار می رود. این امر باعث شد به سمت برداشت بی رویه آب های زیرزمینی برویم به طوری که کرمان در حوزه چاه های غیرمجاز در راس استان های کشور قرار دارد و برداشت منفی آب در استان قابل توجه است.

وی افزود: 90 درصد آب استحصالی استان کرمان در بخش کشاورزی مصرف می شود و 70 درصد به دلیل آبیاری سنتی هدر می رود در حالی که معادن به آب بسیار کمتری نیاز دارند.

زینلی افزود: استفاده از روش های نوین و اکتشافات خاص در راستای توسعه اقتصادی استان کرمان می تواند کرمان را به قطب مهم اقتصادی کشور تبدیل کند و در این راستا باید به سمت روش های مبتنی بر دانش و نیروهای متخصص ملی حرکت کرد.

لزوم استفاده از فناوری های نوین برای توسعه معادن کرمان.

این پژوهشگر اقتصادی استان کرمان بر لزوم توسعه اصول دانش بنیان و استفاده از فناوری ها و علوم نوین برای توسعه معادن استان کرمان تاکید کرد و گفت: با روش های علمی، همراه با اکتشاف و استخراج از چندین معدن کرمان، می توان ذخایر آب زیرزمینی را فراهم کرد. برای نسل های آینده حفظ شود و کرمان را از تک محصولی نجات دهد و ریسک اقتصادی و تولیدی را کاهش دهد.

زینلی: استفاده از پتانسیل معادن استان با رعایت اصول زیست محیطی بسیار ارزشمند است و می تواند منجر به افزایش تولید، اشتغال زایی و توسعه استان و محرومیت زدایی شود.

وی گفت: به دلیل وابستگی شدید به کشاورزی شاهد خطر منابع آبی و ذخایر خاکی هستیم و تغییرات اقلیمی نیز آسیب های زیادی به اقتصاد کرمان وارد می کند، به همین دلیل بهره برداری از این مزیت ها بسیار ارزشمند است. پتانسیل استان معادن با رعایت اصول زیست محیطی. و می تواند منجر به افزایش تولید، اشتغال زایی و توسعه استان و محرومیت زدایی شود.

این استاد دانشگاه مصرف آب در کرمان را 6.4 میلیارد مترمکعب در سال عنوان کرد و گفت: در صورت فعال شدن پتانسیل های معدنی مصرف آب بسیار کمتر می شود.

وی به وجود 42 ماده معدنی در کرمان اشاره کرد و افزود: مس، سنگ آهن، کرومیت و زغال سنگ بیشترین معادن اختصاص یافته در کرمان را دارند اما چندین معدن استراتژیک و ارزشمند در استان وجود دارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=260613

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.