افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
0

رافت: الان زمان تمدید قرارداد سرمربی نیست/ مراقب باشید جام را از دست ندهید – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 260200
رافت: الان زمان تمدید قرارداد سرمربی نیست/ مراقب باشید جام را از دست ندهید – پرسپولیس نیوز

در این برهه از فصل نباید صحبتی از تمدید یا عدم تمدید قرارداد اسمار شود. تنها چهار هفته تا پایان لیگ برتر باقی مانده و پرسپولیس با یک امتیاز اختلاف نسبت به استقلال صدر در رده دوم جدول قرار دارد. پای رافت در خصوص عملکرد پرسپولیس در این فصل گفت: پرسپولیس تیمی باسابقه و یک […]

در این برهه از فصل نباید صحبتی از تمدید یا عدم تمدید قرارداد اسمار شود.

تنها چهار هفته تا پایان لیگ برتر باقی مانده و پرسپولیس با یک امتیاز اختلاف نسبت به استقلال صدر در رده دوم جدول قرار دارد. پای رافت در خصوص عملکرد پرسپولیس در این فصل گفت: پرسپولیس تیمی باسابقه و یک برند محسوب می شود، بنابراین امسال با توجه به اینکه 70 درصد تیم را حفظ کرد، مثل سال های گذشته مدعی اصلی قهرمانی بود. . با این حال تیم از درون دروازه تا خط اول بازیکنان خوبی داشت و در نیم فصل دوم بازیکنان بسیار خوبی جذب شدند و تیم به رشد خود ادامه داد. در فوتبالی که هم اکنون در پرسپولیس شاهد آن هستیم، انتقال از دفاع به حمله بسیار سریع است و بازیکنان با پاس های کمتری به دروازه حریف نزدیک می شوند که این یک ویژگی بسیار مثبت است.

وی با اشاره به عملکرد بازیکنانی که در نیم فصل به پرسپولیس آورده شد، ادامه داد: اورونوف خرید بسیار موفقی بود و شاید کمتر کسی فکر می کرد که او تا این حد موفق باشد و گل های مهمی بزند. عبدالکریم حسن در دفاع و حمله نیز بسیار خوب است، علاوه بر این نباید از عملکرد خوب عالیشاه، ترابی و عیسی آل کثیر غافل شد. خلاصه اینکه تیم بسیار خوبی در حال کار است و علاوه بر این حمایت هواداران باعث آرامش تیم شده است. این مشکلات باعث شد تا این تیم با وجود یک بازیکن کمتر، سه امتیاز دیدار مقابل نساجی را کسب کند.

پیشکسوت پرسپولیس درباره شانس قهرمانی این تیم گفت: چهار مسابقه باقی مانده اهمیت زیادی دارد و هر تیمی که تمرکز، آرامش و ذهنیت قهرمانی لازم را داشته باشد می تواند قهرمان شود اما فکر می کنم پرسپولیس با توجه به تجربه چنین شرایطی. داشته است، شانس بیشتری برای قهرمانی دارد. ضمن اینکه پرسپولیس نیمکت قوی تری نسبت به استقلال دارد، فوتبال بهتری بازی می کند و در موقعیت آفرینی عملکرد بهتری دارد.

رفعت از عملکرد عثمر به عنوان سرمربی پرسپولیس تمجید کرد و گفت: اسمار دستیار یحیی گل محمدی بود، مدت زیادی در این تیم زندگی کرده بود و بازیکنان را به خوبی می شناخت. از طرفی او به عنوان دستیار یحیی تاثیر زیادی روی تیم داشت. سبک بازی اسمار هم تهاجمی است و البته بازیکنان باکیفیت پرسپولیس هم ابزار او هستند.

وی در پاسخ به اینکه برخی از پیشکسوتان پرسپولیس موفقیت های اسمار را حاصل کار یحیی گل محمدی می دانند و او را مربی خوبی نمی دانند، تصریح کرد: ما به عنوان پیشکسوت باید از باشگاه حمایت کنیم. درست است که بزرگان ما انتقاد می کنند اما هدف همه افتخارآفرینی پرسپولیس است. من یکی از افرادی بودم که فکر می‌کردم اسمار نمی‌تواند از عهده مربی پرسپولیس برآید، اما حالا می‌بینیم که او توانسته است و خودش را ثابت کرده است. ما نمی توانیم تمام موفقیت های او را به حضور یحیی گل محمدی نسبت دهیم و مثلا باید در نظر بگیریم که بازیکنانی که در نیم فصل دوم اضافه شدند قطعا از نظر عثمر بوده اند، پس حق دارد فکر کند که جذب کرده است. این بازیکنان عملکرد یک مربی بر اساس مسائل فنی است و قطعا تفکر عثمار خوب است که پرسپولیس در آن سطح بماند و این تیم در مسیر قهرمانی قرار بگیرد.

رفعت در خصوص محرومیت پرسپولیس از جام حذفی و انتقاداتی که به اسمار شد، تصریح کرد: درست است که جام حذفی را از دست دادیم و اشتباهاتی هم در آن دیدار وجود داشت؛ مثلاً در دقیقه 75 تیم را خالی کردیم اما این فوتبال است و به هر حال ما مدعی اصلی قهرمانی لیگ هستیم و می توانیم آن را جبران کنیم. سرمربی با کان خوشبختانه با قهرمانی پرسپولیس بار انتقادها برداشته می شود.

پیشکسوت پرسپولیس در پاسخ به اینکه آیا با تمدید قرارداد اسمار موافق است، گفت: پرسپولیس قبلا یک جام را از دست داده است و باید منتظر باشیم و حمایت کنیم تا دومین جام از دست نرود. باید منتظر ماند و دید در چهار دیدار آینده چه می شود و پرسپولیس قهرمان می شود یا خیر. البته در نهایت چون مالکان باشگاه تغییر کرده اند، تصمیم را مدیران می گیرند، اما به نظر من نباید از تمدید صحبت کرد، درباره ماندن و رفتن. حواس همه باید به چهار بازی آینده باشد و تصمیمات منطقی باشد نه احساسی.

وی در خصوص آینده این تیم بعد از تحویل گفت: باید ببینیم نظر آقایان چیست. آیا آنها می خواهند به فوتبال کمک کنند یا باشگاه میخ به سرش بزند؟ امیدوارم پرسپولیس در سال های آینده برنامه ریزی مدونی داشته باشد. طبق این انتقال باشگاه باید برای 10 سال آینده برنامه داشته باشد تا مشکلی از نظر زمین، ورزشگاه و … پیش نیاید. باید مربیان و بازیکنان خارجی خوب را به خدمت گرفت و زیرساخت ها را برای ارائه فوتبال در خور شأن پرسپولیس ارتقا داد. رهبران باید از کارشناسان کمک بگیرند و حتی در صورت لزوم یک مربی خوب اروپایی از کشورهای دیگر بیاورند تا برای آینده باشگاه برنامه ریزی کنند. واقعا زشت است که باشگاهی مثل پرسپولیس که یک برند است، بعد از این همه سال چیزی از خودش نداشته باشد. بدون رشته، بدون مکان آموزشی، بدون بودجه خوب.

رفعت در پایان گفت: بازیکنانی که سالی 30 تا 40 میلیارد حقوق می گیرند، فکر نمی کنند که هواداران مثل آنها حقوق می گیرند. هواداران در شرایط بسیار سختی به ورزشگاه می آیند و تیم را تشویق می کنند و با برد پرسپولیس انگار دنیا را به آنها داده اند. بازیکنان باید این شرایط را در نظر بگیرند و با جان و دل برای کسب عنوان قهرمانی و خوشحالی این هواداران تلاش کنند.

برای ثبت نظرات خود بدون تایید عضو کانال تلگرامی پرسپولیس نیوز شوید (کلیک کنید)